themicbanner

آیا ممکن است دنیا آغاز نداشته باشد؟ -⁇

[ad_1]

بر اساس نظریه کوانتومی گرانش ، جهان اولیه ممکن است منشاء نداشته و برای همیشه وجود نداشته باشد. به گفته برونو بنتو ، فیزیکدان دانشگاه لیورپول در انگلستان که ماهیت زمان را مطالعه کرده است: “واقعیت شامل معجزات زیادی است که اکثر مردم آن را خیالی و حتی خیالی می دانند.”

بنتو نظریه جدیدی درباره گرانش کوانتومی به نام نظریه استدلال در تحقیقات خود به کار برد. طبق این نظریه ، فضا و زمان بدون تفکیک زمان به جرم هایی تقسیم می شوند و یک واحد اساسی برای فضا وجود دارد. او و همکارانش از نظریه استدلال برای مطالعه آغاز جهان استفاده کردند. به گفته آنها ، جهان ممکن است آغاز نداشته و از گذشته ای نامعلوم وجود داشته است ، بنابراین انفجار بزرگ تنها در نیمه مراحل تکامل خود است.

گرانش کوانتومی

گرانش کوانتومی شاید خسته کننده ترین مشکلی باشد که فیزیک مدرن با آن روبروست. دو نظریه اصلی برای جهان وجود دارد: فیزیک کوانتومی و نسبیت عام. فیزیک کمی سه نیروی اساسی طبیعت (برق ، نور و قوی) را در سطح میکروسکوپی تعریف می کند. به طور کلی ، نسبیت ، طبق تعریف ، قوی ترین تعریف گرانشی است که تا کنون ایجاد شده است.

اما رابطه کلی با همه نقاط قوت و تعاریف آن یک نظریه ناقص است. در شرایطی مانند مرکز سیاه چاله و آغاز جهان ، ریاضیات نسبیت عام نقض شده و نتایج آن باورنکردنی است. این مناطق منحصر به فرد نامیده می شوند. انزوا نقطه ای در فضا است که قوانین فیزیک معاصر و نسبیت عام را نقض می کند. در هر دو حالت گرانش ، گرانش در مقیاس های کوچک بسیار قوی است.

به همین دلیل ، فیزیکدانان برای حل معمای هویت ، که به عنوان نظریه گرانش کوانتومی نیز شناخته می شود ، به جزئیات میکروسکوپی گرانش قوی نیاز دارند. این نظریه مدعیان زیادی دارد ، مشهورترین آنها نظریه رشته و حلقه های کوانتومی گرانشی است. اما روش دیگری به نام مجموعه استدلال وجود دارد که درک فضا را ارائه می دهد.

نظریه استدلال

در تمام نظریه های فیزیکی کنونی ، فضا و زمان به هم متصل هستند. هر دو در کل حقیقت یک ساختار مسطح ایجاد می کنند. وقتی چنین فضای پیوسته ای وجود داشته باشد ، دو نقطه در فضا می توانند تا حد امکان به هم نزدیک شوند و دو رویداد می توانند تا حد ممکن نزدیک به هم رخ دهند.

اما روش دیگری به نام نظریه استدلال وجود دارد که با زمان آزاد به عنوان مجموعه ای از توده های مجزا یا اتم های زمان آزاد برخورد می کند. این نظریه در مجاورت وقایع در فضا محدودیت هایی ایجاد می کند ، زیرا این اجسام و رویدادها نمی توانند از یک اتم نزدیک شوند.

به عنوان مثال ، هنگام نگاه کردن به صفحه نمایش و خواندن این مقاله ، همه چیز پیوسته به نظر می رسد. اما اگر با ذره بین به صفحه نگاه کنید ، پیکسل هایی را مشاهده می کنید که فضا را ایجاد می کنند و در می یابید که نزدیک شدن دو تصویر از این پیکسل ها غیرممکن است. او می گوید: “نظریه سریال علت ، بنتو را هیجان زده می کند.”

“نظریه علیت ، به عنوان رویکردی در گرانش کوانتومی و بازاندیشی در مفهوم زمان فضا ، نه تنها تا آنجا که ممکن است اساساً تلاش می کند ، بلکه نقش مهمی در زمان ، نحوه گذر زمان از منظر فیزیکی و وجود یا عدم آن دارد. -وجود آینده. “

توده ناپیوسته زمین

زمان فضا از توده های متناوب یا اتم های زمان آزاد تشکیل شده است که در تصویر رایانه شبیه پیکسل هستند.

آغاز زمان

نظریه علی دلالت های بسیار مهمی برای ماهیت زمان دارد. به گفته بنتو:

فلسفه بسیاری از دلایل این است که زمان به عنوان یک مفهوم فیزیکی می گذرد و نباید صرفاً به عنوان یک توهم یا چیزی که در داخل اتفاق می افتد بیان شود. گذشت زمان نوعی بیان نظری فیزیکی است. در نتیجه ، در این نظریه ، مجموعه علل با هر بار اتمی رخ می دهد و بزرگتر و بزرگتر می شود.

چگونه می توان دلیل حذف مشکل منحصر به فرد بیگ بنگ را تعیین کرد زیرا در این نظریه تنهایی نمی تواند وجود داشته باشد و محال است که ماده در نقاط نامحدود متراکم شود. در این نظریه ، چیزی کمتر از اندازه اتم – زمان نیست.

مقالات مرتبط:

بنابراین جهان بدون انفجار بزرگ چگونه خواهد بود؟ بنتو و همکارش استوو زال ، دانشجوی کارشناسی ارشد در کالج سلطنتی پزشکان لندن ، همچنان به بررسی نظریه علی آغاز جهان می پردازند. تحقیقات آنها در 24 سپتامبر در پایگاه داده قبل از انتشار arXiv منتشر شد. (این مقاله هنوز در مجله Science منتشر نشده است). بنتو می گوید:

این مقاله مفهوم شروع در نحوه تعریف منطق را بررسی می کند. بر اساس این نظریه ، مجموعه منطقی نیستی به دنیایی تبدیل می شود که امروز می بینیم. در مطالعه ما ، هیچ چیز انفجار بزرگی در آغاز جهان نیست زیرا منشا مجموعه ای از علل می تواند برای همیشه و همیشه گذشته باشد.

تحقیقات بنتو و همکاران نشان می دهد که جهان ممکن است آغاز نداشته و برای همیشه وجود داشته باشد. آنچه که انفجار بزرگ تلقی می شود ممکن است یک لحظه قطعی در تکامل این مجموعه علت باشد ، نه آغاز واقعی آن. خیلی کارها برای انجام دادن مانده. مشخص نیست که آیا نظریه علی به فیزیکدانان اجازه می دهد تکامل پیچیده بیگ بنگ را بدون شروع توضیح دهند. بنتو می گوید:

شاید بپرسید ، چگونه می توان استدلال را به شیوه ای منطقی تفسیر کرد ، یا متغیرهای این مجموعه به معنای وسیع تر چه معنایی دارند؟ ما نشان داده ایم که این چارچوب دقیقاً از منظر نظری و ریاضی امکان پذیر است.

[ad_2]

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما