themicbanner

آهنگ جدید تارکان در ترکیه

[ad_1]

در کشور ما هر هفته از این اتفاقات داریم، مثلا همین هفته از داستان مهناز افشار، دختر محمدعلی رامین و رضا کیانیان گر تا تا

به گزارش عصر ایران ؛ در نند روز گذشته ننگ جدید ستاره موسیقی تاپ ترکیه تارکان در دنیای مجازی و شبکه‌های اجتماعی این کشور خبرساز و نناالی شده است. گنگ گچجک (می‌گذرد) از روز پنج شنبه به نمن پخش می‌شود و تا به امروز فقط در کانال یوتیوب تارکان بیش از ۲۰ میلیون بار دیده می‌شود.

اتفاقی که باعث شد این آهنگ جنجالی معنی شود که متن ننگ در مخاطب ایجاد می‌کند. تکرار ترکیب گچجک، گدجک (می گذرد، میرود) باعث می شود که مخالفان اردوغان این ترکیب را به اردوغان و دوران او تعمیم دهند و با استفاده از این تکیه کلام بگویند که اشاره آهنگ تارکان به این دوران سیاسی ترکیه است.

جا وجود آن که کارکان خود این فرضیه و یا استنباط را انکار کرده و گفته است که اشاره آهنگ او به دوران، قرنطینه، خواب و . . . .

اما انگاری توضیحات تارکان و کلیپ آهنگ خم مخالفان و تهدیدان رر ررن ارغان را متقاعد نکرده است. مهرداد فرهمند (خبرنگار) در نوشته های به این اتفاق اشاره کرده و نوشته است:

«محمود چنار، سخت موسیقی در یادداشتی در سایت گازته دووار (روزنامه دیوار)، ترانه تازه تارکان را« پاپ اعتراضی »لقب داد و نوشت که هر کس این ترانه را بکند،« بی برو برگرد »در میابد که سراینده اش بجز ویروس عالمگیر. ک رونا، توجه را به تومت موجود و ربحان اقتصادی نیز جلب کرده است که یای چنار تارکان را ستود که می شود همزمان دو پیام را به مخاطب می رساند. الآن خود تارکان چنین ادعایی نکرده است.

دستمداران مخالف دولت وارد میدان شدند و ترانه تارکان را با ساز خود خواندند. برای نمونه، مرال ش ننر، رهبر حزب نیک، ترانه تارکان را در فضای مجازی همرسانی کرد و نوشت: «بیشترش رفت، چیزی نمانده». منظورش دولت رجب طیب اردوغان بود.

فائق اوزتراک بیان حزب جمهوری خلق، بزرگترین تشکل سیاسی مخالف دولت در توییت خود از متن ترانه وام گرفت و با طعنه به دولت نوشت: «می رود، میرود، همان طور که آمد، میرود، هر چیزی پایانی دارد، این چله هم به سر می رود. می‌رسد».

جنجال آهنگ جدید تارکان در ترکیه / داداش اینها برای ما خاطره است!

در مقابل هم طرفدارن اردوغان این ارتباط را بی معنی دانسته و حتی به تمسخر گرفته اند برای مثال، آلپای اوزآلان نماینده ازمیر در مجلس توییت کرد: «اپوزیسیونی را که امیدش تارکان باشد، این طوری مثل مرغداری نمی شود اداره کرد». یا حلیمه کوکچه، معاون شعبه حزب عدالت و توسعه در استان در توییتی نوشت: «این خل و چلهایی که دم گرفته اند: گچجک، گچجک، گمان می کنند مخالفت کنند در حالی که عقلشان آنقدر است که نمی فهمد از این کار بجز. پیمین پیروزی اردوغان در انتخابات آینده ، هیچ یگ دیگری بر نمی‌آید ».

یک فضای دو قطبی سر آهنگ جدید تارکان درست است که انگار با حمایت خاتون مخالفت ها همین آهنگ می‌خواهند تا اتفا تفاااا هن هم در حد همین کنش‌های مجازی. در حد یک توئیت یک پست اینستاگرامی و …

بهرجت از درون هر کتابی، از یک آهنگ تا یک فیلم گرفته یا حتی یک جمله و کلمه، می توانم یک پیام یا هدف دیگری را برداشت کنم، ولی نکته اصلی این است که هر جناح یا شخصی میخواهد آنرا به نفع خود قلمداد کند و این گونه باشد. است که تعریف هر چیزی تغییر می‌کند.

آه آهنگ حتی در دوران سرد شدن می‌تواند نماد ر ووهی و اعتراض به اردوغان شود. یلی الخصوص در آن امروز که یا این اتفاق فراگیر و قابل کنترل شبکه‌های اجتماعی می‌توانم هر چه هست و نیست را دگرگون کرد. پیچیان پیچیده شده است.

احمد خاقان روزنامه نگار ترک با یادداشتی در روزنامه حریت این جبهه بندی بر سر ترانه تارکان را «دیوانه وار» توصیف کرده و نوشته است: «مخالفان دولت، یک ترانه را چنان جدی گرفته اند که انگار تارکان سه تا ترانه دیگر بخواند، ی‌شرنگون می‌شود … اگر کسی بگوید از این ترانه خوشم نیامد، تکه تکه اش می‌کند»؛ و در آخر فسا افسوس و ناراحتی ضافه کرده است:

بگواستم بگویم آقای احمد خاقان کجای کاری؟ در کشور ما هر هفته از این اتفاقات داریم، مثلا همین هفته از داستان مهناز افشار، دختر محمدعلی رامین و رضا کیانیان گر تا تا

یاید یا این روزنامه نگار رر درد دل کنیم:

. . . . .

[ad_2]

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما