themicbanner

داروی ضد افسردگی فلوکستین – داروسازی دکتر عبیدی

داروی فلوکستین را میتوانید قبل یا بعد از غذا مصرف نمایید. درصورت بروز علایم واکنش آلرژیک از جمله کهیر، مشکل در تنفس، تورم صورت، زبان، لب ها و گلو مصرف دارو را متوقف کرده و فورا به اورژانس مراجعه نمایید. بهتر است در دوره مصرف داروی فلوکستین از بارداری خودداری کرده و در صورت بارداری ناخواسته، حتما در اولین فرصت پزشک معالج خود را آگاه کنید. همچنین به منظور جلوگیری از عود بیماری ممکن است مصرف دارو به مدت ۶ ماه یا بیشتر ضروری باشد.دوز بزرگسالان (سنین 18 تا 64 سال)دوز معمولی: 20 تا 80 میلی گرم در روز.حداکثر دوز: 80 میلی گرم در روز.دوز اولیه: 20 میلی گرم در روز که در صبح مصرف میشود.دوز کودکان (از سن 8 تا 17 سال)دوز معمولی: 10-20 میلی گرم در روز.دوز اولیه: بعد از اینکه کودک شما به مدت یک هفته 10 میلی گرم در روز مصرف کرد، روانپزشک ممکن است میزان دوز را به 20 میلی گرم در روز افزایش دهد.فلوکستین نباید در کودکان زیر 7 سال استفاده شود.3: فلوکستین برای درمان وسواساگر این دارو را برای وسواس مصرف مینمایید، علایم بهبودی ممکن است ۵ هفته یا بیشتر پس از شروع مصرف دارو ظاهر شود.

قرص فلوکستین ۱۰

البته همان اول که شروع به مصرف دارو میکنید، ممکن است بهبودی احساس نکنید، زیرا یک تا چهار هفته طول میکشد تا اثرگذاری دارو آغاز شود. مصرف فلوکستین را پس از 1 تا 2 هفته قطع نکنید، زیرا به بهبود علائم شما کمکی نمی کند. مصرف این دارو ممکن است خشکی دهان ایجاد کند که برای برطرف نمودن آن می توانید از آدامس یا آبنبات های بدون شکر استفاده نمایید. شما می توانید جهت بازدید و مطالعه داروهای هم خانواده این دارو به لینک (داروهای مشابه) تولید شده توسط شرکت داروسازی آریا مراجعه نمایید. اما در مطالعه ای دیگر نوزادانی که از مادران مصرف کننده SSRIs در اواخر دوران بارداری به دنیا آمدند، 2 برابر ریسک ابتلا به فشار خون ریوی بالاتری داشتند. این دارو برای بیماری پرخوری عصبی در کودکان مورد مطالعه قرار نگرفته است. داروی فلوکستین یک بازدارنده بازجذب سروتونین (SSRI) است که برای درمان افسردگی، پرخوری عصبی (بولیمیا)، وسواس فکری، اختلال ناخوشی پیش قاعدگی در زنان (PMDD) مورد استفاده قرار میگیرد. به گفته کارشناس اجتماعی استان مرکزی شادی یک مفهوم انتزاعی و کیفی است و یک مفهوم عینی و آشکار و ملموس ندارد و نمی توان آن را توضیح داد بلکه باید آنرا با مفاهیم مترادف چون خوشایندی، رضایت، لذت بردن، خوشحال بودن، و..

قرص فلوکستین ۲۰ برای چیست

غلامرضا فتح آبادی در این باره افزود: متاسفانه استان مرکزی جز ۸ استانی بوده است که آمار نزاع و خشونت منجر به جرح آن افزایش داشته است که این مهم باید مورد توجه قرار گیرد. میرتازاپین دارویی است که در این دسته برای کنترل و بهبود افسردگی با ایجاد مواد شیمیایی خاص در مغز مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین شما اگر سابقه شخصی یا خانوادگی از بیماری دو قطبی یا افکار یا اقدامات خودکشی داشته باشید، در معرض خطر بیشتری قرار دارید. و بگذریم از نگرانی هایی که به دلیل کمبود و گرانی امکانات تفریحی و ورزشی مخصوصا برای زنان و دختران و به ویژه در شهرهای کوچک وجود دارد و شادی های کوچکی که به بهانه هایی مختلف از آنها دریغ می شود، کنسرتهای که لغو می شود و جشنهایی که برگزار نمی شود. حجت الاسلام چمانی افزود: براساس قرآن و روایات شادی و فرح به دو دسته ناپسند و مذموم و شادی های پسندیده و ممدوح تقسیم شده است که شادی های مذموم عبارتند از: شادی های تمسخر آمیز، شادی به لغزشهای دیگران،شادی به گناه، شادی مستانه به دلیل پول و ثروت، شادی در گرفتاری مردم و ..و شادی های ممدوح اعم از عشق به خدا، شناخت دنیا و حقیقت آن، تقویت صبر و یقین، کوتاه کردن آرزوها و قطع محبت از دنیا،حل مشکل دیگران، توسل به ائمه، صدقه دادن، هدیه دادن، شنا کردن، شوخی های مجاز و .. محسوب می شوند.

قرص فلوکستین ۲۰

بنابراین ممکن است هنگام شروع مصرف دارو در هفته های اول، کمی کاهش وزن داشته باشید.اگر هنگام مصرف فلوکستین به دلیل کاهش وزن دچار نگرانی شدید، با پزشک خود مشورت کنید. روان درمانگر یا داروساز هنگام شروع درمان با فلوکستین، برگه اطلاعات بیمار را به شما ارائه می دهد. بیماریهایی مانند افسردگی، اضطراب، نوسانات خلقوخو، وسواس و دیگر بیماریهای مرتبط با روان گاهی با مراجعه به روانشناس و برگزاری جلسات روان درمانی، به تنهایی قابل درمان هستند. اگر احساس میکنید تکانشی، تحریکپذیر، عصبانی، پرخاشگر، بیقرار، بیشفعال (از نظر روحی یا جسمی) افسرده شدهاید یا با خوردن دارو دارای افکار خودکشی هستید، حتما با روانپزشک یا روانشناس خود مشورت کنید. همچنین بهتر است هرگز بدون مشورت و با روانپزشک و روانشناس خود اینکار را انجام ندهید. این ترکیب همچنین برای درمان افسردگی پس از آزمایش حداقل 2 داروی دیگر بدون درمان موفقیتآمیز علائم استفاده میشود. این ترکیب همچنین برای درمان افسردگی پس از آزمایش حداقل 2 داروی دیگر بدون درمان موفقیتآمیز علائم، استفاده میشود. مصرف فلوکستین یا دیگر داروهای ضد افسردگی ممکن است در بعضی کودکان، نوجوانان یا جوانان منجر به افکار خودکشی یا اقدام به خودکشی شود. مخاطب گرامی سلام، از اینکه چند دقیقهای از اوقات ارزشمندتان را به مطالعهی این مطلب اختصاص دادید، بسیار سپاسگزارم و بینهایت خشنودم که محتوای این مطلب را مفید ارزیابی کردهاید.

عوارض فلوکستین در دراز مدت

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه متاسفانه امروزه تا بحث شادی مطرح می شود ذهنها به سمت پایکوبی و رقص و آواز می رودبیان داشت: زدودن غم و اندوه و ایجاد نشاط و شادی یکی از فضایل اخلاقی است که هم در قرآن و هم روایات معصومان به اهمیت آن تذکر داده اند. برای اطلاع از اینکه چگونه این دارو با چیز دیگری که شما مصرف میکنید ارتباط برقرار میکند، با پزشک یا داروساز صحبت کنید. این دسته از داروها بهنحو مشابهی کار میکنند و اغلب هم برای درمان بیماریهای مشابهی تجویز میشوند. دولوکستین علاوه بر درمان افسردگی ممکن است موجب تسکین درد هم شود که این نکته بسیار مهمی در روند بهبودی بیمار به شمار می رود. نمود حس شادی است و شادی بوسیله این کنش های اجتماعی هویدا و آشکار می شود ولی خنده و لبخند به خودی خود صرفا نشان واقعی و بیولوژیک شادی نیست چرا که انسان می تواند هم در حالت شادی اشک بریزد و هم در حالت غم. کارشناس اجتماعی استان اظهار کرد: عواملی چون جنگ، تورم، بلابای طبیعی، خشونت اجتماعی، نا امنی اجتماعی، شرایط نا مساعد کسب و کار، فقر، وضعیت نامطلوب بهداشت، ترافیک، عدم برنامه ریزی ، قانون گریزی و .. باعث ترویج حس نابسامانی اجتماعی و ناهنجاری اجتماعی می شود و افراد در شرایط «آنومی» و ناهنجاری نمی توانند احساس آرامش، شادی و خوشبختی کنند و احساس خوشایندی از زندگی خود بروز نمی دهند.

کپسول فلوکستین ۲۰

8- فلوکستین ممکن است باعث ایجاد یک بیماری شود که بر ریتم منظم قلب تاثیر میگذارد. فلوکستین با هیچ یک از روش پیشگیری از بارداری از جمله “قرص های ضد بارداری “یا “پیشگیری از بارداری اورژانسی” تداخل نداشته و عملکرد آن ها را تحت تأثیر قرار نمی دهد. این داروها با روش های گوناگون به بهبود علائم افسردگی در بیماران منجر می شوند. قرص اکستازی از موادی به نام آمفتامینها ساخته میشود که آمفتامینها گروهی از مواد محرک مغزی هستند که دارای مصارف طبی بوده و تحت نظارت پزشک در مواردی چون افسردگیها ، اختلالات پرتحرکی مورد استفاده قرار میگیرند که اغلب برای ایجاد حالت سرخوشی توسط برخی افراد مورد سو مصرف قرار میگیرند. این قرصها هیچ مورد مصرف درمانی ندارند و در بین جوانان به نام قرصهای شادی آور (اکس) مشهور شده و در مهمانیهای شبانه به منظور ایجاد سرخوشی کاذب مورد استفاده قرار میگیرد. منظور از افکار و رفتارهای خودکشیگرایانه اشتغال ذهنی به خودکشی یا انجام اعمال هشداردهندهای است که درصورت عدم کنترل منجر به خودکشی خواهند شد. دارو باید در محیطی به دور از رطوبت و گرما قرار داده شود. دارو را به دور از نور زیاد ( نور خورشید و نور مصنوعی زیاد ) و بدور از رطوبت نگهداری کنید.

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما