themicbanner

(عکس) بدترین طوفان در آمریکا

[ad_1]

پس از وقوع گردباد در ایالت کنتاکی آمریکا که جان دست کم 70 نفر را گرفت و خسارات زیادی به بار آورد، رئیس جمهور آمریکا وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

به گزارش فرارو، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پس از طوفان در کنتاکی و چهار ایالت دیگر که تاکنون ده ها کشته برجای گذاشته است، در کنتاکی وضعیت فوق العاده اعلام کرده و آن را یک فاجعه خوانده است.

کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که در کنتاکی وضعیت اضطراری وجود دارد و بایدن به دلیل طوفان دستور انجام عملیات رفاهی عمومی و محلی را صادر کرده است.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، منابع فدرال باید به دستور رئیس جمهور افزایش یابد تا رنج ناشی از اثرات مخرب این طوفان ها کاهش یابد.

در همین حال، بایدن عصر شنبه به خبرنگاران گفت که دولت فدرال به وقت محلی این کار را انجام خواهد داد.

رئیس جمهور همچنین خاطرنشان کرد که به طور مرتب وضعیت را به روز می کند و آژانس مدیریت اضطراری فدرال برای افراد آسیب دیده پناهگاه های اضطراری فراهم می کند.

بایدن به برنامه های خود برای سفر به محل حادثه اشاره کرد، اما گفت که این سفر زمانی انجام می شود که ظاهر او با تیم امداد تداخلی نداشته باشد.

بر اساس گزارش‌ها، از جمعه شب تا صبح شنبه به وقت محلی، بسیاری از ایالت‌های جنوبی و غربی سونامی ایالات متحده تحت تأثیر گردبادها و گردبادها قرار گرفتند و تنها در کنتاکی تلفات داشت. حداقل 70 نفر جان خود را از دست دادند و ده‌ها نفر. هزاران عضو حذف شدند. ایلینوی، تنسی، میسوری و آرکانزاس نیز تحت تأثیر این طوفان قرار گرفتند.

طوفان خسارت شدیدی به بار آورد، به عنوان مثال سقف آمازون، استادیوم فوتبال، کارگران فرو ریخت و 70 کارگر کارخانه شمع سازی از بین رفتند.

گردبادها و طوفان‌ها نتیجه دمای انجماد در حال حرکت به سمت غرب میانه هستند و هوای گرم‌تر پس از چند روز گرم می‌شود.

فرماندار کنتاکی گفت که تعداد قربانیان طوفان در بخش غربی این ایالت بین 70 تا 100 نفر برآورد شده است.

[ad_2]

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما