themicbanner

صادق عباسی شاهکوه رئیس سازمان رادیو کنترل زومیت شد

[ad_1]

وزیر ارتباطات و فناوری امروز ۱۹ آبان ماه طی حکمی رئیس صدا و سیما را منصوب کرد. به گزارش وزارت ارتباطات، در حکم عیسی زارع پور. صادق عباسی شاهکوه انتصاب رئیس واحد مدیریت صداوسیما. پیش از این حسین فلاح جوشقانی سرپرستی قوانین را بر عهده داشت.

صادق عباسی شاهکوه دارای مدرک دکترای مهندسی مخابرات از دانشگاه بریستول انگلستان و مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مخابرات از دانشگاه صنعتی شریف است. از جمله سوابق و مسئولیت های آن در طول 28 سال فعالیت می توان به «مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت»، «معاون بررسی فنی و صدور مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی»، «فنی و بین الملل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی»، «رئیس دانشکده مخابرات”

صادق عباسی شاهکوه

زارع پور امروز مصطفی اشرف وی همچنین به عنوان مشاور وزیر و رئیس دفتر این وزارتخانه منصوب شده است. اشرف دارای مدرک لیسانس مهندسی نرم افزار از دانشگاه صنعتی شریف و فوق لیسانس مدیریت از دانشگاه علامه طباطبایی است. وی بیش از 14 سال سابقه در سطوح مختلف تخصصی و مدیریتی را در کارنامه خود دارد. «رئیس دفتر حراست و تحقیق و توسعه مرکز آمار و فناوری اطلاعات»، «معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت اطلاعات، فرهنگ و ارشاد اسلامی» و «معاون فناوری اطلاعات» وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله وظایف کلیدی اوست.

اجرای تشکل های رادیویی در دولت دوازدهم

مقالات مرتبط:

مقررات رادیویی بازوی نظارتی بازار ICT است دولت دوازدهم در در مردادماه گزارشی از اجرا و دستاوردها و چالش های حوزه فناوری اطلاعات در کشور منتشر کرد. بر اساس این گزارش، ضریب نفوذ اینترنت همراه داخلی از 62.66 درصد در سال 1396 به 19100 درصد و ضریب نفوذ اینترنت خانگی ثابت از 12.24 درصد در سال 2017 به 62.12 درصد افزایش یافته است. در واقع تعداد مشترکان اینترنت ثابت که در سال 2017 کمتر از 10 میلیون نفر بود تا اواسط تابستان امسال به 10 میلیون و 600 هزار نفر رسید. نرخ نفوذ خطوط ثابت نیز طی چهار سال گذشته کاهش یافته و به 34 درصد رسیده است. تعداد مشترکان اینترنت پهن باند از 63 میلیون در سال 2017 به حدود 95 میلیون نفر افزایش یافت که نشان دهنده ضریب نفوذ 112 درصدی است.

این رگولاتور همچنین اعلام کرد که اینترنت 4G کشور که در سال 2017 کمتر از 25 هزار کیلومتر را طی کرد، در سال گذشته بیش از 34 هزار کیلومتر را طی کرد. میزان دسترسی به خدمات ارتباطی روستایی (20 خانوار) ​​در سطح کشور در سال 1396 تنها 45 درصد بوده است که در سال 1400 به 100 درصد رسیده است همچنین توسعه شبکه فیبر نوری در سال های اخیر از 67479 کیلومتر به 71257 کیلومتر رسیده است. بر اساس گزارش رگولاتوری، ظرفیت پهنای باند بین المللی از 1500 گیگابیت بر ثانیه در سال 1396 به 5489 گیگابیت در ثانیه در خرداد 1400 افزایش یافت، همچنین ظرفیت شبکه انتقال کشور از 1041 به 31903 گیگابیت بر ثانیه و ظرفیت شبکه IP داخلی در خرداد 1400 به 28214 گیگابیت بر ثانیه رسید.

موفقیت دولت در دوران ریاست جمهوری فلاح جوشقانی

دولت دستاوردهای خود را در چهار سال گذشته نشان داده است:

  • 2.5 برابر بازار فناوری اطلاعات کشور در 4 سال بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی
  • دسترسی به خدمات ارتباطی برای تمامی روستاهای بالای 20 خانوار (39465 روستا)
  • افزایش مدیریت راه و راه آهن با الزام اپراتورها به اقدام
  • ظهور بازیگران در حوزه های جدید مانند اپراتورهای پست خصوصی و بهبود کیفیت خدمات در این بخش.
  • کنترل تعرفه های خدمات مخابراتی در مقایسه با تورم و افزایش نرخ در سایر بخش ها
  • افزایش نظارت بر سیستم های اطلاعاتی و افزایش نظارت بر کیفیت ارتباطات مستقیم.
  • افزایش حق رأی مردم و توسعه رقابت در بازار با اجرای برنامه های پیشگیرانه
  • روش های کنترل سیستماتیک و هوشمند آزار و اذیت و توانایی مقابله بهتر و سریعتر با کلاهبرداری ها را بهبود بخشید و آزار تلفنی را به شدت کنترل کنید.
  • ظلم‌کردن بازار با پیاده‌سازی سامانه ثبت (کنترل ضد سرقت)، کنترل خدمات ارزش افزوده (انسداد مسیرهای تقلبی) و انواع راه‌های دسترسی به اطلاعات مالکیت سیم‌کارت، استفاده از خدمات ارزش افزوده و …
  • اپراتورها به دلیل پایبندی مستقیم و مستمر به قوانین ژانر و نحوه پاسخگویی آنها به شکایات عمومی، پاسخگوتر به کاربران هستند.
  • کنترل دریافت پیامک های تبلیغاتی

حداقل در دولت های یازدهم و دوازدهم، نهادهای نظارتی از تغییر تعرفه های ارتباطاتی مانند اینترنت و تلفن ثابت ناراضی بودند. معاونت مدیریت اعلام کرده است که با وجود افزایش شدید تورم هر ساله و تورم بازار، عوارض خدمات مخابراتی کنترل شده و اکنون این خدمات در اختیار اقشار محروم و بیش از 20 خانوار قرار دارد. از روش های پشتیبانی جایگزین استفاده کنید. اجرای طرح ثبت نام موبایل، کنترل خدمات ارزش افزوده و تنوع دسترسی به اطلاعات مالکیت سیم کارت از دیگر دستاوردهای این سازمان است.

برخی از سیستم ها و اقدامات مدیریتی برای تسهیل دسترسی به خدمات مخابراتی در سال های اخیر عبارتند از:

  • دایرکتوری ir.xdslplus را برای اطلاعات راه اندازی کنید خدمات مشترکین و هزینه های ارائه دهندگان خدمات اینترنت تلفن ثابت و ثبت نام درخواست مجموعه خدمات
  • سیستم نت نت پلاس را برای نظارت و ارزیابی کیفیت ارائه دهندگان خدمات اینترنت موبایل راه اندازی می کند
  • یه لعنتی بده برای صرفه جویی در زمان و کاهش هزینه های مشترک، کدها را سفارش دهید
  • هنگام خرید یا فعال کردن سیم کارت برای احراز هویت کاربر، یک رمز عبور OTP یکبار مصرف را اجرا کنید.

اقدامات مدیریت بازار

آژانس گفت در راستای توسعه بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، چهار موضوع حل شده است:

  • مقررات و تعرفه ها برای کنترل بازار
  • از فعالان بازار حمایت کنید
  • فضای رقابتی منصفانه ایجاد کنید
  • تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به بخش های اقتصادی
مقالات مرتبط:

این سازمان خاطرنشان می کند که دولت به طور کلی کمتر از 8 درصد از سهم خود از بخش مخابرات را در اختیار دارد و همچنان تعطیل است، زیرا فاقد بخش قابل توجهی از منابع علمی از جمله سیم های مسی و باندهای فرکانس است. رگولاتوری در خصوص حمایت از فعالان بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور نیز گفت: از نظر نوسانات متعدد ارزی و جریمه های شدید، 70 درصد هزینه اپراتورها ارزی است اما درآمد آنها ریالی است. علاوه بر این، شورای عالی فضای مجازی مصوب کرده است که هزینه ارتباطات در سبد خانوارها از 2.5 درصد بیشتر نباشد، ضمن اینکه سرمایه گذاری در این حوزه در کشور کمتر است. این عوامل نظارتی منجر به توسعه استراتژی هایی برای جبران هزینه های اپراتورها می شود تا مجبور به فروش پایین نباشند.

