themicbanner

اینتل از تراشه نورومورفیک Loihi نسل دوم رونمایی کرد

[ad_1]

حدود چهار سال پیش ، اینتل قصد داشت تراشه های پیشرفته نورومورفیک را توسعه داده و آنها را به شکل انسان بسازد. این شرکت در حال حاضر تراشه نسل دوم خود به نام Loihi 2 را عرضه کرده است که پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسخه قبلی خود دارد.

تراشه های نورومورفیک یا معماری هایی که بر اساس بدن انسان طراحی شده اند ، به گونه ای طراحی شده اند که تا حد امکان عملکردهای شبیه به هوش مصنوعی را با قابلیت های مبتنی بر انسان ارائه دهند.

اینتل ادعا می کند که تراشه Loihi 2 حدود 10 برابر سریعتر از نسخه قبلی خود است و این بهبود سرعت نتیجه افزایش تعداد نورون های دیجیتالی ساخته شده در آن است. در توسعه این تراشه ، تا آنجا که ممکن است ، تلاش شده است تا از رویکرد پردازش مستقیم داده ها پیروی شود. اینتل همچنین ادعا می کند که تراشه می تواند عملکرد بهتری نسبت به نسخه های قبلی کامپیوترها داشته باشد.

اینتل از فرایند 4 برای تولید اولین نسل از این تراشه استفاده کرد که رویکردی پیشرفته است. این شرکت قصد دارد تراشه های اصلی خود را به همان شیوه از سال 2023 تولید کند.

در فرآیند Intel 4 ، قطعات الکترونیکی با شدت بیشتری بر روی تراشه قرار می گیرند ، که می تواند با شبیه سازی میلیون ها نورون دیجیتالی به توسعه تراشه کمک کند.

مایک دیویس ، مدیر آزمایشگاه های اینتل ، نسل بعدی ابزار توسعه تراشه Loihi ، می گوید تراشه Loihi در تشخیص حواس ورودی سریع مانند حرکت ، صدا و حتی بو بسیار خوب است. آزمایش های مختلف با تراشه های Loihi روی سطح مصنوعی ، باعث می شود ربات در لمس احساس بهتری داشته باشد.

تراشه های نورومورفیک با تراشه های مبتنی بر هوش مصنوعی متفاوت هستند. Neuromorphic یک فناوری انقلابی است که بر یادگیری و پاسخ این دو به شیوه ای مشابه و با تأکید بیشتر بر ویژگی های فیزیکی این دو متکی است.

به نظر می رسد تراشه Loihi 2 در تلفن های هوشمند و لپ تاپ استفاده نخواهد شد. اما به نظر می رسد تراشه ها در تحقیق و توسعه ، آزمایشگاه های فناوری و دانشگاه ها استفاده می شوند.

[ad_2]

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما