themicbanner

صدها نفر در اعتراض شوکه شده روس ها به حمله اوکراین دستگیر شدند

[ad_1]


افسران پلیس تظاهرکنندگان را در سنت. پترزبورگ روسیه روز پنجشنبه صدها نفر در مسکو و سن پترزبورگ در اعتراض به حمله روسیه به اوکراین تجمع کردند.

دیمیتری لاوتسکی / AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

دیمیتری لاوتسکی / AP


افسران پلیس تظاهرکنندگان را در سنت. پترزبورگ روسیه روز پنجشنبه صدها نفر در مسکو و سن پترزبورگ در اعتراض به حمله روسیه به اوکراین تجمع کردند.

دیمیتری لاوتسکی / AP

مسکو – روز پنجشنبه هزاران نفر از روس‌های شوکه شده برای محکوم کردن تهاجم کشورشان به اوکراین با افزایش درخواست‌های احساسی برای اعتراض در رسانه‌های اجتماعی حاضر شدند. حدود 1745 نفر در 54 شهر روسیه بازداشت شدند که حداقل 957 نفر از آنها در مسکو بودند.

صدها پست در محکومیت تهاجمی ترین اقدامات مسکو از زمان تهاجم شوروی به افغانستان در سال 1979 منتشر شد. ولادیمیر پوتین این حمله را «عملیات نظامی ویژه» برای محافظت از غیرنظامیان در شرق اوکراین در برابر «نسل‌کشی» خواند – ادعایی نادرست که ایالات متحده پیش‌بینی کرده بود بهانه‌ای برای تهاجم خواهد بود و بسیاری از روس‌ها آن را کاملاً رد کردند.

تاتیانا عثمانوا، یک فعال مخالف در مسکو، در فیس بوک نوشت که وقتی ساعت 5:30 صبح با خبری از خواب بیدار شد، فکر می کرد خواب می بیند و آن را “ننگی که اکنون برای همیشه با ما خواهد بود” خواند.

او گفت: “من می خواهم از اوکراینی ها طلب بخشش کنم. ما به کسانی که جنگ را آغاز کردند رای ندادیم.”

همزمان با به صدا درآمدن آژیر خطر در کیف، پایتخت اوکراین، و شنیده شدن صدای انفجارهای بزرگ در آنجا و سایر شهرها، روس‌ها نامه‌های سرگشاده و طومارهای آنلاین را امضا می‌کردند و خواستار توقف حمله از سوی کرملین بودند که به گفته وزیر بهداشت اوکراین منجر به کشته شدن حداقل 57 اوکراینی و زخمی شدن ده‌ها نفر شد. بیشتر.

عباس گالیاموف، تحلیلگر سیاسی، به آسوشیتدپرس گفت: افکار عمومی در شوک هستند، مردم در شوک هستند.

یک طومار که توسط یک مدافع برجسته حقوق بشر به نام لو پونوماویوف آغاز شد، بیش از 150000 امضا ظرف چند ساعت و بیش از 330000 تا پایان روز جمع آوری کرد. بیش از 250 روزنامه نگار نام خود را در نامه ای سرگشاده در محکومیت این تجاوز قرار دادند. یکی دیگر توسط حدود 250 دانشمند امضا شد، در حالی که 194 عضو شورای شهرداری در مسکو و سایر شهرها سومی را امضا کردند.

زویا وروبی، یکی از ساکنان کورولیوف، شهری در خارج از مسکو که صدایش در حال شکستن است، گفت: “من خیلی نگران مردم هستم، نگران اشک هستم.” من از امروز صبح هر دقیقه تلویزیون تماشا می‌کنم تا ببینم چیزی تغییر می‌کند یا خیر.

چندین نفر از افراد مشهور و شخصیت های عمومی روسیه، از جمله برخی از آنها که برای تلویزیون دولتی کار می کنند، علیه این حمله صحبت کردند. یلنا کووالسکایا، کارگردان یک تئاتر دولتی مسکو، در فیس بوک اعلام کرد که از کار خود استعفا می دهد و می گوید “غیرممکن است که برای یک قاتل کار کنی و از او حقوق بگیری.”

مارینا لیتوینوویچ، فعال حقوق بشر در یک بیانیه ویدئویی در فیس بوک گفت: “من می دانم که در حال حاضر بسیاری از شما نسبت به حمله ولادیمیر پوتین به کشور دوست اوکراین احساس استیصال، درماندگی، شرمندگی می کنید. اما من از شما می خواهم که ناامید نشوید.” تظاهرات گسترده عصر پنجشنبه

لیتوینوویچ گفت: “ما، مردم روسیه، مخالف جنگی هستیم که پوتین به راه انداخته است. ما از این جنگ حمایت نمی کنیم، این جنگ از طرف ما انجام نمی شود.”

اما مقامات هیچ کدام از اینها را نداشتند.

[ad_2]

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما