وا واکسن عوارض جانبی خطرناکی دارد؟

[ad_1]

تزگیازگی در مورد عوارض جانبی جدی مرتبط با برخی از واکسنهای کوید -۱۹ نگرانی‌های مشاهده شده است. آن عوارض جانبی تصادفی است و شواهد کافی برای ارتباط با، واکسن خاص نمی‌کند. .لاوه بر این، نهادهای نظارتی دائما در حال ررسی موارد نگران کننده از دریافت این واکسن ها هستند.

به گزارش ایسنا، گزارش سیستم‌دهی عوارض جانبی واکسن (VAERS) در سال 1990 به‌عنوان یک سیستم هشدار ملی برای شناسایی مشکلات ایمنی احتمالی با واکسن‌ها ایجاد شد که توسط مراکز کنترل و سیستم بیماری‌ها (CDC) و سازمان غذا و داروی آمریکامتحده (FDA) ایجاد شد. مدیریت می‌شود. این سیستم به هر شخصی که واکسن دریافت کرده است (نه فقط واکسن کوئید -۱۹) رائه‌دهندگان به ارائه گزارش از رویدادهای ناشی از عوارض جانبی می‌پردازند.

یم برای هشدار به مقامات بهداشتی فدرال در مورد نگرانی‌های بالقوه ایمن شده است لازم به ذکر است که تمام گزارش های ارسالی به زم از نظر علمی تایید نشده است.

بر اساس آمار مراکز کنترل و سیستم کنترل بیماری ها (CDC)، از دسامبر 2020 بیش از 469 میلیون دوز واکسن کوید – 19 در ایالات متحده آمریکا تجویز شده و تا 29 دسامبر 2021 در این سیستم 10483 گزارش مرگ (0.0022 درصد) ثبت شده است.

کته بابل‌توجه این است که مخالفان واکسیناسیون از این سیستم استفاده می‌کنند تا نتیجه‌گیری از علت و معلولی را نشان دهد. در این، سیستم اعداد صحیح هستند، اما نتیجه گیری های فرضی درستی.

دکتر استوان ویت پزشک بیماری‌های عفونی و مدیر ارشد بالینی مرکز MU Health Care ی کیاکید می‌کند: گزارش‌های مرگ‌ومیر (و سایر عوارض جانبی) لزوماً به این معنی نیست، واکسن‌ها مقصر اصلی این عوارض نند.

کزرتسی اطلاعات بالینی ازجمله گواهی‌های مرگ، کالبدشکافی و سوابق پزشکی بقای پزشکیاا پزشکیا.

عوارض جانبی واکسن‌ها شامل تب، سردرد و پس از واکسیناسیون با واکسن کوئید -19 در بخش بابل‌توجهی از کسانی که واکسینه شده‌اند و رخ می‌دهند. عوارض جانبی مانند درد عضلانی، درد مفاصل، لرزش، تالت تهوع و استفراغ ممکن است پس از اعنای خود را طی یک روز یا پس از واکسیناسیون روع می‌شوند و خود را از نن می‌روند، اما می‌توانند ناخوشایند باشند. فداکاری که پس از واکسیناسیون این عوارض جانبی را تجربه می‌کنند بر این اساس که کدام واکسن را متفاوت کرده‌اند. ونان و جوانان احتمال بیشتری دارد که از واکسیناسیون عوارض جانبی داشته باشد.

. . . . .

جوارض جانبی خطرناک واکسن جانسن و آسترازنکا

در موارد بسیار نادر ممکن است عوارض جانبی جدی‌تری نیز رخ دهد. علائم بسیار نادر نن و می‌توانند شامل ترکیبی از لخته‌های خون (ترومبوز) شوند. این عارضه جانبی ترومبوز همراه ساندرم ترومبوسیتوپنی (TTS) نامیده می‌شود.

از آنجایی که خطر این عارضه جانبی نادر بسیار کم است، اما بازهم این واکسن‌ها برای برخی از گروه‌های خاص استفاده می‌شود. . . .. . بهداشت لند نیز استفاده از شورای واکسن جانسون اند جانسون (جانسن) را در شرایطی توصیه کرده است

در صورت بروز این علائم از واکسیناسیون با جانسن یا آسترازنکا فورا با متخصصان پزشکی تماس بگیرید:

• نت نفس

• درد در قفسه سینه یا شکم ،

• تورم یا احساس سرما در بازو یا ،ا ،

• سردرد شدید یا تاری دید،

• یودی مداوم

• لکه‌های نو ی ریز متعدد

.ایان‌ذکر است، اگر این مشخصه بر اساس وضعیت شما ظاهر شود، معمولاً در سه هفته پس از واکسیناسیون مشاهده می‌شوند.

عوارض جانبی خطرناک واکسن فایزر و مدرنا

در موارد بسیار نادر بیماری‌های سختی قلب به دنبال واکسیناسیون با فایزر ما مدرنا را شامل میوکاریت تهاب تهران است. ط اطلاعات توسط داروی دارویی اروپا (EMA).

گزارش‌ها حاکی از آن است که موارد میوکاردیت و پریکاردیت بیشتر در ۱۴ روز اول پس از واکسیناسیون شروع شده و احتمال بروز آن پس از آن است. ستلائم این مشکل شامل تنگی نفس، درد قفسه سینه و ضربان شدید قلب است. علائم می‌توانند به‌طور قابل‌توجهی متفاوت باشند و معمولاً به خودی خود بهبود می‌یابند یا می‌توانم و درمان‌کننده را با دارو درم انجام دهم. افرادی که این علائم را دارند باید با پزشک دود مشورت کنند.

میزان بروز میوکاردیت و پریکاردیت بین یک 100 هزار نفر در سال است. عر عوارض جانبی نیز به فن فرد و واکسن دارد. این شرایط جوانی در پسران و مردان در ۱۲ ۳۰ ۳۰ سال دیده می‌شود. این عوارض هنوز نادر هستند، اما احتمال بروز آن‌ها بعد از واکسن نسبت به فایزر کمی بیشتر است. در بالای ۱۲ لال، میوکاردیت حتی از ابتلا به کووید -۱۹ نیز اتفاق می‌افتد همچنین می‌تواند از عف تونت ویروس دیگری جلوگیری کند. میوکاردیت پس از واکسیناسیون mRNA معمولی (بیش از ۹۰ درصد) در عرض نن روز، خود را با درمان از ن می‌رود. در صورت بروز علائم میوکاردیت، همیشه با پزشک تماس بگیرید.

الرژی بعد از دریافت واکسن بیان

ممکن است یک واکنش آلرژیک شدید (کوک آنافیلاکاسیون) اعمال نفوذ پس از واکسین می دهد. . . .. . اگر در مشاهده تصویر مشکل دارید، برای شنیدن نسخه صوتی روی آن کلیک کنید. . . . . .

عوارض جانبی خاص واکسنهای ویژه

خیرخی افراد عوارض جانبی ویژگی را در ارتباط دو واکسن فایزر و مدرنا گزارش کرده اند. ۲۰ مورد ترومبوسیتوپنی به دنبال واکسیناسیون یا این دو واکسن در آمریکا ایجاد شده است.

بروز میوکاردیت پس از دریافت واکسنهای mRNA شایع است و در 25 ژوئن 2021، سازمان غذا و دارو به گیرندگان و مراقبان در مورد احتمال خطر مربوط به قلب اطلاعرسانی و همچنین اظهار کرد که احتمال میدهد به آنها کم است. غنان چندین در نوجوانان و جوانان اتفاق می‌افتد و شامل علائم نن نفس و درد قفسه سینه است.

مراکز کنترل و سیستم از بیماری ها و سازمان غذا و داروی آمریکا برای مدت کوتاهی توزیع واکسن جانسن کوید -19 را به دلیل شناسایی مواردی از ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی (TTS) کردند. سانسور دارویی اروپا از شرکت جانسن خواست تا برچسب های هشدار دهنده را برای واکسن های خود ارائه دهد. دندرم گیلن باره (GBS) نیز در برخی افراد پس از تجویز واکسن جانسون اند جانسون گزارش شد.

مقامات بهداشت دانمارک 30 مورد از لخته شدن خون پس از واکسیناسیون 5 میلیون نفر با واکسن آسترازنکا را مشاهده کردند.

عکس آسترازنکا و در شرایط متفاوت نسخه تولید کوویشیلد آسترازنکا در هیچ گونه عارضه لخته شدن وجود ندارد. همچنین برندهای توسعه یافته دیگری از واکسنهای کوید -19 مانند کانسینو و گاملایا، بهارات بایوتک، سینوفارم، سینواک، کوواکس، قز-کووید و واکسن FBRI وجود دارند که هیچ گزارشی از عوارض جانبی جدی ندارند.

انگلیسی بریتانیایی دریافتند، بسیار نادر است، اما سندرم لخته خون پس از اولین دوز واکسن آسترازنکا خطر مرگ بالا دارد و

داده ها نشان می دهد که این سندرم لخته خون در افراد زیر 50 سال در یک نفر از هر 50 هزار نفری که اکسن را دریافت کرده اند رخ می دهد و این تعداد در افراد بالای 50 سال به یک در 100 هزار کاهش میابد، اما خطر لخته شدن خون با افزایش می یابد. به کوید بیشتر است نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که از یک پنجمین بیماری مبتلا به کووید در بیمارستان شواهدی از لخته شدن خون دارند.

علائم، نشانه‌ها و پیام‌ها را در ۲۲۰ مورد تایید قرار داده و احتمال مراجعه به بیماران بین ۲۲ مارس تا ۶ ئون در بیمارستان‌های بر

دکتر سو پاورد، مشاور همگانی در بنیاد سرویس سلامت همگانی بریتانیا و بیمارستان های دانشگاه آکسفورد گفت: این نوع واکنش به واکسن آکسفورد / آسترازنکا بسیار نادر است، اما برای کسانی که خون می شوند نتایج ویرانگر است. ابین بیماری را دریافت‌کننده جوان می‌گذارد و مرگ‌ومیر بالا را نشان می‌دهد. به ویژه زمانی که بیماران دارای تعداد پلاکت کم و محیط در مغز شاشند خطرناک هستند.

بورلی هانت، مدیر پزشکی رامبوز انگلستان و روفسور ترومبوز و هموستاز در کالج نن لندن افزودن: فردی ی‌تر تحت ر در تجزیه و تحلیل انجام شده 50 درصد هیچ بیماری پزشکی قبلی وجود ندارد و به نظر می‌رسد

من دریافتند که این ندرم – ترومبوسیتوپنی و ررمبوز ایمنی ناشی از واکسن (VITT) گفتنان گفتند که این خطر به‌طور قابل‌توجهی به نسبت بیمارانی است که تعداد پلاکت‌های بسیار پایین دارند و دارای مغزی هستند که از لخته شدن آن‌ها. VITT . . . . .

M Van VITT را بر اساس پنج، شاخصه شروع علائم ۵ تا ۳۰ روز پس از واکسیناسیون، تعداد پلاکت پایین و وجود لخته خون تعار.

به گفته گذشته، نا چند گزارش از عوارض جانبی انعقاد خون پس از واکسن فایزر وجود دارد به روشی که VITT تعریف است، ا، ا.

دکتر کاترین باگوت، مشاور هماتولوژیست در بیمارستان سلطنتی گلاسکو و مدرس ارشد بالینی در دانشگاه گلاسکو گفت: و فایزر برای مواردی که ما از آن آگاه هستیم، تعریف یک مورد تایید شده یا یک مورد احتمالی را دارد.

در اوایل ماه مه، کمیته مشترک واکسیناسیون و ایمانسازی (JCVI) پس از گزارش هایی مبنی بر لخته شدن خون، پدیده بسیار نادر پس از دریافت اولین واکسن توصیه می کند که در صورت امکان به افراد زیر 40 سال جایگزین برای واکسن آسترازنکا پیشنهاد می شود.

در ۲۲۰ مورد تایید شده و احتمال VITT در، و تحلیل، بین ۱۸ ۷۹ا ۷۹ سال با ۴۸ سال بود. حدود 85 درصد افراد زیر 60 لال نباوجود که اکثر عیتمعیت مسن واکسینه شده بودند.

. . . . شواهد اخیراً منتشر شده در دنیای واقعی که از میلیون ها نفر گرفته شده است، نشان می دهد که واکسن آسترازنکا دارای ویژگی های قابل مقایسه با سایر واکسنهاست و بروز ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی بسیار نادر و قابل درمان است. پس از اولین دوز 8.1 رویداد در هر میلیون نفر رخ می دهد و میزان ر دوز دوم جمعیت واکسینه نشده است. علاوه بر این ، بتر به ر رویداد نادر لخته شدن خون با کوید -۱۹ ، ۸ برابر از نرخ ترومبوآمبولی وریدی و.

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما