themicbanner

مرا مرگ و میر اومیکرون سه رقمی شد؟

[ad_1]

-رارو- از آخرین روزی که مرگ و میر ناشی از سه رقمی بود، ۶۸ روز می‌گذرد. . . . . .

به گزارش فرارو ، در حال حاضر بخش همده جامعه از سه رقمی شدن مرگ‌های ناشی از آن به اومیکرون تبدیل شده است. . . . . .

این ساده انگاری در شرایطی است که اپیدمیولوژیستها و متخصصان بیماریهای عفونی هفته اول دی ماه ساده هشدار داده بودند که هر گونه انگاری و عدم اعمال محدودیت می تواند منجر به مرگ و میرهای بسیار بالا و بحرانی شدن وضعیت نظام درمان به دلیل قطعی، تخت و نیرو شود. انسانی و … شود.

هالا هم وزیر بهداشت می‌گوید فعلا به هله پیک کم سرمایه‌گذاری نشده ایم. او پیش بینی کرده که دو هفته آینده پیک بهم به قله برسد. ب نابراین گفته‌های وزارت بهداشت می‌توان انتظار داشت که آمار مرگ و میر ناشی از آن

. . . . .

کشندگی اومیکرون مقداری کمتر، اما مواردی آن بسیار بیشتر است

مرا مرگ و میر اومیکرون سه رقمی شد؟موود یونسیان، اپیدمیولوژیست و دبیر کمیته اپیدمیولوژی و پژوهش کمیته علمی کشوری مقابله با کوید -19 در گفتگو با فرارو به یک سوال پاسخ داد و گفت: در اواسط دی ماه که مشخص شد مسیری را وارد کرد، دیگر سیر طبیعی نن را مشاهده می‌کردم و پیش ننی در کر. پیش بینی مربوط به زمانی است که زنوز موضوعی اتفاق نیفتاده باشد. اما زمانی که سیر طبیعی را مشاهده می کنید، اسم آن دیگر پیش بینی نیست. در واقع و نن سیر طبیعی است. .نابراین در آن زمان تبیین که تعداد موارد را به ارقامی بالاتر از موج پنجم می‌رسد. . . . . . درنهایت نیز این اتفاق رخ داد. یا این موضوع بسیار ساده است. یک واریانتی آمده است که شدت و کشندگی قن مقداری کمتر است، اما موارد بیشتری نن بسیار است.

. . .. . . . . . به عنوان مثال در کشور‌هایی مشاهده کنید. در کانادا مشاهده می کنید که آمار را به ۵ یا ۶ برابر می کنید. در حال حاضر آمریکا، کانادا، هند، فیلیپین، پرتغال، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، جمهوری چک، بلژیک، آرژانتین، کلمبیا، مکزیک، پرو استرالیا و آفریقای جنوبی هستند که پیک پنجم را پشت سر گذاشته اند و در همه چیز. اکشن کشور‌ها شاهد برجسته بودن پیک اومیکرون نسبت به محصول واریانت ننی دلتا بوده اند. بهربه این کشور‌ها نشان می‌دهد که آمارها به سرعت بالا رفته و به هله رسیده است. ه انمان سرعت هم آمارشان پایین آمده است . بنابراین امیدواریم این اتفاق در کشور ما ممکن است رخ دهد.

این اپیدولوژیست با اشاره به اینکه برخی از همسایه‌های غیر همسایه و غیره ما همیشه آماری آنها رو به افزایش است، اظهار داشت: روسیه، کشور، ترکیه، ژاپن، اندونزی، سوییس، آلمان، لهستان و هلندی هستند که آمار روبه رشد دارند. و هنوز به قله نرسیده اند. . . . . .

فزونسیان افزود: می . . . . از رر یک مطالعه در انگلیس نشان داد که احتمال مراجعه به اورژانس برای کسی که به چمچنین احتمال اینکه فرد مبتلا به اومیکرون در بیمارستان بستری شود، حدود یک سوم دلتا است. . . . . . بخش دوم این است که این بیماری خفیفتر است. . . . . . یزنابراین میزان مبتلایان ما برابر می‌شود. این یک حاصل ضرب ساده است. بابیما ببینید اگر شدید بیماری یک سوم بشود، تعداد موارد سه برابر، تعداد مرگ چه فرقی کند؟ هلاوه بر این اگر شدید بیماری س موم بشود، تعداد موارد شش برابر بشود، نن وقت انتظار داریم که بدداد مرگ و میرزا داریم.

احتمال نزدیک شدن آمار مرگ‌های اومیکرون به رکورد دلتا وجود دارد

وی در پاسخ به این سوال که آیا تعداد موارد مرگ و میر ما در اومیکرون به میزان چند صد نفری موج پنجم در روز میرسد، گفت: پیش بینی من این نیست که تعداد مرگ و میرها به میزان بالاتر از پیک پنجم برسد. . . . . . . . . . . دقت داشته باشید که قله موج دلتا ما اواخر مرداد ماه بود. آن در حالی است که واکسیناسیون وسیع و شدید ما از ابتدای شهریور شروع ؛د ؛ .نابراین ما موج پنجم را با جمعیت غیر واکسینه پشت سر گذاشتیم. در ن زمان فقط دادر درمان ، لمال افراد و بیماران دارای زمینه بیماری واکسن دریافت کرده بودند. در نتیجه قله پنجم ما به شکل غیر قابل مقایسه بسیار بالاتر از سایر کشورهای دنیا بوده است. پس من انتظار اینکه میزان مرگ و میر ما بیشتر از موج پنجم شود را ندارم. اما انتظار اینکه تعداد مرگ و میر آ یزن میزان نزدیک شود را دارم. .مااینکه پیش‌تر گفته بود که سه رقمی شدن تعداد مرگ‌ها محتمل است و این اتفاق افتاد.

دبیر کمیته اپیدمیولوژی و پژوهش کمیته علمی مقابله با کوید -19 اضافه کرد: اگر بخواهم یک جمله خلاصه بگویم، میگویم که تعداد مرگ به عنوان یک رابطه ریاضی ساده، تابعی است از تعداد موارد جدید بیماری ضربدر شدید. در حال حاضر شدت بیماری قدری کاهش یافته است و در تعداد موارد بالاتر رفته است. الا رفتار ما این است که یکن می‌کند این تعداد موارد چقدر بالاتر است. . . . . . فمام فریاد ما آن زمان این بود که از ۱۰ دی ماه محدودیت‌ها اعلام شود. اگر ما آن‌ها را در آن زمان انجام می‌دادیم، الان می‌توانم سطح بالای بیماری را بگیریم که یلی بالا نرود.

به قله خلاصه ششم اسفند میرسیم

یونسیان با اشاره به اعمال محدودیت در شرایط موجود اثر بزرگی برجای نمی‌گذارد،: در واقع ما الان جای خاص و شهر خاصی نداریم که اینجا کانون بیماری است. الان خیلی‌ها داخل خانواده‌های خود برده اند. اما ما هم در این موج علی‌رغم اینکه چه خوش بین بودم که برای یک بار هم می‌شود و پیش می‌آید که اتفاقات رخ دهد، عکس العمل نشان بدهیم، پزشک باز هم منتظریم تا آن واقعه با تمام شدت خود را نشان دهد، ود واکنش نشان بدهیم. واکنش در شرایط واقعاً تأثیر ننانان در مدیریت بیماری نخواهد داشت. بته بی ثیاثیر نیست، چرا که از هر جایی جلوی ضرر گرفته شود، منفعت است. . . . . اگر این محدودیت ها را رعایت کنید که ما آنقدر انتقال را کاهش دهید تا در واقع قله مان بالا نرود و از طرفی از جمله درمان کادر درمان، مدیریت و تخته های بیمارستانی را در نظر بگیریم، امیدوارم که تعداد مرگ های ما خیلی بالاتر باشد. نرود و بتوانیم این موج را بدون تلفات سنگین پشت ر نگذاریم. ی لالاخره باید بپذیریم از اینکه سیل بیاید، باید مسیل مان را لایروبی کنیم. . . . . .

این اپیدمیولوژیست در پاسخ به این سوال در اسفند ماه به قله موج ششم میرسیم یا خیر، گفت: هر چقدر که کمتری صورت بگیرد، شما سریعتر بالا میروید و به قله میرسید و ما، چون این هواها را نمیتوانیم و چیزی را در نظر بگیریم. کشورهای دیگر مشاهده می‌کنند، انتظار ما این است که در اسفند ماه از هله رد می‌گیریم و آمارها را به زیرازیری برسند می‌دهیم.

[ad_2]

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

تماس با ما