رگولاتورها با استفاده از اهرم‌های تعرفه‌ای، تقسیم‌بندی داخلی و بین‌المللی را برای ارائه‌دهندگان خدمات مخابراتی در آذرماه ۱۳۹۵ تصویب کردند. هدف از این رویه رفع نیازهای شبکه‌های داده ملی و اعمال سرعت‌ها و تعرفه‌های مختلف بود. برای تحقق این امر، آژانس فناوری اطلاعات و شرکت مخابرات به همراه شرکت زیرساخت این امکان را فراهم کرده اند که ترافیک داخلی شرکت مخابرات جدا از ترافیک بین المللی شرکت به اپراتورهای آن برسد.

این آژانس گفت که رویکرد آن در قبال تعرفه ها سازگار است مقررات بازاریابی برای تسهیل مقررات در مناطقی که فضای رقابتی وجود دارد و فقط برای تعریف دامنه فعالیت برای کارآفرینان (به عنوان مثال تعیین تعرفه برای خدمات برای جلوگیری از دامپینگ و آزادسازی سقف های تعرفه برای مطابقت دادن قیمت ها با تقاضای بازار) در نظر گرفته شده است. .

اقدامات کنترلی برای توسعه پایدار اینترنت

یکی دیگر از مقررات شبکه ملی اطلاعات ایجاد و توسعه درگاه های اینترنتی است که 1.5 میلیون شبکه پهن باند ثابت در سراسر کشور 80 درصد را به خود اختصاص داده است. با تصویب «اولین تعرفه ترافیک داخلی» در بهمن ماه ۱۳۹۵، رگولاتورها سقف تعرفه داده داخلی را نیز به ۵۰ درصد سقف تعرفه بین‌المللی افزایش دادند. یکی دیگر از اقدامات مهم در این زمینه، تصویب نرخ مالیاتی یک سوم برای استفاده از پیام رسان های داخلی است. با تصویب این مصوبه توسط شورای عالی فضای مجازی در آبان ماه 1396، سقف تعرفه کاربر نهایی برای پیام رسان های مجاز داخلی یک سوم نرخ تعرفه بین المللی تعیین شد.

این نهاد نظارتی می گوید بزرگترین چالش آن انحصار مخابرات ایران در شبکه های دسترسی و انتقال و رفتار ضد رقابتی است. این سازمان چالش های زیر را پیشنهاد کرده است:

راهبرد سازمان تنظیم مقررات برای حذف انحصار مخابرات

یکی دیگر از چالش های اصلی این سازمان، عدم سرمایه گذاری مناسب ICT در بخش پهنای باند است. رگولاتورها همچنین پیشنهادهایی ارائه کرده اند که افزایش هزینه تحریم های ارزی اعمال شده توسط ایالات متحده را به چالش می کشد، از جمله ترغیب انرژی و صنعتگران به استفاده از بیشتر منابع داخلی خود، ارائه حمایت تعرفه ای از تولیدکنندگان و تولیدکنندگان مواد و تولیدکنندگان یا تولیدکنندگان. . اطمینان از ارز، کمک های وزارت دادگستری و بانک مرکزی. به نظر می‌رسد برخی از چالش‌های ناظر دولت سیزدهم چالش‌هایی مانند «عدم تمایل شرکت‌ها برای ورود به بازار سرمایه»، «انحصار صدا و سیما در باند ۷۰۰ تا ۸۰۰»، «ضعف اجرای نظارتی» باشد.

[ad_2]

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما