themicbanner

بوسنی در خطر تجزیه است

[ad_1]

بوسنی در خطر تکه تکه شدن ////سعید هاشمی *; کریستین اشمیت، رئیس جدید هیئت بین‌المللی بوسنی در بیانیه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، گفت: او هشدار داد که کشور در خطر فروپاشی است و نگرش واقعی برای بازگشت دارد که منجر به جنگ و درگیری می‌شود. آی تی.

به گفته وی، در صورت ادامه تهدید جدایی طلبان صرب به ایجاد مجدد ارتش خود و تقسیم نیروهای مسلح ملی به دو گروه، باید نیروهای حافظ صلح بین المللی بیشتری را برای جلوگیری از جنگ در این کشور اعزام کنند و این اقدام است. صرب ها نه تنها تهدیدی برای صلح و ثبات کشور و منطقه هستند، در صورت عدم پاسخگویی جامعه جهانی، ممکن است به لغو پیمان صلح دیتون و در نهایت درگیری بین نیروهای بوسنیایی و نیروی انتظامی منجر شود. پلیس صرب بوسنی به وقوع پیوستن.

اگر قرار است نیروهای مسلح بوسنی و هرزگوین به دو یا چند ارتش تقسیم شوند، باید سطح حضور بین المللی در این کشور مورد بازنگری قرار گیرد.

هشدار اشمیت پس از بیانیه جدایی‌طلبانه رهبر صرب‌های بوسنی، میلوراد دودیک، تهدید به ترک نهادهای دولتی، از جمله ارتش ملی، که توسط کمک‌های بین‌المللی در 25 سال گذشته ایجاد شده است، صادر می‌شود. نیروها در 14 اکتبر، دودیک اعلام کرد که محاصره ارتش بوسنی باعث عقب‌نشینی منطقه صرب‌های بوسنی می‌شود و اگر غرب سعی در مداخله نظامی داشته باشد، دوستانی خواهید داشت که طرفین را از هم جدا خواهند کرد. در واقع صربستان، روسیه و چین.

دودیک در روزهای اخیر همچنین گفت که روسیه و چین در صورت مواجهه با تحریم های غرب و اتحادیه اروپا به او کمک خواهند کرد.

وی که در نشست آتی با ولادیمیر پوتین صحبت می کرد، گفت: من انتخاب نشده ام، دروغگو باشید و به خاطر خشم لندن، واشنگتن، برلین و بروکسل که با اتحادیه اروپا مواجه شده اند، نمی ترسم و عقب نشینی نمی کنم. من باید از چین برای سرمایه گذاری بخواهم و منتظر هستم تا ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به زودی به درخواست کمک من پاسخ دهد که اغلب می گوید: “چه کمکی می توانم انجام دهم؟” و رئیس جمهور چین هم همینطور است.

موضع و اقدامات دودیک را می توان متاثر از اقدامات و دیدگاه های منصفانه ولادیمیر پوتین دانست.سیاست – نظامی برای ایجاد تنش های قومی-مذهبی و حتی بازگشت به جنگ در بوسنی، دودیک چهره های برجسته و شاخص های موثری را برای شناخت استراتژی های کلیدی ایجاد کرده است. روسیه در این منطقه استراتژیک اروپایی.

رهبران صربستان همچنین امیدوارند که با کمک دولت چین، بزرگترین رقیب اقتصادی آمریکا در یک فرآیند تمام عیار سیاسی-اقتصادی، روسیه از دیدگاه ها و ایده های تقسیم اراضی دفاع و تقویت کند. مرز دودیک در سیاست، اقتصاد و سیاست. منافع نظامی روسیه و چین در بالکان خواهد بود.

اعتقاد بر این است که گستره فعالیت ها و تحرکات اساسی چین و روسیه در جغرافیای سیاسی نوظهور بالکان، به عنوان یک گورستان قربانی و به عنوان یک دفاع جغرافیایی در برابر اهداف انسانی و استراتژی های ایالات متحده به سرعت در حال رشد است.

ظهور این رویدادهای بین المللی قابل توجه بین قدرت های سیاسی، اقتصادی و نظامی جهان را می توان در «جنگ سرد» بین شرق و غرب جستجو کرد که شاید دقیقاً با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق در سال 1991 به پایان نرسید.

همچنین ذکر این نکته ضروری است که دولت بریتانیا روسیه را مسئول درگیری در بوسنی دانست. در همین راستا به گفته سفیر انگلیس: روسیه در تهدید رهبر صرب باس نقش دارد، وی در حمایت از ائتلاف برای دموکراسی آمریکا صحبت کرد، اما حفظ مقداری استقلال را برای بالکان مهم دانست.

* متخصص در توسعه روابط فرهنگی بین بوسنی و هرزگوین و دانشجویان دکترا در یک جامعه سیاسی

[ad_2]

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما