(عکس) مرسدس بنز با بیشترین فضاپیمای تاریخ


روآرو- خودروساز آلمانی مرسدس بنز پس از ماه ها تلاش، بالاخره یک کانسپت جدید و سدان به اصطلاح لوکس را روانه بازار کرد. مرسدس ویژن EQXX فاش شد که علاوه بر سطح 621 مایل در ساعت در هر بار شارژ، با ضریب پسا 0.18 از هوا عبور می کند و آن را به یکی از پیشروترین وسایل نقلیه آیرودینامیک در جهان تبدیل می کند.

به قول آقای فرارو. عملکرد چشمگیر EQXX به آن اجازه می دهد تا با یک بار شارژ بیش از 621 مایل (1000 کیلومتر) را طی کند. این مدت برای سفر از برلین آلمان به پاریس فرانسه بدون پرداخت هزینه کافی است. مرسدس ادعا می کند که یک راننده معمولی باید فقط دو بار در ماه ماشین خود را شارژ کند.

مرسدس چیز زیادی در مورد باتری EQXX فاش نکرد، اما اعلام کرد که ظرفیت آن کمتر از 100 کیلووات ساعت است. با این حال، این شرکت جزئیات مهمی در مورد کل سیستم ارائه می دهد که 50٪ حجم کمتر و 30٪ سبک تر از سیستم خودرو EQS است. حداکثر ولتاژ سیستم 900 ولت است و قاب حاوی حدود 1091 پوند (495 کیلوگرم) غلاف است. این خودرو همچنین از یک موتور الکتریکی 201 اسب بخار (150 کیلووات) استفاده می کند. مرسدس ادعا می کند که این پیشرانه آنقدر کارآمد است که 95 درصد نیروی تولید شده مستقیماً به چرخ ها منتقل می شود.

همچنین 117 پنل خورشیدی روی سقف وجود دارد که توسط خودرو برای انتقال برق به چندین سیستم برق پشتیبان مانند فن های HVAC، برق و سیستم های اطلاعاتی استفاده می شود. یک باتری لیتیوم-آهن-فسفات جداگانه نیز برای ذخیره انرژی به سیستم متصل است. در اصل، این فناوری می تواند ماشین را 15.53 مایل (25 کیلومتر) بدود که در مواقع اضطراری بسیار موثر خواهد بود. متاسفانه با نگاهی به تصاویر ارائه شده توسط EQXX نمی توان به اندازه دقیق خودرو دست یافت، اما خودرو کاملا جمع و جور است. طول این سدان حدود 182.3 اینچ (463 سانتی متر) و فاصله بین دو محور 110.2 اینچ (280 سانتی متر) است. برای مقایسه، آخرین کلاس C دارای 187 اینچ (طول 475 سانتی متر) است و بر روی فاصله بین دو محور 112.8 اینچ (286.51 سانتی متر) نصب می شود.

هنوز هم در خودروهای الکتریکی استاندارد نسبتاً سبک است و 3858 پوند (1750 کیلوگرم) وزن دارد. این تنها کمی بیشتر از مرسدس بنز C300 2022 سدان با 3693 پوند (1675 کیلوگرم) است. مرسدس از فناوری های زیادی برای ساخت سدان آیرودینامیک استفاده کرده است. به عنوان مثال، ترکیب پرده هوای جلو و روکش چرخ، جداسازی هوا در آن زاویه را از بین می برد. همچنین یک دستگاه تهویه هوای باز در شیشه جلو وجود دارد که در صورت نیاز باز می شود. در عقب، یک دیفیوزر عقب با سرعت بالا در صورت عدم استفاده، متناسب با بدنه است.

در داخل، یک صفحه نمایش یکپارچه 47.5 اینچی (120.6 سانتی متری) وجود دارد که فضای بین دو ستون را پر می کند. این یک صفحه نمایش 8k است که دارای سیستم ناوبری گرافیکی سه بعدی است که می تواند شهرها را از نمای ماهواره ای تا عمق 33 فوت (10 متر) ضبط کند. کابین همچنین با مواد بادوام، از جمله پارچه های فایبرگلاس مانند بیوستیل، سبزیجات قارچی، دفن های غیر حیوانی ساخته شده از پنبه دانه و بامبو تزئین شده است. مرسدس قول داده است که این خودرو را به مرحله تولید برساند، اما جدول زمانی برای این کار تعیین نکرده است.

تصاویر مرسدس ویژن EQXX

(عکس) مرسدس بنز با بیشترین فضاپیمای تاریخ

(عکس) مرسدس بنز با بیشترین فضاپیمای تاریخ

(عکس) مرسدس بنز با بیشترین فضاپیمای تاریخ

(عکس) مرسدس بنز با بیشترین فضاپیمای تاریخ

(عکس) مرسدس بنز با بیشترین فضاپیمای تاریخ

(عکس) مرسدس بنز با بیشترین فضاپیمای تاریخ

(عکس) مرسدس بنز با بیشترین فضاپیمای تاریخ

(عکس) مرسدس بنز با بیشترین فضاپیمای تاریخ

(عکس) مرسدس بنز با بیشترین فضاپیمای تاریخ

(عکس) مرسدس بنز با بیشترین فضاپیمای تاریخ

منبع: motor1

ترجمه: مصطفی جرفی فرارو


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم