themicbanner

مسکو نسبت به دستیابی به توافق با آمریکا در مورد اوکراین بدبین است، اما گفتگوها ادامه دارد

[ad_1]

تصویریک سرباز اوکراینی در خط مقدم در پوپاسنا، شرق اوکراین، روز چهارشنبه.
اعتبار …تایلر هیکس / نیویورک تایمز

کرملین روز پنجشنبه هشدار داد که «دلیل زیادی برای خوش‌بینی» وجود ندارد که غرب خواسته‌های روسیه را در رویارویی با اوکراین برآورده کند، اما گفت که ولادیمیر وی. ناتو یک روز زودتر قبل از تصمیم گیری درباره نحوه ادامه کار، تسلیم شد.

او گفت: «همه این اوراق نزد رئیس جمهور است. دیمیتری اس. پسکوف، سخنگوی پوتین به خبرنگاران گفت. “البته برای تجزیه و تحلیل آنها زمان لازم است – ما برای هیچ نتیجه گیری عجله نخواهیم کرد.”

دولت بایدن روز پنجشنبه جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد را برای بحث در مورد این بحران برگزار کرد که می‌تواند منجر به مناظره نادر و رو در رو درباره اوکراین بین ایالات متحده و روسیه شود.

لیندا توماس-گرینفیلد، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد در بیانیه ای گفت: «این لحظه ای برای انتظار و دیدن نیست. توجه کامل شورا اکنون مورد نیاز است و ما مشتاقانه منتظر بحث مستقیم و هدفمند در روز دوشنبه هستیم.

آقای. پسکوف درباره محتوای پاسخ های آمریکا و ناتو به خواسته های روسیه که ایالات متحده درخواست کرده محرمانه نگه داشته شود، صحبت نکرد. اما او گفت که بر اساس اظهارات عمومی درباره آنها توسط آنتونی جی. بلینکن، وزیر امور خارجه و ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، احتمال کمی وجود دارد که غرب در مورد خواسته های مرکزی روسیه امتیازاتی ارائه دهد.

او گفت: «دلیل زیادی برای خوش بینی وجود ندارد. پسکوف در پاسخ به این سوال که آیا روسیه از پاسخ های غرب راضی خواهد بود یا خیر، گفت. اما من از انجام هرگونه ارزیابی مفهومی خودداری می کنم.»

سرگئی وی. لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز به همین ترتیب نطقی منفی به زبان آورد و در اظهارنظرهایی که در وب سایت وزارتخانه وی منتشر شد، گفت که سند آمریکایی “هیچ واکنش مثبتی” به خواسته های اصلی روسیه ندارد.

اظهارات مقامات روسی در شرایطی بود که نیروهای روسیه در نزدیکی اوکراین تجمع کردند و ساعاتی پس از تیراندازی در یک کارخانه موشکی اوکراینی در شبانه روز که یادآور وضعیت شکننده نظامی در زمین بود. هیچ مدرک فوری مبنی بر ارتباط تیراندازی با ایجاد تنش های نظامی در منطقه وجود نداشت.

با افزایش نگرانی غرب از حمله احتمالی روسیه به اوکراین، مسکو ماه گذشته فهرستی از خواسته‌ها را منتشر کرد که شامل خروج نیروهای ناتو از شرق اروپا و متعهد شدن هرگز اجازه نخواهد داد اوکراین به آن بپیوندد. روسیه به صورت کتبی درخواست پاسخ داد که ایالات متحده و ناتو روز چهارشنبه ارائه کردند.

آقای. لاوروف گفت در حالی که پاسخ ایالات متحده شامل ابتکاراتی است که می تواند به عنوان “شروع یک گفتگو جدی” باشد، اما هیچ نشانه ای از پیشرفت در اولویت روسیه برای عقب انداختن حضور ناتو در شرق اروپا وجود ندارد. وی گفت که رایزنی بین مقامات دولت روسیه و یک جلسه توجیهی با آقای رئیس جمهور دنبال خواهد شد. پوتین که “در مورد گام های بعدی ما تصمیم خواهد گرفت.”

آقای. پوتین که از ماه دسامبر در انظار عمومی در مورد بحران اوکراین سکوت کرده است، از قبرستانی در سن پترزبورگ بازدید کرد. پترزبورگ روز پنجشنبه به مناسبت هفتاد و هشتمین سالگرد پایان محاصره لنینگراد توسط نازی ها، که در آن آقای. برادر پوتین در کودکی درگذشت. تلویزیون دولتی فیلم کوتاهی از آقای. پوتین با پالتوی مشکی، گل‌ها را روی تاج گلی در برف می‌گذارد. آقای. پسکوف گفت که رئیس جمهور هیچ رویداد عمومی دیگری را برنامه ریزی نکرده است.

ویدئو

رونوشت

رونوشت

بلینکن نامه آمریکا به روسیه را “مسیر دیپلماتیک رو به جلو” خواند

ایالات متحده پاسخی کتبی به درخواست‌های روسیه در اروپای شرقی داد که شامل نگرانی‌های این کشور در مورد تشدید تنش‌های نظامی در منطقه بود.

روسیه پیش از این نگرانی ها و پیشنهادات خود را به صورت مکتوب بیان کرده بود. و هفته گذشته به وزیر امور خارجه لاوروف گفتم که ایالات متحده نیز همین کار را خواهد کرد. امروز، سفیر سالیوان پاسخ مکتوب ما را در مسکو ارائه کرد. در مجموع، این یک مسیر دیپلماتیک جدی رو به جلو تعیین می کند، روسیه باید آن را انتخاب کند. سندی که ما تحویل داده ایم شامل نگرانی های ایالات متحده و متحدان و شرکای ما در مورد اقدامات روسیه است که امنیت را تضعیف می کند، یک ارزیابی اصولی و عملی از نگرانی هایی که روسیه مطرح کرده است، و پیشنهادات خودمان برای مناطقی که ممکن است بتوانیم آنها را پیدا کنیم. زمینه های مشترک. ما روشن می کنیم که اصول اساسی وجود دارد که متعهد به حمایت و دفاع از آنها هستیم، از جمله حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین، و حق دولت ها برای انتخاب ترتیبات امنیتی و اتحاد خود. ما این سند را به صورت علنی منتشر نمی کنیم، زیرا فکر می کنیم دیپلماسی بهترین شانس را برای موفقیت دارد اگر فضا را برای گفتگوهای محرمانه فراهم کنیم. ما امیدواریم و انتظار داریم که روسیه نیز همین دیدگاه را داشته باشد و پیشنهاد ما را جدی بگیرد.

پخش کننده ویدیو در حال class=
ایالات متحده پاسخی کتبی به درخواست‌های روسیه در اروپای شرقی داد که شامل نگرانی‌های این کشور در مورد تشدید تنش‌های نظامی در منطقه بود.اعتباراعتبار …عکس از استخر برندان اسمیالوفسکی

در حال حاضر، مقامات از همه طرف ها می گویند هنوز فرصتی برای دیپلماسی برای حل بحران وجود دارد. انتظار می رود بایدن، رئیس جمهور بایدن روز پنجشنبه با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین صحبت کند.

مقامات ارشد اوکراین و روسیه روز چهارشنبه در نشستی با میانجیگری فرانسه و آلمان به مدت هشت ساعت در پاریس دیدار کردند. آقای. زلنسکی این گفتگوها را یک تحول مثبت توصیف کرد و بر اهمیت پایبندی به آتش بس در منطقه شرقی اوکراین موسوم به دونباس تاکید کرد، جایی که خشونت گهگاه در درگیری طولانی مدت بین نیروهای اوکراینی و جدایی طلبان مورد حمایت روسیه شعله ور می شود.

الکسی زایتسف، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که نشست دیگری که قرار است در دو هفته دیگر در برلین برگزار شود، می‌تواند «راه‌حل‌هایی برای مشکلاتی که هفت سال است انباشته شده‌اند» را شناسایی کند. و او اصرار مقامات روسی بر اینکه کشورشان هیچ برنامه ای برای حمله به اوکراین ندارد، تکرار کرد.

او گفت: «ما حتی فکر کردن به جنگ بین مردممان را غیرقابل قبول می‌دانیم. به گزارش خبرگزاری اینترفاکس، زایتسف گفت.

اما تحلیلگران می گویند به احتمال بسیار زیاد آقای. دیپلمات های پوتین نمی دانند رئیس جمهور آنها دقیقا چه برنامه ای دارد. کرملین به دنبال بازنویسی دستور اروپا پس از جنگ سرد است تا به روسیه حوزه نفوذ در اروپای شرقی بدهد – چیزی که آقای آقای. پوتین می گوید برای امنیت بلندمدت روسیه حیاتی است. آقای. پوتین تهدید کرده است که اگر غرب به خواسته‌های روسیه نپذیرد، اقدامات «نظامی-فنی» نامشخصی را انجام خواهد داد.

[ad_2]

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما