فیس بوک و توییتر تبلیغات را به دلیل حمله روسیه به اوکراین محدود می کنند



متا، شرکت مادر فیس‌بوک، می‌گوید که تصمیم برای جلوگیری از کسب درآمد رسانه‌های دولتی روسیه در پلتفرم خود در پاسخ به حمله به اوکراین است.

تونی آولار / AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

تونی آولار / AP


متا، شرکت مادر فیس‌بوک، می‌گوید که تصمیم برای جلوگیری از کسب درآمد رسانه‌های دولتی روسیه در پلتفرم خود در پاسخ به حمله به اوکراین است.

تونی آولار / AP

فیس بوک رسانه های دولتی روسیه را از پخش تبلیغات بر روی پلت فرم خود در هر نقطه از جهان مسدود می کند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که روسیه اعلام کرد دسترسی به این شبکه اجتماعی غول پیکر در این کشور را محدود می کند.

ناتانیل گلیچر، رئیس سیاست امنیتی فیسبوک، توییت کرد: “ما اکنون رسانه های دولتی روسیه را از پخش تبلیغات یا کسب درآمد در پلت فرم ما در هر نقطه از جهان منع می کنیم.”

بلافاصله مشخص نیست که آیا این ممنوعیت شامل سایر محصولات تحت متا مانند اینستاگرام نیز می شود یا خیر.

توییتر هم حرکت مشابهی انجام داد گفتن “به طور موقت تبلیغات در اوکراین و روسیه متوقف می شود تا اطمینان حاصل شود که اطلاعات مهم ایمنی عمومی بالا می رود و تبلیغات از آن کم نمی کند.”

متا، شرکت مادر فیس‌بوک، می‌گوید که تصمیم برای جلوگیری از کسب درآمد رسانه‌های دولتی روسیه در پلتفرم خود در پاسخ به حمله به اوکراین است.

این شبکه اجتماعی می گوید که همچنان به برچسب زدن حساب های رسانه های دولتی ادامه می دهد.

پیش از این، متا گفته بود که مقامات روسیه به آن دستور داده اند که برچسب زدن و بررسی واقعیت را در رسانه های دولتی متوقف کند.

روز جمعه، رگولاتور ارتباطات روسیه فیس بوک را به سانسور متهم کرد و گفت که تا حدی دسترسی به این پلتفرم را محدود می کند.

شرکت‌های فناوری تحت فشار هستند تا انتشار اطلاعات و تبلیغات گمراه‌کننده در مورد درگیری را محدود کنند، در حالی که با تهدیدات کرملین نیز مواجه هستند که کنترل خود را بر ارتباطات تنگ‌تر کرده است.

یادداشت ویراستار: شرکت مادر فیس بوک، متا، به NPR برای مجوز محتوای NPR پرداخت می کند.




تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم