themicbanner

در پنجشیر چه گذشت؟

[ad_1]

برخی از باشندگان پنجشیر می گویند که تظاهرات علیه کشته شدن یک مرد جوان در عنابه برای دومین روز ادامه دارد.

به گزارش بی بی سی، این زن معترض امروز در ویدئویی که در شبکه های اجتماعی منتشر شد، گفت: با حضور طالبان در ولایت پنجشیر، ظلم و ستم افزایش یافته، جوانان دستگیر شده و افراد ملکی تیرباران شده اند.

این تصاویر تعدادی از زنان را نشان می دهد که علیه طالبان شعار می دهند.

تظاهرات در پنجشیر ادامه دارد.  این جوانان دستگیر و کشته شدند

روز گذشته معترضان در ولایت پنجشیر، پایتخت، اجساد یک نوجوان را که متهم به کشته شدن توسط «اعضای طالبان» در مقابل ساختمان والی قرار داده و در مقابل یک ساختمان تجمع کردند.

معترضان خواستار دستگیری عامل قتل شده اند. یک مقام طالبان گفت که شکایت آنها بررسی خواهد شد. طالبان بارها گفته است که نیروهایش با غیرنظامیان کاری ندارند.

در ویدئوی دیگری که امروز منتشر شد، یکی از زنان سخنگوی معترض به کشتار جوانان پنجشیری می گوید که نه تنها در این ولایت بلکه در سایر ولایات نیز “جنایت طالبان” صورت می گیرد.

در تصاویر دیگری که از این تظاهرات منتشر شده است، برخی از معترضان می گویند: “طالبان بدون دلیل جوانان پنجشیری را هدف قرار داده و آنها را به گلوله بستند.” یکی دیگر از معترضان که مدعی است طالبان چند روز قبل بدون هیچ دلیل مشخصی در یک مسجد به ضرب گلوله کشته شده اند، گفت: «وضعیت در ولایت کاپیسا که هم مرز با پنجشیر است، به همین منوال است.

آنها گفتند: «مردان جوان از ترس هدف قرار گرفتن توسط طالبان خانه های خود را ترک نکردند و به ندرت در مراسم کلیسا شرکت می کردند.

بی بی سی نتوانسته است به طور مستقل این گزارش ها را تأیید کند. طالبان در یک مورد مشابه این اتهامات را رد کرده است. دیروز عبدالحمید خراسانی آمر امنیت ولایت پنجشیر به نمایندگی از طالبان به معترضان پیوست و قول داد که شکایات آنان را پیگیری کند.

پنجشیر زادگاه احمد شاه مسعود، فرمانده نیروهای ضد طالبان در دهه 1990 بود.

در دوره دوم حکومت طالبان در افغانستان، پنجشیر آخرین ولایتی بود که توسط طالبان اشغال شد، طالبان پس از درگیری‌های شدید، پنجشیر را همچنان مقر این جنبش می‌دانند.

پیش از این، طالبان اتهامات مربوط به تخلف علیه غیرنظامیان را رد کرده و گفته بودند که طالبان مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته است.

نخست وزیر موقت طالبان در اولین مصاحبه خود با شبکه عربی الحزیره گفت که طالبان یک “بسیج مهربان و دلسوز” است. وی افزود که این گروه به دنبال انتقام نبوده و هیچ کس نمی تواند آن را ثابت کند.

[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما