themicbanner

سه کاهش وزن بازار ارز

[ad_1]

شاخص بازار ارز در روز سه شنبه بار دیگر کاهش یافت. معامله گران ارز تهران روز سه شنبه از کمبود شدید متقاضیان ارز در بازار سرد صحبت کردند. تحقیقات بازار نشان می دهد که کرونا جدید تاثیر قابل توجهی در شروع دلار جدید داشته است. تحلیلگران بازار ارز تهران خاطرنشان کرده‌اند که در هفته‌های اخیر، قدرت و نوسانات اسکناس‌های آمریکا سه وزن عمده در این بازار داشته است. پیش بینی های مثبت از محیط سیاست خارجی، هفته ششم کاهش وزن طی چند روز گذشته بازار ارز در تهران.

به گزارش دنیای اقتصاد، روز سه شنبه 12 بهمن ماه، کاهش ارزش واحد تجارت آزاد تهران در برابر دلار آمریکا از روز دوشنبه آغاز شد. در پایان روز دوشنبه نرخ ارز ۲۷ هزار و ۹۵۰ تن و نرخ دلار در ابتدای بازار روز سه شنبه به ۲۷ هزار و ۸۵۰ تن رسید. بازار سهام در روز سه‌شنبه جهش کرد و حجم معاملات با 200 تن کاهش به 27750 تن در بعدازظهر دوشنبه رسید. معامله گران بازار ارز تهران با اشاره به ششمین شیوع ویروس کرونا اذعان داشتند که حجم معاملات در روزهای اخیر کاهش یافته و این کمبود تقاضا می تواند تشدید شود. دلایل اصلی قیمت پایین

سه کاهش وزن بازار ارز

برخی از تحلیلگران و کارشناسان بازار ارز تهران، روند اخیر اسکناس های آمریکا را سه وزنه قوی و مهم در بازار کنونی ارز عنوان کرده اند. اگرچه برخی از معامله گران اخیرا به دنبال افزایش قیمت دلار بوده اند، اما معتقدند سه عامل کلیدی می تواند در جلوگیری از نرخ ارز در بازار تهران نقش داشته باشد. در ادامه به توضیح هر یک از این سه عامل مهم می پردازیم.

اولین دلیل احتمال توافق هسته ای است. خبرها بالاست نتیجه کلی مذاکرات به سمت توافقی جدید در اسرع وقت پیش می رود که معامله گران و جامعه را در مورد آینده بازار ارز تهران دچار تردید کرده است.

ثانیاً، بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که بر اساس گزارشی که روز دوشنبه 11 بهمن ماه منتشر شد، بازار ارز تهران پیش از بحران‌های قبلی در دستور کار قرار گرفته است. ویروس کرونا. این روند نزولی باعث کاهش تعداد معامله گران در بازار مرکزی و معکوس شدن روند در چند مرحله می شود. به گفته برخی کارشناسان بازار ارز، آغاز ششمین پیک کرونا و واکنش بازار در این راستا از دیگر موانع اصلی افزایش اخیر قیمت دلار است.

دلیل سوم افزایش قدرت شرکت های پیشرو در بازار است. تحلیلگران بازار ارز تهران معتقدند این افزایش درآمد ارزی کشور که برای کنترل بازار ارز کشور بسیار حیاتی است، می تواند افزایش چشمگیری داشته باشد و این خود باعث تقویت انتظارات می شود. بازار آینده ارز تهران آزاد. در نهایت تا پایان معاملات روز سه شنبه نرخ ارز آزاد در بازار تهران با 200 تن کاهش نسبت به روز دوشنبه به 27 هزار و 750 تن رسید. هر قطعه سکه امامی نیز روز گذشته 12 میلیون و 255 هزار تن معامله شد.

[ad_2]

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تماس با ما