themicbanner

زباله های الکترونیکی غلاف بیشتری نسبت به دیوار چین – زومیت دارد

[ad_1]

امسال ، میزان کل زباله های الکترونیکی تولید شده در سراسر جهان ، از لوازم خانگی مشکل ساز تا تلفن های هوشمند قدیمی ، به 57.4 میلیون تن رسید. این بیشتر از غلاف مصنوعی ترین مصنوعات روی زمین ، دیوار چین است.

اما خبرهای بد به همین جا ختم نشد. زیرا طبق مطالعه انجام شده ، انتظار می رود این کوه آوار بزرگتر از وسایل الکترونیکی باشد. بر اساس گزارشی که توسط انجمن WEEE منتشر شده است ، زباله های الکترونیکی هر سال 4 درصد افزایش می یابد و تا سال 2030 به 74 میلیون تن می رسد.

به گزارش Zdnet ، یکی از دلایل اصلی انفجار زباله های الکترونیکی در جهان ، مصرف زیاد لوازم الکترونیکی مصرفی است که طبق اعلام انجمن WEEE ، سالانه 3 درصد افزایش می یابد. این امر به ویژه هنگام نگاه به صنعت تلفن های هوشمند صادق است. به طور متوسط ​​، مصرف کنندگان هر سه سال یکبار تلفن همراه خود را تعویض می کنند و سالانه بیش از یک میلیارد تلفن همراه در سراسر جهان به فروش می رسد.

ضایعات الکترونیکی

مشکل این است که تعداد انگشت شماری از مصرف کنندگان می دانند با دستگاه قدیمی خود چه کنند ، و در بیشتر موارد ، این تلفن های هوشمند در انتهای کشو فراموش می شوند یا مستقیماً به سطل زباله می روند. برآوردها نشان می دهد که به طور متوسط ​​در هر خانه اروپایی 11 لوازم خانگی وجود دارد که دیگر مورد استفاده قرار نمی گیرند و آسیب نمی بینند. در واقع ، هر شهروند با پنج کیلوگرم محصولات الکترونیکی استفاده نشده می نشیند.

هنگامی که دستگاه ها در جعبه هایی با برچسب “لوازم قدیمی” قرار نمی گیرند ، اغلب مانند سایر زباله ها با آنها برخورد می شود. طبق کنفرانس WEEE ، سالانه 151 میلیون تلفن همراه به سطل زباله برده می شود و در ایالات متحده سوزانده یا دفن می شود. در این کشور ، تا 40 درصد فلز رسوب شده در محل های دفن زباله از لوازم الکترونیکی دور ریخته شده تأمین می شود.

مقالات مرتبط:

یکی از راه های پاسخگویی به چالش زباله های الکترونیکی بازیافت تجهیزات قدیمی و قدیمی است. اما گزینه آسان برای حذف یا پنهان کردن وسایل مربوط به عوامل مختلفی مانند ترس از افشای اطلاعات و موارد مشابه است. این بدان معناست که نرخ بازیافت برق هنوز در سراسر جهان بسیار پایین است.

در حالی که تخمین زده می شود که حدود نیمی از زباله های الکترونیکی هنوز بازیافت می شوند ، واقعیت بسیار بدتر است. تخمین زده می شود که تنها بیش از 17 درصد از تمام دستگاه های الکترونیکی در سال 2019 به درستی درمان شده و مورد استفاده مجدد قرار گیرند.

با این حال ، بازیافت نقش بسیار مهمی در کاهش محیط صنعتی ایفا می کند. به عنوان مثال ، تلفن های هوشمند برای ساخت نیاز به منابع بیشتری دارند و تحلیلگران تخمین می زنند که میزان کل انتشار کربن در فرایند تولید برابر با انتشار سالانه کربن در کشورهای کوچکتر است. اگر بتوان برخی منابع را از تجهیزات قدیمی بازیابی کرد ، این تعداد بسیار کاهش می یابد.

به عنوان مثال ، به گفته کارشناسان WEEE ، بازیافت برخی از مواد مانند زغال سنگ میزان انتشار دی اکسید کربن را در مقایسه با زمانی که از زمین استخراج شده اند ، کاهش می دهد.

پاسکال لروی، مدیرعامل WEEE گفت:

بازیافت WEEE در هر تن از انتشار حدود دو تن جلوگیری از دی اکسید کربن اگر همه ما با زباله های الکترونیکی خود کار درستی انجام دهیم ، به کاهش انتشار CO2 مضر کمک می کنیم.

این مزایا فقط زیست محیطی نیستند. مواد قابل بازیافت در لوازم قدیمی نیز دارای ارزش مالی هستند. به عنوان مثال ، یک تلفن همراه متروکه نیم تن بیش از نیم تن سنگ معدن طلا دارد. یک میلیون تلفن همراه می توانند 24 کیلوگرم طلا ، 16000 کیلوگرم مس ، 350 کیلوگرم نقره و 14 کیلوگرم پلاتین تولید کنند. در سال 2019 ، ارزش این نوع مواد در زباله های الکترونیکی حدود 57 میلیارد دلار برآورد شده است که از این میزان تنها 10 میلیارد دلار بازیافت می شود.

WEEE می گوید در حال حاضر بر عهده مصرف کنندگان است که مسئولیت زباله های الکترونیکی خود را بر عهده بگیرند. لروی می گوید:

یک مسئله نوظهور است ؛ تا زمانی که شهروندان به خانه های خود بازنگشتند ، آنها را نفروشند یا به آنها کمک نکنند ، ما باید به استخراج مواد ادامه دهیم و خسارت های زیست محیطی قابل توجهی را ایجاد کنیم.

این بدان معناست که افزایش آگاهی مصرف کنندگان و فراهم آوردن زیرساخت های مناسب ضروری است تا بتوانند لوازم الکترونیکی را راحت تر از قبل بازیافت کنند.

بنابراین ، شرکت های صنعتی باید نقش مشابهی را ایفا کنند. بسیاری از تولیدکنندگان دستگاه ، مانند اپل یا سامسونگ ، برنامه های بازیافتی را در نظر می گیرند که کاربران را ترغیب می کند تلفن های قدیمی خود را به یک مرکز بازیافت اختصاصی ارسال کنند. همچنین سیاستی بر اساس این واقعیت وجود دارد که افراد می توانند از اعتبار تجهیزات از پیش موجود برای خرید بعدی خود استفاده کنند.

ضایعات الکترونیکی

Fairphone ، سازنده کوچک تلفن های هوشمند مستقر در هلند ، رویکرد اساسی تری را در پیش گرفته است. به جای تمرکز بر بازیافت محصولات قدیمی ، این شرکت دستگاه هایی را به فروش می رساند که طراحی شده اند تا سه سال بیشتر از تلفن های هوشمند معمولی عمر کنند.

محصولات فروخته شده توسط Fairphone ماکت هستند ، به این معنی که کاربران می توانند به راحتی قطعات تلفن را در صورت خرابی یا قدیمی بودن ، جایگزین ، به روز یا ارتقا دهند. این شرکت امیدوار است این مدل به صاحبان اجازه دهد تا گوشی خود را تا پنج سال ذخیره کنند.

متیو کاکرل“ما متوجه شدیم.

آنچه بیشتر از استفاده مجدد م effectiveثر تلقی می شود ، استفاده مداوم از تجهیزات است. آیا باید محصولات خود را رها کرده و چیزی کاملاً جدید خلق کنیم یا می توان به چیزی شبیه به بازسازی فکر کرد؟ برای انجام بازسازی ، تلفن هوشمند ارتقا و ارتقا یافت تا عمر دستگاه افزایش یابد.

چرخه عمر طولانی دستگاه های الکترونیکی در نهایت به معنای انتشار دی اکسید کربن برای ساخت تجهیزات و تولید زباله های الکترونیکی است. بنابراین ، قبل از خرید یک تلفن جدید و هدایت دستگاه قدیمی خود به گوشه کشو ، در مورد آن فکر کنید.

[ad_2]

Sam Mcknight

دانشجوی آماتور. مجموع ماون سفر. کارشناس مواد غذایی بیکن نرد. کارآفرین. فن آبجو. عاشق فرهنگ پاپ

تماس با ما