تصاویر ماهواره‌ای، فیلم‌های نظارتی، پست‌های رسانه‌های اجتماعی جدیدترین اخبار جنگ در اوکراین را نشان می‌دهند

[ad_1]

با ادامه تشدید حملات، اوکراین یک شب دیگر از حمله نیروهای روسی جان سالم به در برد.

درست قبل از ساعت 1 بامداد دو انفجار بزرگ منطقه ای در جنوب کیف را لرزاند. دفتر رئیس جمهور ولدیمیر زلنسکی اعلام کرد که یکی از انفجارها در نزدیکی فرودگاه ژولیانی بوده است و شهردار واسیلکیف در 25 مایلی جنوب پایتخت گفت که یک انبار نفت در آنجا مورد اصابت قرار گرفته است. به گزارش آسوشیتدپرس. مردان، زنان و کودکان وحشت زده به دنبال امنیت در داخل و زیرزمین بودند و دولت برای دور نگه داشتن مردم از خیابان ها منع رفت و آمد 39 ساعته برقرار کرد.

به گفته دفتر رئیس جمهور اوکراین، در جاهای دیگر، نیروهای روسیه یک خط لوله گاز را در خارکف، دومین شهر بزرگ این کشور منفجر کردند.

یک مقام ارشد وزارت دفاع روز شنبه گفت که حدود نیمی از نیروهای رزمی روسیه در اوکراین هستند، در حالی که روز جمعه حدود 30 درصد بود. این مقام گفت که تعداد نیروها از جمله پرسنل رزمی و لجستیکی ده ها هزار نفر است. نیروهای روسیه در سه مسیر اصلی به سمت اوکراین پیشروی می کنند.

به گزارش واشنگتن پست و بی بی سی، اوکراین اعلام کرد که 198 نفر کشته و بیش از 1000 زخمی شده اند.

به گزارش یو اس ای تودی، یک مقام ارشد دفاعی که خواست نامش فاش نشود، گفت که بیش از 100 موشک بالستیک، کروز و زمین به هوا در آغاز تهاجم پرتاب شد. این حمله همچنین شامل 75 بمب افکن متوسط ​​و سنگین بود.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، این حمله را “یک اقدام وحشیانه جنگی” خواند.

در اینجا نگاهی به لحظات کلیدی داریم:

یک خودروی نظامی در خیابان های کیف در آتش سوخت

سربازان اوکراینی روز شنبه در خیابانی در کیف، پایتخت اوکراین، در اطراف آوار کامیون های نظامی در حال سوختن قدم می زنند.

اصابت موشک به آپارتمانی در نزدیکی کیف

شهردار ویتالی کلیچسکو گفت که یک موشک روز شنبه به یک ساختمان آپارتمانی بلند در حومه جنوب غربی شهر در نزدیکی یکی از دو فرودگاه مسافربری کیف اصابت کرد. این موشک یک سوراخ ناهموار از آپارتمان های ویران شده در چندین طبقه ایجاد کرد. یکی از نیروهای امدادی گفت که شش غیرنظامی زخمی شده اند.

نیروهای روسیه در نزدیکی سد برق آبی

تصاویر ماهواره ای ماکسار نشان می دهد که نیروهای زمینی روسیه روز شنبه در نوا کاخوفکا، نزدیک نیروگاه برق آبی در رودخانه دنیپر در جنوب اوکراین گرد هم آمده اند.

تصاویر ماهواره ای صدها هلیکوپتر و خودروهای حمله زمینی را در بلاروس نشان می دهد

به گفته Maxar Technologies، یک شرکت اطلاعاتی و فناوری فضایی، تصاویر استقرار گسترده نیروهای زمینی، بالگردهای حمله زمینی و حمل و نقل (نزدیک به 150) و تجهیزات پشتیبانی در جنوب بلاروس را در روز جمعه نشان می دهد.

یک هلیکوپتر بزرگ در نزدیکی شهر چوژنیکی در بلاروس دیده می‌شود و شامل بیش از 90 هلیکوپتر است که در جاده‌ای پارک شده‌اند که طول آن بیش از 5 مایل است. در شمال شرق شهر، استقرار گسترده نیروی زمینی با چند صد خودرو در موقعیت کاروان در چندین میدان دیده می شود.

مجموعه ای از بیش از 50 هلیکوپتر به همراه نیروها و تجهیزات اضافی نیز در فرودگاه VD Bokov در نزدیکی Mazyr، بلاروس مشاهده می شود.

انفجارهای بامداد پنجشنبه در خارکف

تصاویری از شهر خارکف در شمال شرق اوکراین، انفجارهای بامداد پنجشنبه را نشان می دهد. این فیلم بر روی یک وب کم که توسط گروه EA Integration اداره می شود پخش شد.

نیروها از نقاط مختلف وارد اوکراین می شوند

روز پنجشنبه، بی بی سی گزارش داد که حملات روسیه از مناطق تحت کنترل شبه نظامیان تحت حمایت روسیه در دونباس، علاوه بر بلاروس و کریمه اشغالی، صورت می گیرد. کشورهای اروپای مرکزی، از جمله لهستان، مجارستان، اسلواکی و رومانی در حال آماده شدن برای کمک به اوکراینی هایی هستند که از نیروهای مهاجم فرار می کنند:

نیروهای روسیه از کریمه وارد اوکراین شدند

تصاویر ویدئویی منتشر شده توسط سرویس گارد مرزی اوکراین، خودروهای روسی را نشان می دهد که روز پنجشنبه از شبه جزیره کریمه در آن سوی مرز در حال حرکت هستند:

فرودگاه چوهویو بمباران شد

شرکت Maxar Technologies روز پنجشنبه تصاویری را ثبت کرد که نشان می دهد آسیب به مناطق ذخیره سوخت و سایر زیرساخت های فرودگاه در فرودگاه Chuhuiv وارد شده است.

پیشروی نیروهای روسی به سمت مرز اوکراین

روز جمعه کاروان بزرگی از وسایل نقلیه نظامی در نزدیکی سرگیوکا، روسیه، تقریباً 6 مایلی شرق مرز اوکراین دیده می شود و در جهت غرب به سمت اوکراین حرکت می کند.

مجتمع آپارتمانی تحت تاثیر یک انفجار بزرگ

فیلم فیلمبرداری شده توسط ترل جرمین استار، میزان خسارت وارده به یک مجتمع آپارتمانی در کیف را نشان می دهد. یک دهانه در جلوی ساختمان به همراه آوار و آسیب به سازه دیده می شود.

موشک در بالای سر در کراماتورسک مشاهده شد

در شهر کراماتورسک، روز پنجشنبه یک موشک در حال پرواز بر فراز آسمان دیده می شود. این فیلم که توسط عکاس استرالیایی برایس ویلسون فیلمبرداری شده است، دو مرد را نشان می دهد که در خیابانی در شهر قدم می زنند قبل از اینکه صدای چیزی را در بالا بشنوند. ویدیوی زیر برای نمایش موشک کند شده است.

اوکراین می گوید 13 سرباز پس از خودداری از تسلیم شدن در جزیره مار کشته شدند

طبق گزارش ها، سیزده مرزبان اوکراینی مستقر در جزیره مار، یک پایگاه کوچک استراتژیک در دریای سیاه، پس از اینکه یک کشتی جنگی روسی از آنها خواست تسلیم شوند، کشته شدند. بر اساس فایل صوتی تایید نشده، یک نگهبان مرزی قبل از کشته شدن به کشتی جنگی روسی گفت: “خودت برو (تخریب کننده)”. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین گفت که به هر 13 نفر پس از مرگ عنوان قهرمان اوکراین اعطا خواهد شد.

منبع گزارش و تحقیق شبکه USA TODAY. آسوشیتدپرس

منتشر شده

به روز شد

[ad_2]

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما