themicbanner

دادگاه فساد برای بانکدار سابق گلدمن در رسوایی 1MDB باز شد

[ad_1]


راجر انگ روز سه شنبه برای انتخاب هیئت منصفه در نیویورک وارد دادگاه می شود. هیئت منصفه فدرال امروز به بیانیه های افتتاحیه دادگاه فساد مالی مدیر اجرایی سابق گلدمن ساکس متهم به رسوایی 1MDB می پردازد.

ست ونیگ / AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

ست ونیگ / AP


راجر انگ روز سه شنبه برای انتخاب هیئت منصفه در نیویورک وارد دادگاه می شود. هیئت منصفه فدرال امروز به بیانیه های افتتاحیه دادگاه فساد مالی مدیر اجرایی سابق گلدمن ساکس متهم به رسوایی 1MDB می پردازد.

ست ونیگ / AP

نیویورک (AP) – هیئت منصفه فدرال در بروکلین روز دوشنبه به بیانیه های افتتاحیه دادگاه فساد مالی یکی از مدیران سابق گلدمن ساکس متهم به غارت چند میلیارد دلاری یک صندوق سرمایه گذاری دولتی مالزی می پردازد.

وکلای خود راجر نگ غارت 4.5 میلیارد دلاری از صندوق سرمایه گذاری دولتی 1MDB را “شاید بزرگترین سرقت در تاریخ جهان” توصیف می کنند. اما آنها ادعا می کنند که دادستان های ایالات متحده، بانکدار سابق را به دلیل شکست های “در سطح شرکت” گلدمن که باعث کلاهبرداری عظیم شد، قربانی کردند.

در واقع، وکلای او ادعا می‌کنند، این Ng بود که اولین پرچم‌های قرمز را در مورد Low Taek Jho، سرمایه‌دار و فراری مالزیایی معروف به Jho Low که متهم به طراح طرح عظیم پول‌شویی و رشوه‌خواری است، برافراشت.

دادستان های فدرال می گویند این اختلاس هزینه های هنگفتی را برای جواهرات، هنر، یک قایق تفریحی فوق العاده و املاک لوکس تامین کرده است. این غنائم حتی به تامین مالی فیلم های هالیوود از جمله فیلم لئوناردو دی کاپریو “گرگ وال استریت” در سال 2013 کمک کرد.

نگ، رئیس سابق بانکداری سرمایه گذاری در مالزی، تنها بانکدار گلدمن است که در رسوایی 1MDB محاکمه می شود. انتظار می رود که روند رسیدگی در دادگاه فدرال بروکلین چند هفته به طول انجامد.

نگ، 49 ساله، به اتهام توطئه برای پولشویی و نقض قانون ضد رشوه خواری اعتراف کرده است. دادستان های فدرال می گویند که او با لو برای شستن وجوه دزدی شده از طریق سیستم مالی ایالات متحده توطئه کرده است. آنها می گویند که او نقش کلیدی در طرحی ایفا کرد که در آن از پول های شسته شده نیز برای رشوه دادن به مقامات خارجی استفاده شد.

مارک آگنیفیلو، وکیل مدافع نگ، از اظهار نظر خودداری کرد. آگنیفیلو در مقالات دادگاه نوشت که نگ “به طور مطلق در جنایات خیره کننده ای که توسط دیگران مرتکب شده اند، دخیل نبوده است.” او گفت که تنها نقش Ng، معرفی Low به مافوق “به مراتب درگیرتر” در گلدمن بود.

شاید در شگفت‌انگیزترین اتفاق، این راجر نگ بود که در اوایل مارس 2010 به طور خاص به مافوق خود در گلدمن هشدار داد که لو یک فرد افشا شده سیاسی است، که نباید به لو اعتماد کرد و گلدمن باید احتیاط کند. وکیل مدافع نوشت: برخورد با لو.

پیامی برای گلدمن ساکس ارسال شد تا نظر خود را بخواهد. یکی از شرکت های تابعه گلدمن ساکس اعتراف کرد که “آگاهانه و عمدا” برای نقض قوانین ضد رشوه خواری ایالات متحده توطئه کرده و با پرداخت بیش از 2.9 میلیارد دلار موافقت کرد. این جریمه ها شامل تقریباً 600 میلیون دلار سود بود که گلدمن از رسوایی 1MDB به دست آورد. این مبلغ بیش از 3.9 میلیارد دلاری است که گلدمن به مالزی پرداخت کرده است.

لو که بی گناه خود را حفظ می کند، در صحنه های باشگاه نیویورک و لس آنجلس به خوبی شناخته شد. در سال 2012، او جشن تولد 31 سالگی خود را با حضور دی کاپریو، کیم کارداشیان و دیگر افراد مشهور برگزار کرد – جشنی که توسط وال استریت ژورنال به عنوان “وحشی‌ترین مهمانی (لاس وگاس) تا کنون دیده شده است.”

فروش اوراق قرضه سازماندهی شده توسط گلدمن ساکس برای صندوق سرمایه گذاری 1MDB راهی را برای همکاران نجیب رزاق، نخست وزیر سابق مالزی، برای دزدی و پولشویی میلیاردها طی چندین سال فراهم کرد.

نجیب زمانی که در سال 2009 قدرت را در دست گرفت، 1MDB را ایجاد کرد، ظاهراً برای تسریع توسعه اقتصادی مالزی. اما این صندوق میلیاردها بدهی جمع آوری کرد و در سال 2018 در نهایت دولت او را سرنگون کرد. او در سال 2020 در مالزی به اتهام سوء استفاده از قدرت و سایر اتهامات مجرم شناخته شد و به 12 سال زندان محکوم شد.

یکی دیگر از بانکداران سابق گلدمن، تیم لیسنر، در سال 2018 به پرداخت میلیون ها دلار رشوه و رشوه به مقامات دولتی در مالزی و ابوظبی اعتراف کرد. او به عنوان بخشی از اعتراف مجرمیت خود به 43.7 میلیون دلار محکوم شد و انتظار می رود علیه Ng شهادت دهد.

[ad_2]

Fletcher Hobbs

نینجا آبجو عمومی. محقق اینترنت. معتاد وب هیپستر پسند. خواننده مغرور. زیاد می افتد

تماس با ما