themicbanner

طرح کلی مقابله با قمار تصویب شد: مبارزه با قمار چند میلیاردی در فضای مجازی.

[ad_1]

طبق قانون مجازات ها و مجازات هایی که مانع قمار، قمار و قرعه کشی در فضای مجازی شود در نظر گرفته شده و تجهیزات قانونی لازم در اختیار قضات قرار می گیرد.

نمایندگان صبح امروز با کلیات بازنگری در متن کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی برای برخورد قاطع با قماربازان و قماربازان موافقت کردند. ابتدا گزارش کمیته قضایی و ضوابط شورای مشورتی اسلامی در مورد طرح اصلاحی را بخوانید مواد 705 تا 711 جلد پنجم قانون مجازات اسلامی.

«موسی غضنفرآبادی» عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با اشاره به ارزش میلیاردی قمار در فضای مجازی خواستار اصلاح قوه قضائیه برای رسیدگی به قمار شده است.

«برخی گروه‌های سایبری را هم در داخل و هم در سطح بین‌المللی راه‌اندازی کردند و از دیگران برای یافتن راه‌هایی برای توسعه قمار در کشورمان استثمار کردند که در نهایت منجر به آوارگی خانواده‌ها و آسیب‌های اجتماعی شد. متأسفانه قوانین ضد قمار، قمار و قرعه کشی که در فضای مجازی اتفاق می افتد وجود ندارد و قضات جویای مجازات نمی توانند از این عمل ممنوعه جلوگیری کنند.»

به گفته وی، مبالغ هنگفتی از ایران به کشورهای دیگر در حوزه قمار و قمار در حال انتقال است، بنابراین قوه قضائیه باید سریعا به روز شود.

«جلیل رحیمی» نیز در مخالفت با طرح اصلاح موادی از متن قانون مجازات اسلامی، با تاکید بر اینکه زندان عامل بازدارنده بسیاری از جرایم نیست و زندانیان کانون جرم شده اند، گفت: باید حاکمیت و غیر فقیهی وجود داشته باشد. چشم انداز.”

نمایندگان پس از بررسی جوانب مثبت و منفی این طرح، در نهایت با کلیات طرح های اصلاح مواد پنجم قانون آیین دادرسی کیفری موافقت کردند. بر این اساس، شنود و مجازات برای برخورد با قماربازان، قماربازان، قرعه کشی ها و قرعه کشی ها در فضای مجازی اجرا و مدارک قانونی لازم برای قضات ارسال می شود.

لازم به ذکر است پیش از این معاون فناوری مرکزی اعلام کرده بود که این فعالیت قمار با پیام هشداری از سوی سازمان فناوری اطلاعات به صورت هوشمندانه رصد شده است و گزارش به افراد فعال در این حوزه تخلف است. کاهش 75 درصدی

بخشی از رقابت و تبلیغات در رادیو قمار است

«مالک شریعتی نیاسر» در سخنانی با استناد به اصل 3 قانون اساسی گفت:

«این آیه در مورد ایجاد بستری مساعد برای رشد هنری مبتنی بر ایمان، اعتقاد، مبارزه با فساد و تباهی است، اما سازمان صدا و سیما که مدیر، متفکر، دانشمندی زبردست است، می تواند و با تغییر پیش خواهد رفت. ، انتظار می رود به تبلیغات رادیویی و تلویزیونی توجه شود. اطلاع رسانی از آنجایی که در برخی از مسابقات و تبلیغات آنها اشکالاتی در قمار و بیان آن دیده می شود، لذا توجه به این موارد و رسیدگی به آن ضروری است.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای ملی نیز در پاسخ به این اظهارات گفت: کمیسیون سه شعبه برای نظارت دارد، بررسی این موضوع که اگر مثلاً سامری ستیزان نیز باید سرکوب شوند هنوز مورد بحث قرار نگرفته است. دور.

[ad_2]

Alina Bentley

کاوشگر. کارشناس سفر. متخصص قهوه. طرفدار تلویزیون عمومی متخصص پرشور بیکن. برگزار کننده آماتور محقق فرهنگ پاپ.

تماس با ما