themicbanner

تات زوال طبقه متوسط

[ad_1]

-رارو- اقتصاد اقتصادی ایران در یک دهه گذشته نزدیک به صفر بوده است، این رشد اقتصادی خنثی باعث فقیرتر شدن مردم می شود، زیرا کیک اقتصاد ایران روز به روز کوچکتر می شود و طبعا این شرایط درآمد مردم را با کاهش شدیدی مواجه می کند. ، این است که در زمان هایی که کیک اقتصادی ایران نیز بزرگتر شده است، مانند سال 94 که برجام به امضا رسید و کشور رشد اقتصادی مناسبی را تجربه کرد، اما مردم بهبود را در زندگی خود حس نکردند، زیرا باعث می شود این بزرگتر شدن کیک اقتصادی باشد. تنها به جیب بخش کوچکی از جامعه رفت.

به گزارش فرارو، زمانی که بازتوزیع ثروت و درآمد در جامعه عادلانه نباشد، ما شاهد اکثریت جامعه هستیم که 7 یا 8 دهک پایین درآمدی را تشکیل می دهند، روز به روز از نظر معیشتی و درآمدی با تنگا و ضعیف تر دست و پنجه نرم می کنند. در مقابل، بخش 2 یا 3 دهک بالای درآمدی، روز به روز ثروتمندتر می شود و در این وسط طبقه متوسط ​​​​نیز به پایان می رسد که نتیحه آن را در نهایت یک ثروتمند و مسلط از نظر اقتصادی و یک اکثریت فقیر و تهدید است. از نظر اقتصادی این است که ما با آن قدرت می بینیم.

تات حذف طبقه متوسط ​​از نظر اقتصادی  ا دوگانه فقیر- غنی در حال شکل گیری است؟چه بر سر طبقه متوسط ​​آمده است؟
حی شقاقی شهری کارشناس مسائل اقتصادی در بو با فرارو با اشاره به حذف متوسط ​​​​از لحاظ اقتصادی تحت تأثیر فشار تحریمی در چند سال اخیر، اظهار داشت: به نوعی می توان گفت که طبقه متوسط ​​​​موتور رشد در جوامع مختلف به شماره میآید و کشوری که در هر جمعیت هر کشوری دارای طبقه متوسط ​​است. بزرگتر باشد موفقیت آن . . . .

وی افزود: اگر طبقه متوسط ​​با همین سرعت به سوی محو کند، تغییر در وضعیت جمعیتی کشور از نظر اجتماعی بود و کشور روز به روز با جمعیت فقیرتری روبرو خواهد شد، این در حالی است که باید با تصمیم گیری ها تصمیم بگیرید. و سیاستهای مناسب از بروز این وضعیت جلوگیری کرد. در این راستا باید از یک سو با توسل به سیاست های فقرزدایی جلوگیری شود و در مقابل با استفاده از سیاست های باز تولید امکان فربهتر شدن قشر مرفه را نداشته باشد و به نوعی عدالت اجتماعی را اجرا کند.

شقاقی گفت: به نوعی طبقه متوسط ​​در جامعه بروز و ظهور داشته باشد و به قدرت اصلی در کشور تبدیل شود، در چنین شرایطی آن جامعه دارای اقتصادی با ثبات و امنیت است و از افزایش فقر و نابرابری جلوگیری خواهد کرد، اما در کشور . . . . .

این استاد دانشگاه اضافه کرد: از بین رفتن طبقات متوسط ​​​​باعث می شود که اقتصاد کشور تضعیف شود، که این موضوع در نهایت باعث کاهش خرید مردم و کوچک شدن سفره آنها می شود، از این جهت که همه جانبه را توسعه دهند در این وضعیت معنی دارند. ندارد. برای تغییر این وضعیت باید اصلاحات ساختاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی صورت گیرد، تا بتوان وضعیتی را در نظر گرفت.

شقاقی با اشاره به اینکه اصلاحات ساختاری در نظام‌های مالیاتی، بانکی و یاران‌ها، باید بازتوزیع ثروت انجام شود، ادامه داد: بازکردن این سیستم در کشور کار خود را به درستی انجام می‌دهد و برای این که ثروت اقتصادی این سه رکن اقتصادی باید اصلاح شود. دریافت تا از نحیف‌تر شدن در طبقه متوسط ​​​​جلوگیری شود، در غیر این صورت روز به روز طبقه متوسط ​​​​لاغرتر خواهد شد و فراد این طبقه جزء ا.

این اقتصاددان بیان می‌کند: توسعه کسب و کارهای خرد ومتوسط، توسعه تعاونی‌ها، توجه به کارآفرینی، افزایش مشارکت احاد مردم در فعالیت‌های باید پیگیری شود، همچنین یکی دیگر از اقتصادی‌هایی که باید انجام شوند، اصلاح سیاست‌های بانکی و مالی است، زیرا انجام می‌شود. باید در اختیار همه مردم قرار گیرند تا بتوانند کار کنند، به کار تبدیل شوند، تا از گسترش و فراگیری ضعیف شوند، در غیر این جامعه به دو طیقه اقلیت ثروتمند و اکثریت فقیر تبدیل شوند، بنابراین با توجه به سیاست هایی که اشاره می شود، باید بشود. . . . .

[ad_2]

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما