[ad_1]
ساحل دیتونا، فلوریدا. – این باریک ترین حاشیه پیروزی در تاریخ Daytona 500 نبود، اما نزدیک بود. و اولین حضور تمام وقت آستین سیندریک در سری جام نسکار نمی توانست بهتر از این پیش برود.
راننده جدید تیم پنسکه فورد در آخرین دور افتتاحیه فصل 2022، یکشنبه در جاده بینالمللی دیتونا، رژه رانندگانی را که با عصبانیت پشت سر او شارژ میکردند، برگزار کرد و با لبههای باریکی بابا والاس را برای پرچم شطرنجی نشاند.
اینچ، کسری از طول ماشین، صدم ثانیه – به طور دقیق 0.036.
این تفاوت سیندریک در شماره بود. 2 ماشین و والاس در شماره 23 23XI Racing Toyota در چیزی که در شصت و چهارمین دیتونا 500 به یک عکس پایان واقعی تبدیل شد.
قهرمانان:برندگان تمام وقت Daytona 500 در هر سال
سیندریک پس از آن، ظاهراً ناباورانه گفت: “اوه، خدای من.” “آیا می دانید چه چیزی همه چیز را بهتر می کند؟ خانه ای شلوغ خانه ای شلوغ در Daytona 500.… من توسط افراد بزرگ احاطه شده ام – این تمام چیزی است که در آن وجود دارد. من میدانم که بالا و پایینهایی وجود خواهد داشت، تازه کار بودن در زمینه رانندگانی به این قوی. من فقط برای این فرصت سپاسگزارم، برای صعود به کوهی که در تیم (شماره) 2 از ما جلوتر بودیم، هیجان زده هستم.
سیندریک، قهرمان سری Xfinity NASCAR 2020، پس از تروور باین، که در سن 20 سال و یک روز در مسابقه 2011 پیروز شد، دومین قهرمان جوان دیتونا 500 شد.
راجر پنسکه، مالک تیم که روز یکشنبه 85 ساله شد، با تمجید از این بازیکن تازه کار 23 ساله، گفت: “او امروز اشتباهی مرتکب نشد.”
ستاره نوظهور:پنج نکته در مورد قهرمان Daytona 500 آستین سیندریک
چیس بریسکو سوم شد، رایان بلنی چهارم شد و آریک آلمیرولا در آخرین فصل نسکار خود پنجم شد.
سیندریک جایگزین برد کسلوفسکی شد که راننده-مالک مسابقات Roush Fenway Keselowski Racing شد. 2 فورد امسال و اولین پرچم شطرنجی حرفه ای خود را در بزرگترین مسابقه فصل به دست آورد. این پیروزی همچنین سیندریک را وارد مرحله پلی آف 10 مسابقه ای در پاییز می کند.
سیندریک فشار زیادی از سوی هم تیمی خود در تیم پنسکه، بلنی در شماره شماره دریافت کرد. 12 فورد در ضربات وقت اضافه دو دور برای جلوگیری از والاس، که دومین نایب قهرمان خود را در Daytona 500 پس از کسب مقام دوم در سال 2018 به دست آورد. والاس اولین برد حرفه ای خود در سری جام را در مسابقه پلی آف Talladega در سال گذشته پس از کسب مقام دوم کسب کرده بود. در مسابقه تابستانی 400 دور دیتونا، که به عنوان فینال فصل عادی سال 2021 انجام شد.
کایل بوش با غلبه بر آسیب زودهنگام در جایگاه ششم قرار گرفت، برنده سال گذشته مایکل مک داول هفتم شد، در حالی که دیوید راگان، کیسلوفسکی و چیس الیوت 10 نفر برتر را تکمیل کردند.
ریکی استن هاوس جونیور خود را در موقعیتی عالی قرار داده بود تا اولین دایتونا 500 خود را برنده شود، اما در حالی که 4 دور باقی مانده بود. 47 JTG Daugherty شورلت شل شد و پس از فشار از Keselowski در No. 6 RFK مسابقه فورد.
استن هاوس سپس به کریس بوشر، هم تیمی Keselowski در RFK در No. 17 فورد، احتیاط را نشان داد و مسابقه را به وقت اضافه فرستاد.
تعدادی از مدعیان در دور 190 از 200 دور برنامه ریزی شده وقتی کایل لارسون، قهرمان سری کاپ NASCAR در دور شماره 190 شکست خوردند. 5 شورلت Hendrick Motorsports یک سری بخار در ردیف بیرونی ایجاد کرد و به پشت کوین هارویک در شماره شماره رفت. 4 استوارت هاس ریسینگ فورد که مجبور شد برای جلوگیری از Buescher معاینه شود.
هارویک به نوح گرگسون در شماره دو چرخید. 62 شورلت برای شعله ور شدن خرابی چند خودرو. اریک جونز در شماره 43 شورلت، تاد گیلیلند در شماره 38 فورد و قهرمان سری جام 2020 چیس الیوت، در شماره 9 شورلت نیز درگیر بودند
با 50 دور مانده به مسابقه 200 دور، تایلر ردیک در شماره 8 ریچارد چیلدرس مسابقه شورلت در قسمت جلویی شل شد. قبل از اینکه سپر پشتی اش به دیوار بیرونی برخورد کند، در حالی که دماغش با مارتین تروکس جونیور که در حال نزدیک شدن بود تماس پیدا کرد، کاملاً چرخید. در شماره 19 جو گیبز ریسینگ تویوتا.
تماس بین ردیک و تروکس یک واکنش زنجیرهای را با کورت بوش در شماره شماره ایجاد کرد. 45 23XI ریسینگ تویوتا و جوی لوگانو در شماره 22 تیم پنسکه فورد درست پشت سر شماره. 19.
بوش و لوگانو به سمت داخل مسیر چرخیدند و هر دو از میان چمن های سه بیضی سر خوردند. Daytona 500 Reddick در آنجا به پایان رسید و Truex توانست در دور اول باقی بماند، اما Logano و Busch توانستند از چند دور به پایین ادامه دهند.
در اینجا خلاصه ای از دو مرحله افتتاحیه آورده شده است:
مرحله ی 1
63 دور اول تا حد زیادی بدون حادثه بود، برای زن و شوهر لاستیک های سرکش که خودروهای خود را رها می کنند، صرفه جویی کنید. اما پس از آن، هریسون برتون، تازهکار سری کاپ، برای لحظهای کوتاه در دور 64 قبل از شمارهاش، وارونه به پایان رسید. 21 برادران وود مسابقه فورد به عقب برگشتند.
خوشبختانه، برتون پس از آن سواری وحشیانه خوب بود، و او مورد ارزیابی قرار گرفت و از مرکز مراقبت داخلی مرخص شد.
برتون گفت: «قبلاً ضربههای سختتری زدهام، مطمئناً. “این فقط مایه تاسف است. من از آن برای گروه برادران چوب متنفرم. آنها یک فورد موستانگ بسیار سریع را به اینجا آوردند و به درب ما رسید، بنابراین هرگز خوب نیست.”
برتون با هدایت خط بیرونی در پشت مسیر 2.5 مایلی، با فشار سختی از Keselowski در No. 6 RFK Racing Ford، چرخاندن شماره 21 داخل به سمت ترافیک. برتون بلافاصله به ویلیام بایرون در شماره شماره ضربه زد. 24 Hendrick Motorsports شورلت قبل از واژگونی روی سقف.
این فشار منجر به یک حادثه هشت اتومبیل شد و چندین راننده – از جمله دنی هملین مورد علاقه، راس چستین و بایرون – را از مسابقه خارج کرد.
هاملین پس از آن گفت: «(کسلوفسکی) داشت (برتون) را هل می داد، و می توانستید ببینید که 21 به نوعی در آنجا از کنترل خارج می شود. “بنابراین می دانید طرز فکر این بود که باید عقب نشینی کنید، اما من فکر می کنم 6 فقط اصرار داشت که او را به هر قیمتی تحت فشار قرار دهد و در نهایت 21 را تغییر داد. ”
کایل بوش در این کشتی نقش داشت اما توانست به کار خود ادامه دهد و همین امر برای الکس بومن که چندین دور از رهبران عقب افتاد. کریستوفر بل نیز درگیر بود و پس از بازگشت به پیست برای رسیدن به حداقل سرعت، برای تعمیر سیستم تعلیق به گاراژ عقب نشینی کرد و به امید بازگشت به بیرون رفت.
خرابی چند ماشین باعث شد که مرحله 1 65 دور با احتیاط تمام شود و Truex برنده آن شد. پس از او Keselowski، Todd Gilliland تازه کار، Stenhouse، Logano، Austin Dillon، Kurt Busch، Erik Jones، Chase Elliott و Kyle Larson بازیکن قطبی قرار گرفتند تا به 10 نفر برتر پایان دهند.
نسکار بیشتر:
مرحله 2
پس از پایان پر حادثه به مرحله اول، مرحله دوم بسیار خنک تر بود، زیرا تروکس برنده مرحله دوم خود در روز بود.
کسلوفسکی 19 دور از 65 دور مرحله 2 را رهبری کرد و به نظر می رسید که با هم تیمی سابقش در تیم پنسکه، لوگانو، درست پشت سر او، برای کسب پیروزی در مرحله آماده است. اما تروکس نقشه های دیگری داشت و از پشت لوگانو بیرون پرید تا در دور آخر قبل از استراحت مرحله پیش بیفتد.
پس از تروکس لوگانو، بابا والاس، کسلوفسکی، استنهاوس، آستین سیندریک تازه کار، کریس بوشر، کوین هارویک، لارسون و گیلیلند قرار گرفتند تا 10 نفر برتر را تکمیل کنند.
یک غرق شدن هشت اتومبیل در پایان 65 دور مرحله اول، چندین مدعی را از میدان به در کرد. و اگرچه بل در این حادثه شرکت داشت، تیم مسابقه جو گیبس او توانست تعلیق را در شماره او تعمیر کند. 20 تویوتا. اما زمانی که بل به مسابقه بازگشت، 41 دور از رهبران عقب بود.
مشارکت: الن جی. هورو در آرلینگتون، ویرجینیا
نتایج Daytona 500
یکشنبه از مسیر بینالمللی سرعت 2.5 مایلی دیتونا (موقعیت شروع داخل پرانتز):
1. (5) آستین سیندریک، فورد، 201 دور، 45 امتیاز.
2. (16) بابا والاس، تویوتا، 201، 43.
3. (9) چیس بریسکو، فورد، 201، 34.
4. (7) رایان بلنی، فورد، 201، 33.
5. (38) آریک آلمیرولا، فورد، 201، 32.
6. (10) کایل بوش، تویوتا، 201، 31.
7. (6) مایکل مک داول، فورد، 201، 30.
8. (34) دیوید راگان، فورد، 201، 29.
9. (3) برد کسلوفسکی، فورد، 201، 44.
10. (11) چیس الیوت، شورولت، 201، 28.
11. (26) تای دیلون، شورولت، 201، 26.
12. (33) دانیل همریک، شورولت، 201، 0.
13. (14) مارتین تروکس جونیور، تویوتا، 201، 44.
14. (24) کوری لاجوی، شورولت، 201، 23.
15. (27) لاندون کاسیل، شورولت، 201، 0.
16. (4) کریس بوشر، فورد، 200، 25.
17. (32) کودی ور، فورد، 200، 20.
18. (21) دانیل سوارز، شورولت، 199، 19.
19. (17) کورت بوش، تویوتا، 199، 22.
20. (31) کول کاستر، فورد، 199، 17.
21. (20) جوی لوگانو، فورد، 198، 31.
22. (40) ژاک ویلنوو، فورد، 198، 15.
23. (25) جاستین هیلی، شورولت، 198، 14.
24. (2) الکس بومن، شورولت، 197، 13.
25. (36) آستین دیلون، شورولت، 197، 17.
26. (35) کاز گرالا، شورولت، 196، 0.
27. (37) بی جی مک لئود، فورد، 196، 10.
28. (18) ریکی استنهاوس جونیور، شورلت، تصادف، 194، 22.
29. (13) اریک جونز، شورلت، تصادف، 191، 11.
30. (22) کوین هارویک، فورد، dvp، 191، 10.
31. (39) نوح گرگسون، شورلت، تصادف، 190، 0.
32. (1) کایل لارسون، شورولت، تصادف، 190، 9.
33. (29) تاد گیلیلند، فورد، تصادف، 190، 13.
34. (12) کریستوفر بل، تویوتا، تصادف، 152، 3.
35. (15) تایلر ردیک، شورلت، تصادف، 151، 2.
36. (28) گرگ بیفل، شورولت، 136، 0.
37. (30) دنی هملین، تویوتا، تصادف، 63، 1.
38. (23) ویلیام بایرون، شورلت، تصادف، 62، 1.
39. (8) هریسون برتون، فورد، تصادف، 62، 1.
40. (19) راس چستین، شورلت، تصادف، 62، 1.
––– آمار مسابقه
میانگین سرعت برنده مسابقه: 142.302 مایل در ساعت.
زمان مسابقه: 3 ساعت و 31 دقیقه و 53 ثانیه.
حاشیه پیروزی: 0.036 ثانیه.
پرچم های احتیاط: 7 برای 37 دور.
تغییرات سرنخ: 35 در بین 13 راننده.
رهبران دور: K.Larson 0; ب.کسلوفسکی 1-6; Ky.Busch 7; B.Keselowski 8-26; Ky.Busch 27-31; ب.کسلوفسکی 32; Ky.Busch 33-37; R.Stenhouse 38; H.Burton 39; جی لوگانو 40; Ky.Busch 41-57; W.Byron 58; اچ.برتون 59-60; M.Truex 61-67; A.Dillon 68; ای.جونز 69-71; R.Blaney 72-107; M.Truex 108; B.Wallace 109; ب.کسلوفسکی 110-124; K.Larson 125; ب.کسلوفسکی 126-129; M.Truex 130-132; بی والاس 133; ب.کسلوفسکی 134-155; B.Wallace 156; A.Cindric 157-162; ب.والاس 163-166; A.Cindric 167-168; ب.والاس 169-170; A.Cindric 171-175; ب.والاس 176-177; R.Stenhouse 178; B.Wallace 179; R.Stenhouse 180-193; A.Cindric 194-201
خلاصه رهبران (راننده، زمان رهبری، دور رهبری): B.Keselowski، 6 بار برای 67 دور. R.Blaney، 1 بار برای 36 دور. Ky.Busch، 4 بار برای 28 دور. A.Cindric، 4 بار برای 21 دور. R.Stenhouse، 3 بار برای 16 دور. B.Wallace، 7 بار برای 12 دور. M.Truex، 3 بار برای 11 دور. ای. جونز، 1 بار برای 3 دور. H.Burton، 2 بار برای 3 دور. جی لوگانو، 1 بار برای 1 دور. A.Dillon، 1 بار برای 1 دور. K.Larson، 2 بار برای 1 دور. W.Byron، 1 بار برای 1 دور.
[ad_2]