themicbanner

تغییرات در اینترنت غیرمتمرکز نسل سوم (Web3).

[ad_1]

اینترنتمیوه؛ نادیا شادلو; مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید و دستیار رئیس جمهور در سال 2018. او عضو شورای روابط خارجی است.


زمانی اینترنت ابزاری برای تشویق مردم به امید تحولات مثبت بود. با این حال، اینترنت به ابزاری برای کنترل و کنترل بازیگران بد تبدیل شده است. امروزه دیکتاتوری ها و شرکت ها در سراسر جهان افراد را زیر نظر دارند و کنترل می کنند. اطلاعات خصوصی نیست و ممکن است برای مقاصد تجاری فروخته شود. برخی از دولت ها شهروندان خود را در سطح الگوریتم «رتبه بندی» می کنند. تبلیغات، اطلاعات و اخبار نادرست در فضای مجازی موج می زند.

خوشبختانه در آستانه ورود به نسل سوم وب 3 یا اینترنت غیرمتمرکز هستیم. نسل بعدی کاربران اینترنت می توانند تفاوت ایجاد کنند. اگر ایالات متحده نسل سوم اینترنت غیرمتمرکز را بپذیرد، می تواند از رقابت مستمر خود با دولت های مستبد، به ویژه چین سود ببرد.

اینترنت غیرمتمرکز نسل سوم چیست؟ وب 1 را به یاد داشته باشید، یکی از وب سایت های اصلی یک طرفه در دهه 90. سایت هایی با ایمیل های گسترده رفع شد. نسل دوم تعاملات اینترنتی یا Web2 به کاربران اجازه می داد وارد سیستم شوند و محتوای خود را ایجاد کنند. در همان زمان، گوگل، فیس بوک و دیگر پلتفرم های فناوری بزرگ به جای اطلاعات ما، خدمات «رایگان» ارائه می دهند. البته طی چند دهه آینده، اینترنت به پیشرفت خود ادامه داده است، اما ما هنوز و از همه مهمتر در دنیای اینترنت 2 هستیم.

اکنون به نسخه جدید اینترنت نزدیک می شویم. این مکانی است که به شما امکان می دهد بدون نیاز به بانک خالی، مستقیماً با استفاده از ارز دیجیتال به فروشنده پرداخت کنید. اینترنت غیرمتمرکز نسل سوم هنوز در حال توسعه و تعریف است. با این حال، واضح است که اساساً نسخه غیرمتمرکز تری از اینترنت را ارائه می دهد.

اینترنت وب 3 تازه شروع شده است. شرکت‌های جدیدی هر روز برای حذف پلتفرم‌های غیرمتمرکز و ارائه خدمات غیرمتمرکز و امن‌تر به کاربران در سراسر جهان ظهور می‌کنند. ایجاد ابرهای متمرکز، گزینه‌های ذخیره‌سازی مشترک غیرمتمرکز را ایجاد می‌کند.

این خدمات جدید بسیاری از بزرگترین مشکلات اینترنت امروز را حل می کند. هیچ پایگاه داده مرکزی برای هک، از جمله ارتقاء امنیتی وجود ندارد. اینترنت جدید محافظت می شود زیرا کاربران مستقیماً داده های خود را کنترل می کنند. انعطاف پذیری مدیریت غیرمتمرکز را در وب 3 ایجاد می کند.

این امر تمرکززدایی، کنترل و تسلط بر دیکتاتوری ها را دشوارتر می کند.

آگهی. در سال 1999، باورش سخت بود که انقلاب سیاسی روزی با وب‌سایتی که برای اشتراک‌گذاری ویدیوها یا عکس‌های نوجوانان در حال بازی‌های ویدیویی طراحی شده بود، میلیونر شود.

اینترنت غیرمتمرکز نسل سوم نیز می تواند با بازگرداندن قدرت به تک تک کاربران انقلابی و تحول آفرین باشد. اینترنت غیرمتمرکز نسل سوم به دو دلیل اصلی برای دموکراسی و ایالات متحده خوب است.

این امر کار را برای چین و روسیه که قبلاً سازوکاری ایجاد کرده‌اند را دشوارتر می‌کند تا زیرساخت‌های وب 2 را مجبور به پذیرش خواسته‌های دولت از طریق فایروال، سانسور و پلت‌فرم‌های فناوری کند. اینترنت غیرمتمرکز نسل سوم چنین کنترل هایی را دشوارتر می کند.

دوم، اگرچه ایالات متحده هنوز Web2 را از بسیاری جهات کنترل می کند، چارچوب فعلی به دولت چین اجازه می دهد تا اطلاعاتی را برای تقویت سیستم های هوش مصنوعی سیاسی و نظامی خود جمع آوری کند. دستکاری داده های شخصی و کنترل Web3 حفظ برتری داده ها را برای چین بسیار دشوار می کند.

البته اینترنت غیرمتمرکز نسل سوم برای بازیگران خوب هم معایبی دارد. سازمان های مجری قانون با وب سایت هایی مواجه می شوند که مقامات مجری قانون ندارند. سازمان های اطلاعاتی باید راه های جدیدی برای کنترل فعالیت های تروریست ها بیابند. شرکت‌های فن‌آوری به ظاهر شکست‌ناپذیر می‌توانند راه خود را به موفقیت‌های بزرگ باز کنند.

با این حال، ایالات متحده نباید از ظهور وب 3 هراس داشته باشد و باید آن را تطبیق دهد، سرمایه گذاری و ترویج کند. ژئوپلیتیک حوزه قدرت نسبی و موفقیت نسبی است. از نظر تئوری، وب 3 ذاتاً برای دموکراسی های لیبرال غربی که برای دموکراسی و حریم خصوصی ارزش قائل هستند، اهمیت بیشتری دارد و چین و دیگر دیکتاتوری ها را مجبور می کند که این مزیت را به غرب واگذار کنند.

منبع: واشنگتن پست

تعریف: Farero

[ad_2]

Nick Webster

مزاحم عمومی فن غذا. حلال مشکل بدون عذرخواهی کارآفرین. خواننده.

تماس با ما