themicbanner

بازگشت نگران کننده داعش

[ad_1]

گزارش ها حاکی از آن است که داعش در سوریه و سایر کشورها از جمله ایالات متحده و کشورهای اروپایی در حال بهبود است.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری آناتولی می نویسد: تحولات اخیر در شمال شرق سوریه تهدید داعش را برجسته کرده است. پوشش یا تلاش های نیروهای بین المللی ضد تروریسم ادامه خواهد داشت. گروه داعش چند تن از رهبران و جنگجویان خود را به دلیل تغییر پایگاه خود در بغداد در مرز شرقی دررل، در مرز سوریه و عراق در مارس 2011 و به دلیل محدودیت های مالی از دست داد. سلاح های سنگین و ناتوانی در جذب عناصر جدید برای جبران خسارات انسانی، تاکتیک آنها را تغییر داده است.

در این گزارش آمده است: «داعش اکنون در تلاش است تا قلمرو لوانتی در غرب دیرالزور را بازپس گیرد، زیرا این مناطق به دلیل جنگ داخلی در سوریه تحت تدابیر شدید امنیتی قرار دارند».

آگهی. بر اساس گزارش های سازمان ملل در فوریه 2021، حدود 10000 شبه نظامی داعش در سوریه و عراق و همچنین تعداد زیادی از اعضای داعش در سراسر آفریقا، افغانستان، لیبی، سومالی و آسیای جنوب شرقی پراکنده هستند.

به گفته منابع نزدیک به این گروه تروریستی، داعش در سال 2021، 2748 عملیات مسلحانه، انتحاری و حملات دیگر را در این منطقه انجام داد که در آن 8147 نفر کشته شدند. بر اساس آمار، 1127 عملیات در عراق (2083)، 370 عملیات در سوریه، 415 عملیات در نیجریه، 372 عملیات در افغانستان و پاکستان، مصر، لیبی، سومالی، فیلیپین، اندونزی و سایر کشورها انجام شده است.

در افغانستان، جایی که نیروهای آمریکایی در اوت 2021 عقب نشینی کردند، گروه داعش تنها در سال 2021 در 370 عملیات نزدیک به 2210 نفر را کشت که بیشتر آنها در یک بمب گذاری انتحاری در نزدیکی فرودگاه کابل کشته شدند و 13 سرباز آمریکایی و 170 غیرنظامی افغان کشته شدند. او کشته شد. در 20 ژانویه، سه روز پس از تلاش داعش برای ورود به زندان الصناعه در سوریه، گروه داعش 7 نفر را در افغانستان کشت. نیروهای آمریکایی از این کشور

در بخشی دیگر از گزارش این گروه آمده است: داعش گسترش تأثیر جغرافیایی خود بر عراق و سوریه در سال 2017 به بیش از 14 کشور، شش کشور از جمله مصر، لیبی، سومالی و تونس، و همچنین افغانستان، پاکستان، هند و اندونزی. جبران خسارت. این گروه تروریستی در سوریه و عراق نیز در جمع آوری کمک مالی مشارکت داشته است.

در این گزارش همچنین آمده است: داعش در سال‌های پس از شکست‌های نظامی در عراق و سوریه، عملیات‌های بزرگی از جمله نیروهای پیشمرگه کرد، حشد الشعبی عراق و همچنین عملیات‌هایی را علیه نیروهای سوری و مناطق تحت کنترل خود انجام داده است. نیروها.«قسد» در دیرالزور و الحسکه.

در ادامه این گزارش آمده است که داعش می تواند عملیات مشابهی را در عراق و سوریه انجام دهد. خیر و به دلیل تدابیر شدید امنیتی در زندان های عراق، داعش قادر به انجام عملیات علیه آنها نبوده است.

در پایان این گزارش آمده است: «بسیاری از کشورها، از جمله ایالات متحده و اتحادیه اروپا، معتقدند که تلاش‌های بین‌المللی برای حفاظت از گروه دولت اسلامی باید تقویت شود، زیرا این گروه امنیت و ثبات اروپا و سایر نقاط جهان را تهدید می‌کند. جهان: «داعش تهدیدی برای بسیاری از کشورهای منطقه از جمله اروپا و آمریکا بوده است.

[ad_2]

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما