themicbanner

()اویر) ج جمجمه‌ای مرموز با یک ایمپلنت فلزی

[ad_1]

-رارو- یک جمجمه دراز و مخروطی شکل با یک ایمپلنت فلزی احتمالی می تواند نشان دهنده اولین شواهد از جراحی باستانی یک ایمپلنت در کشور پرو در آمریکای جنوبی باشد، اما با انتشار اولین تصاویر از این جمجمه مرموز بحث و جدل شدیدی میان دانشمندان بر سر واقعی بودن این ایمپلنت است. در گرفت.

به گزارش فرارو ، این حقیقت که جمجمه هایی که به موزه استخوان شناسی در اوکلاهاما سیتی اهدا می شود، شکل مخروطی دارد، غیرعادی نیست، زیرا پرویی ها در زمان های قدیم معروف بودند که سر کودکان را در حین رشد با نوارها فشار می دهند تا به شکل متمایز دست پیدا کنند. یا این حال، کاشت فلزی در این جمجمه بسیار غیرمعمول است و اگر واقعی باشد، به رور بالقوه یک فتافته ضعیف به استد از دنیا.

علاوه بر این بر این ایمپلنت، جمجمه دارای سوراخی در زیر فلز است که احتمالاً از طریق ترپاناسیون ایجاد شده است. روش ترپاناسیون جراحی است که در طی نن رای درمان بیماری‌های مغزی مانند هیدروسفالی (عمع آب در مغز) سوراخ‌هایی در مغز ایجاد می‌شود. . . . . . . . . . . . . .

()اویر) ج جمجمه‌ای مرموز با یک ایمپلنت فلزی

یا ایمپلنت فلزی روی جمجمه آند واقعی است؟

وب سایت علمی علم زنده . . . . . خیرخی مشکوک بودند و معتقد بودند که ایمپلنت تقلبی است، در حالی که برخی دیگر گمان می‌کنند که ف زیلزی کاشته شده بر روی جمجمه. . . . .

وان ورانو، استاد مردم‌شناسی دانشگاه تولین در لوئیزیانا، در ایمیلی به Live Science گفت: . . . . . در واقع احتمالاً این ایمپلنت فلزی چندین دهه، و لل از مالکیت موزه اهداکننده، کاشته شده باشد.»

ر ندین جمجمه نند را که گفته می‌شود دارای ایمپلنت‌های فلزی هستند و در این زمینه در سال ۲۰۱۰ در م. در این مقاله، ورانو جمجمه هایی را توصیف می کند که ظاهرا ایمپلنت های فلزی را در خود جای میدادند، اما این نویسنده نتیجه گرفته است که آنها یا جعلی بودند، یا اصلاً یک ایمپلنت جراحی نبودند. . . . . .

Sciencea این حال دیگران نیز بودند که در و با وبسایت Live Science بته این چیزها نیز متذکر می شوند زنوز زلی زود است به طور قطعی از واقعی بودن این ایمپلنت حرف بزنیم و باید منتظر جواب آزمایش ها باشیم. دانیل کورین، استاد مردم‌شناسی دانشگاه کالیفرنیا سانتا باربارا، در ایمیلی به لایو سایت گفت: «من قبلاً چنین چیزی بر اساس تصاویر، به نظر می‌رسد که قطعه زیلزی با چکش نازک شکل گرفته است. سر الگوهای شکستگی، این فرد [که به نظر می‌رسد]یک مرد مسن است، ضربه شدیدی به تمت راست سر متحمل شده است. . . .. .

()اویر) ج جمجمه‌ای مرموز با یک ایمپلنت فلزی

کورین اضافه می کند که این فرد حداقل نند هفته چا نند ماه پس از انجام این عمل جراحی زنده مانده است. . . . . . امچنین انجام عکسبرداری با اشعه ایکس از جمجمه برای نن که آیا قطعه زیلزی یک سوراخ ترپاناسیون بو هد ها جاز جمجم است. آن دانشمند می‌گوید که از اکتشافات گذشته وجود دارد که پس از ترپاندن، تکه‌ای از استخوان در سوراخی است که بریده شده است.

علاوه بر این، کورین در مقالاتی در سال 2013 در مجله آمریکایی Physical Anthropology، مورد را گزارش کرد که در آن شخصی که حدود 800 سال در پرو زندگی میکرد، کلاه جمجمه های محکمی را بر سر داشت که کلاهی فلزی روی آن دوخته شده بود. فن فرد کلاه خود را مانند کلاه ایمنی می‌پوشید تا از ناحیه حک هده توسط ترپان محافظت نند.

کنت جانسون، مردم شناسی SUNY Cortland نیز گفت که کاشت این شی فلزی در جمجمه اهدا شده به موزه اوکلاهاما سیتی می تواند معتبر باشد، اماتأکید کرد که پاسخ قطعی به این معما را باید با انجام آزمایش های دقیق داد. آیا مطمئن هستید که میخواهید ادامه دهید؟ Scienceanson در ایمیلی به وبسایت Live Science: ترومای وسیعی در سمت راست این جمجمه دیده می‌شود که بر استخوان‌های پیشانی، هیاهی و جداری راست تأثیر می‌گذارد. همچنین شواهدی از بهبودی وجود دارد که می‌دهد لبه‌های شکسته، زمان کافی برای رشد دوباره را داشته باشد.»

موزه موزه استخوانشناسی اوکلاهاما سیتی هنوز زمان دقیقی را برای انجام آزمایشات مورد نظر بر روی این جمجمه اعلام نکرده اند، بنابراین به نظر می رسد جدال بر سر واقعی بودن فلز کاشته شده بر روی این جمجمه مرموز میان دانشمندان ادامه داشته باشد.

از: Sciencealert

هرجمه: مصطفی جرفی فرارو

[ad_2]

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما