themicbanner

منفی‌ترین دلار در ۱۴۰۰

[ad_1]

در دی ماه ۱۴۰۰، منفی‌ترین دلار ثبت شد. سر بررسی میزان بازدهی ماهانه به رقم منفی ۶/۷ درصد رسیده است. اگر دی ماه را به سه بازه زمانی 10 روز تقسیم کنیم، سه نوع رفتار در قیمت دلار مشاهده می شود: 10 روز نخست ثبات قیمت در محدوده 30 هزار تومان و 10 روز دوم شامل افت قیمت قابل توجه و کانالی شک متوالی بود. در بازه 10 روز ر نیز نرخ دلار با هسته ک آنال 27 هزار تومان برخورد کرد و پایین‌تر برود. روز گذشته نیز آخرین قیمت دلار در نقد نقدی ۲۷ هزار و ۸۵۰ مومان ثبت شد. البته این گزارش را در روز ۳۰ دی ماه نظر نگرفته است.

. . . . . در 10 روز آغازین دی ماه که بازار ارز از آن با عنوان بازه ثبات یاد می کنند، نرخ دلار از سطح قیمتی 30 هزار و 150 تومان به رقم 29 هزار و 750 تومان می رسد که با توجه به میزان کاهش قیمت در دهه دوم می تواند دهه اول باشد. را کم نوسان‌تر و در ثبات دانست.

اما با شروع روزهای میانی ماه قبل و با انتشار اخبار مثبت در زمینه مذاکرات ایران و گروه 1+ 4 و همچنین اخبار مبنی بر تقویت بازار ارز توسط بازار ساز مارک قیمتی شاخص ارز شیب تندی به خود گرفت و در این دهه بود که دلار کاهش می یابد. تمت از سطح ۲۹ هزار و ۷۵۰ مومان تا رقم ۲۷ رار و ۷۰۰ مومان بود. اما این روند کاهشی تا روزهای پایانی ماه ادامه پیدا نکرد و با وجود سه تلاش برای عبور از مرز حمایت 27 هزار و 500 تومانی این اتفاق نیفتاد و قیمت اسکناس آمریکایی در روزهای پایانی دی ماه سال جاری در محدوده 27 هزار و 600 تا 27 است. وار و ۹۰۰ مومان به رار خود پایان داد. عده ای از تحلیلگران و بررسی بازار ارز رتن روندی دی

منفی‌ترین دلار در ۱۴۰۰

این افراد با اشاره به روند مثبت و رو به رو به جلوی هیئت مذاکره کننده مشترک برجام در خصوص احیای این قرارداد معتقدند در ادامه اخبار مثبت و نزدیک تر-شدن به حصول توافق جدید، بازار ارز تهران در ماه های آتی می تواند ریزش های بیشتری نیز داشته باشد. .اشد. از طرف دیگر، سخنانی مبنی بر آزاد شدن بدهی های دلاری بلوکه شده ایران در عراق و کره و همچنین سخنان رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر بهبود وضعیت بازار در ماه های آتی باعث افزایش احتمال افزایش دلار در بازار تهران می شود. که این امر خود باعث هشاهش قیمت تا رسیدن به سطح دادلی و تقاضای بازار در بازه زمانی طولانی مدت خواهد شد. در نهایت دی ماه سال جاری ما 8 درصد کاهش بازده، کاهشی‌ترین ماه از ابتدای سال باری بوده است.

روز گذشته، چهارشنبه ۲۹ دی ماه نیز قیمت اسکناس آمریکایی در بازار آزاد تهران با ۲۵۰ مومان ی ر یالی است که رقم پیش ی‌هنی‌های مطرح شده توسط بازیگران بازار ارز برای واپسین روز دی ماه جهشیا جهشی تومانی ن سبت نرخ د د د د.

نقشه مم ت طرح جدید نیز در دی ماه با تبعیت از روند مم دلار دچار شیب نزولی قابل توجه است. به تصویری که شاخص بازدهی هر قطعه سکه طرح جدید در ماهی که رقم منفی ۷ درصد رسید که بته در فروردین ماه ۱۴۰۰ شاخص بازدهی سکه یک رقم منفی ۵/۸ درصد کمترین شاخص بازدهی ماهانه را ثبت کرد. . . . . .

[ad_2]

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما