مغز پیانیست نابینا دانش را حیرت‌زده کرد

[ad_1]

:رترین‌ها: تی تی گیالگی در مقابل چشمان جمعیت از سراسر جهان پیانو جاز نواخته . . . .

مغز پیانیست نابینا را شگفت‌زده کرد

رتینوپاتی نوزادان زودرس (ROP) نوعی بیماری چشم است که در درجه اول نوزادان نارس با وزن حدود 2 پوند (1250 گرم) یا کمتر از آن که قبل از 31 هفته حاملگی به دنیا می آیند، را تحت تاثیر قرار می دهند. یودکانی در بدو تولد کوچکتر نند، دچار این مشکل می‌شوند. این مشکل – که معمولاً در ر دو م بروز می‌کند -یکی از شایع‌ترین موارد از ننایی در کودکی است و می‌توان نتیجه نگرفت. ROP اولین بار در سال ۱۹۴۲ تشخیص داده شد.

اخیرا، اما عملکرد بینظیر این جوان 18 ساله توجه به مطالعه را جلب کرد و شناخت مغز این نابغه را مطالعه کرد و مورد بررسی قرار گرفت تا دریابند چگونه این جوان با استعداد نابینا این گونه موفق در موسیقی ظاهر شود و با تسلط کار خود را انجام دهد. انجام دهد.

به یمین منظور از ویتاکر درخواست شد زمانی که آن عملیات اسکن مغز ام. .ر. آی را می‌دادند، کیبورد بنوازد و در یک آزمایش‌های شنیداری شرکت کند.

مغز پیانیست نابینا را شگفت‌زده کرد

دانش دریافتند که ویتاکر موسیقی را می‌شنود، قشل قشر بینایی وی آن نتایج نشان می‌دهد که مغز ویتاکر از این ناحیه که توسط بینایی حرکت نمی‌شود، استفاده می‌کند تا به او در درک موسیقی کمک نند.

انسانها هنگام شنیدن صداها در تاریکی از مغز خود استفاده می کنند، حتی اگر نابینا به دنیا آمده باشد.

در یک سری از مطالعات منتشر شده در Current Biology، یک تیم بین‌الملل از متخصصان، به سرپرستی رویال هالووی، توضیح می‌دهد که چگونه اسکن فعالیت مغز از داوطلبانی که در معرض شنیدن آهنگ‌ها، صحبت‌کنندگان، و سر و صدای ترافیک از افراد قرار دارد، توضیح دهد. یقریق هدفون بودند، از قشر بینایی اولیه برای شناسایی صدا استفاده می‌کنند.

دکتر پترا وتر، از گروه روانشناسی رویال هالووی، اظهار داشت: «ما میخواستیم از ماهیت بین سیستم بینایی و شنوایی انسانها بیشتر بدانیم. از همان قسمت از مغز برای تفسیر معنی استفاده می شود، به این معنا که انسانها دارای یک مکانیسم اساسی مغز هستند، مستقل از تجسم بصری و تجربه بصری هستند؛ بنابراین این مطالعه نشان داد که حتی اولین قسمت قشر بینایی، نه فقط به آنچه میبینیم، بلکه. اطلاعاتی که می‌شنویم نیز حساس است.»

مغز پیانیست نابینا را شگفت‌زده کرد

یت اکل شهر هکر هکنساک، نیوجرسی است از سه سال که یک کیبورد کوچک ماماها را از پدربزرگش هدیه گرفته است، عمرین موسیقی خود را.

م سس ر ر ه ل ل ل ل ل ست ل د نستا ه کته ست ست آهنگ مه زمزمان آکورد و ملودی را می‌نواخت. او هیچ تمرینی آا آن زمان ندیده بود و تنها سه سالش بود. بنابراین برایم سوال شد که چه کسی این کار را به او یاد داده است و حتماً کسی باید به متیو یاد داده باشد که چگونه این آهنگ را بنوازد، اما دریافتم هیچ کس این کار را به او یاد نداده است.

در سن 9 سالگی او به خودش یاد داد که چگونه ارگ ​​هموند B 3 را بنوازد و در سن 11 سالگی نیز مرتباً در حال رفتن به سالنهای کنسرت در سراسر جهان بود تا استعدادهای موسیقی خود را نشان دهد و موفق شد تا این هنر را نشان دهد. در بیش از 200 کلوپ و سالن کنسرت می دهد. سار سال گذشته نیز او رای اولین بار در ننااره جاز نیواورلئان حضور یافت.

این فرض رایج که افراد نابینا دارای ونوایی قوی‌تری هستند، فقط یک فرض نیست: مطالعات زیادی این موضوع را می‌کنند. امانکه مدت‌هاست مطالعات می‌دانند که در اوایل زندگی نابینا می‌شوند، قدرت شنوایی بالاتری دارند، مکانیسم. ایون فاین دانشمند علوم اعصاب دانشگاه واشنگتن می‌گوید:

ایده این است که افراد نابینا در انجام وظایف ننا بهتر عمل کنند، آن‌ها نمی‌خواهند بدون اطلاعات بصری راه خود را انجام دهند. ما می‌خواستیم بررسی کنیم چگونه چنین چیزی در مغز اتفاق می‌افتد.

بهمین منظور، فاین و گروهش از تکنولوژی تصویربرداری fMRI برای بررسی فعالیت قشر شنوایی مغز (قسمتی از مغز که اطلاعات شنوایی را پردازش می کند) در افراد نابینا و گروه کنترل (افراد بینا) استفاده می کنند. در گروه نابینایان، 4 نفر از شرکت‌کنندگان در اوایل ننگی نابینایی شده‌اند و 5 نفر از آن‌ها نیز ننوا دارند. مشکلی که در ن چشم توسعه پیدا نمی‌کند.

. . . . . زمانی که پژوهشگران نتایج را مورد تجزیه و تحلیل بینوتحلیل قرار دادند، افراد نابینا درمقایسه با افراد بینا این نواها را در پهنای باند دقیق و باریکتری پردازش می کنند که نشان میداد ادراک آنها از آواسنجی فرکانس، در قشر شنوایی مغز بهتر از گروه پالایش میشد.

کلی چانگ پژوهشگر مطالعه می‌دهد:

مطالعه ما نشان می‌دهد که مغز افراد نابینا بهتر می‌توانند فرکانس‌ها را نشان دهند. آیا مطمئن هستید که میخواهید ادامه دهید؟ اطلاعات به ما کمک می‌کند مشخص کنید کدام یک از مغزی‌های توصیف‌کننده عملکرد بهتر افراد نابینا در زمینه‌های تشخیص محیط اطراف فن‌آوری هستند.

مغز پیانیست نابینا را شگفت‌زده کرد

. . . . . تمت راست: آواسازی فرکانس‌ها در شرکت‌کننده‌های نابینا نسبت به شرکت‌کننده‌های بینا باریک‌تر بود.

ططس تنده می‌تواند بیشتر را درمورد سازگاری قشر شنوایی مغز مهیا کند. در حال حاضر هدف آینده برای مطالعات آینده مشخص شده است اما هنوز ناشناخته‌های وجود دارد. ارسال شده توسط:

در افراد نابینا بیشتر اطلاعات باید از صدا برداشت شود و به نظر می رسد که به عنوان پیامی از این امر می دهد، این منطقه از مغز افزا را بابلیت می کند. یک مورد ظریف است که نشان می‌دهد چگونه می‌تواند به عنوان مثال برای مغز نوزاد، محیط رشد کند.

لیم ا ر ر ر ر ر ر چارلز چارلز چارلز چارلز چارلز چارلز چارلز چارلز چارلز چارلز چارلز چارلز چارلز چارلز چارلز چارلز چارلز چارلز چارلز چارلز چارلز چارلز چارلز چارلز چارلز چارلز چارلز چارلز چارلز…….. فدف لیمب از این کار درک عملکرد مغز نوازندگان ماهر و با استعداد است.

لیمب در این باره گفت: من فکر می کنم هر زمان کسی وانو نواختن متیو را تماشا می کند اولین چیزی را به شنش می دهد این است که این فر. . . . . .

ه یمین منظور پزشکان ویتاکر را به یکی از مراکز ام. .ر. آی در دانشگاه کالیفرنیا، فنفرانسیسکو آوردند و در آنجا ویتاکر همراه با یک کیبورد حضور کوچک و از وی خواستند ننا.

یت ک ک چ چ چ چ چ چ چ چ یش چ………….. در حالی که سخنرانی‌ها پخش می‌شد، لیمب متوجه شد که هیچ فعالیتی در قشر بینایی وجود ندارد،

لیمب گفت: پس از پخش سخنرانی ما موسیقی برای پخش شد. ما یک آهنگ از گروه “Snarky Puppy” که متیو با کارهای آنها کاملا آشنا بود، پخش شد و در آن لحظه متوجه تغییراتی در مغز او شدیم و به نظر می رسید قسمت بصری مغز ویتاکر در حال استفاده از بخشی از بافت آن قسمت که توسط بینایی است. یکریک نمی‌شود، است تیا متیو موسیقی را می‌فهمد. این عملیات شامل قرض گرفتن قسن قسمت از مغز و سیم کشی مجدد آن است که از مغز کمک کند در شنیدن موسیقی است.

مغز پیانیست نابینا را شگفت‌زده کرد

لیمب نتایج اسکن مغز ویتاکر هنگام گوش دادن به موسیقی را به او، و پیانیست از شنیدن نتایج حیرت شده است.

ویتاکر گفت: من حتی نمی‌دانستم که این اتفاق می‌افتد. چراکه از ویتاکر پرسیدند نظرت درباره علت رخ دادن این اتفاق چیست گفت: من عاشق موسیقی هستم.

[ad_2]

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر

تماس با ما