متاوارها آمده اند!


اندی کسلرروآرو- اندی کسلر، سرمایه گذار و کارآفرین آمریکایی؛ او یک ستون دائمی در وال استریت ژورنال دارد. کسلر به مدت 20 سال به عنوان یک تحلیلگر پژوهشی در زمینه بانکداری، سرمایه گذاری خطرپذیر و مدیریت صندوق های تامینی کار کرده است. او برای وال استریت ژورنال، نیویورک تایمز، فوربس و لس آنجلس تایمز نوشته است. در سال 2019، او جایزه جرالد لوب را برای ستون خود در وال استریت ژورنال دریافت کرد.

آیا برای یک دنیای مجازی سه بعدی با توانایی اجتماعی شدن راحت آماده اید؟ تلاش فیس بوک برای رسیدن به این رویا “متاورس” نامیده می شود و به عنوان پلتفرم بعدی، حرکتی جسورانه است، اگرچه ممکن است به سختی چرخاندن موتور یک ماشین با سرعت 160 کیلومتر در ساعت باشد. به اپل نگاه کنید که از PC به iPad و iPhone تغییر مکان داد.

فیس بوک حتی نام آن را به “متا” تغییر داد. مارک زاکربرگ، مدیرعامل این شرکت توضیح می دهد: “رویا این است که در کنار افرادی باشیم که به آنها اهمیت می دهیم.” او همچنین قول تجربه روزانه و همه جانبه در متاورس را داد.

این ایده قبلاً آزمایش شده است. فضای مجازی با نام “زندگی دوم” در سال 2003 راه اندازی شد که در آن می توانید دارایی های دیجیتال و لباس را با پول واقعی خریداری کنید و آنها را با آواتارهای دیگر مبادله کنید.

Second Life دنیای مجازی است که در آن کاربران کامپیوتر می توانند شخصیت های مجازی بسازند و زندگی مجازی را تجربه کنند. لابراتوار Linden مستقر در سانفرانسیسکو این بازی را در سال 2003 ساخت. برای اجرای این بازی، کاربران باید عضو سایت Second Life باشند و یک تصویر الکترونیکی یا کارتون معروف به “آواتار” ایجاد کنند.

برخی از مردم نمایشی از خود می سازند و برخی آن را با خود واقعی خود متفاوت می سازند. مثلا جنس های مختلف و حتی موجودات خیالی و افسانه ای وجود دارد. هنگامی که آواتار خود را ایجاد کردید، به ساکنان این سرزمین مجازی خواهید پیوست و می توانید در رابط کاربری آنها شرکت کنید. از برخی جهات، این جهان مانند دنیای واقعی است، با خیابان ها و مغازه هایی که بت های شما می توانند در آن راه بروند.

متاوارها انتقال رابط دیگری را نشان می دهند. متن سبز و صفحه نمایش دسترسی به رابط کاربری گرافیکی اپل و ویندوز را فراهم می کند و استفاده از آن را در رایانه بسیار آسان تر می کند. سپس مودم کند ما را به اینترنت متصل کرد و از رابطه موتور جستجوی خشک و خنثی یاهو و گوگل استفاده کردیم.

در نهایت، تصاویر جدید محرمانه شدند، به خصوص با گسترش وبلاگ ها، رسانه های اجتماعی و گوشی های هوشمند مجهز به دوربین که بسیاری را به اشکالات عکس تبدیل کرد. سپس ویدیویی اضافه شد که امسال با تماس های «تیک تاک» و «زوم» به اوج خود رسید. هر بار تکرار رابط به این معنی است که مردان زمان کمتری را برای پیمایش رایانه و زمان بیشتری را صرف استفاده از نیروی آن می کنند.

متاوارز را به عنوان یک تغییر دیدگاه دیگر در نظر بگیرید. بازی های ویدیویی اکنون دنیایی سه بعدی دارند، جهشی بزرگ از تتریس دو بعدی. Epic Games، سازنده بازی Fortnite، بیش از 350 میلیون کاربر ثبت نام کرده است. Roblox بیش از 160 میلیون کاربر فعال برای گیمرهای جوان دارد. هزاران بازی سه بعدی در گوشی های هوشمند وجود دارد. تخمین زده می شود که روزانه 2.5 میلیارد نفر بازی های ویدیویی انجام می دهند که بازاری 150 میلیارد دلاری است.

هیچ کس کتابچه راهنمای بازی های ویدیویی را نمی خواند و بازیکنان با این کار نحوه بازی کردن را یاد می گیرند. همه نسل‌ها یاد گرفته‌اند که چگونه با انجام بازی‌های ویدیویی با رایانه‌ها تعامل داشته باشند، حتی وقتی که بیشتر و بیشتر به یکدیگر شلیک می‌کنند!

فیسبوک در سال 2014 3 میلیارد دلار به سازنده هدست Oculus پرداخت و احتمالاً میلیاردها دلار سرازیر خواهد شد. فیس بوک پلتفرم اجتماعی مجازی Horizon Worlds را در دستور کار قرار داده است، بستری که افراد می توانند با یکدیگر ملاقات و تعامل داشته باشند و شاید حتی با یکدیگر تجارت کنند. بازار بالقوه برای ورزش و تمرین بسیار بزرگ است.

من از زمانی که Jaron Lenier، پیشگام فناوری در اواخر دهه 1980 شروع به کار کرد، با مدل‌های واقعیت مجازی بازی می‌کردم. من یک کیت Oculus Rift در سال 2012 و Google Glass در سال 2013 خریدم. در سال 2019، عینک واقعیت مصنوعی Magic Leap را امتحان کردم که فوتون‌ها را ارسال می‌کند. مستقیماً به شبکیه چشم شما برای نمایش اشیاء سه بعدی در دنیای واقعی.

من اکنون یک Oculus Quest 2 با قیمت 299 دلار دارم که شبیه یک جفت عینک اسکی مات است. من تقریباً ایستگاه فضایی بین‌المللی و قطب جنوب را بررسی کردم. در زندگی واقعی، می توانم سوار ترن هوایی شوم، اما بعد از یک ساعت استفاده از Oculus، احساس تهوع دارم. نگاه کردن به صفحه نمایش در فاصله 2.5 سانتی متری از کره چشم نیاز به آشنایی دارد. هشدار: من فردی را می شناسم که پس از افتادن در اثاثیه اتاق نشیمن در خوابگاه می خوابد!

ما اکنون در مراحل اولیه هستیم، اما نباید سرعت پیشرفت تکنولوژی را دست کم گرفت، زمانی که بازار بزرگی وجود دارد که هزینه ها را کاهش می دهد. چگونه همه چیز پرداخت خواهد شد؟ تبلیغات. زاکربرگ می‌گوید تبلیغات بخش مهمی از Metawares است.

بسیاری از مشکلات دنیای واقعی به این دنیای جدید سرازیر خواهند شد. تستر فیسبوک Horizon Worlds ابتدا در پستی چند هفته پیش اعلام کرد که آواتار او توسط آواتار دیگری مورد حمله قرار گرفته است. من با انگ جنسیتی مخالفم و این نشان می دهد که کار زیادی برای تعیین قوانین و مرزهای متاستاز باید انجام شود.

در نهایت آیا قرار است شاهد آثار هنری سطحی و آثار غیرقابل جایگزینی باشیم که بر دیواره های صخره آویزان شده اند؟ طرفداران تناسب اندام مجازی چطور؟ آیا توسعه دهندگان املاک و مستغلات دنیای مجازی را می خرند؟ همه این موارد ممکن است درست باشد، اما من تضمین می‌کنم که متاوارز، مانند تمام فناوری‌های جدید، با آنچه امروز می‌توانیم تصور کنیم، متفاوت خواهد بود.

منبع: وال استریت ژورنال


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم