themicbanner

نتایج شکست به دندانپزشکی فرجام هنگام راه‌اندازی کسب و کار شما

آزمون کلینیکال همواره باید بههمراه شرححال بیمار تهیه شود؛ زیرا بهترین گزارش از سمپتوم و نشانههای بیماری-که در واقع، تجربه خود بیمار از بیماریاش است-در شرححال یا آنامنسی درج شده و مجموع آزمونهای بالینی و شرححال پرونده پزشکی بیمار را تشکیل میدهند. معاینه بالینی (معاینهٔ بدنی/آزمایش بالینی/سمپتوماتولوژی یا «چکآپ») (به انگلیسی: Clinical examination) در پزشکی و پرستاری به دانش درک و شناخت علائم پزشکی (ساین) و نشانههای بیماری (سمپتوم) گفته میشود که با حسهای پنجگانه معمولی و بدون نیاز به تجهیزات ویژه پزشکی یا بهعبارتی بر بالین بیمار نیز، قابل تشخیص بوده و در نخستین مراجعه بیمار و بهصورت سرپایی (درون مطب و کلینیک) توسط پزشک یا پرستار تشخیص داده میشوند. پزشک یا پرستار باید از حواس بینایی، شنوایی، لامسه و نیز گاهی بویایی (در عفونت، اورمی، کتواسیدوز دیابتی) با هم استفاده کند.

معاینه، علاوه بر امکان شناسایی علائم بیماری، بهعنوان آیین و رسمی که نقش مهمی را در شکلگیری رابطه پزشک یا پرستار با بیمار ایفا میکند توصیف میشود. ابتدا بیمار در جلسه اول با تراش دندان ها در حد چند میل و بدون آسیب به دندان های تراش خورده می شود و بعد از آن مرحله قالبگیری انجام می شود. اخطار نهایی ساعت ۲۲:۳۰ از اپراتور سیریل ایوانز از کالیفرنیا دریافت شد که شب را در مزارع یخی چند مایلی متوقف کرده بود، اما فیلیپس آن را قطع کرد و به او علامت داد: «ساکت! درمان لمینیت کامپوزیتی معمولا طی یک جلسه چند ساعته تمام خواهد شد، این در حالی است که نوع سرامیکی به دلیل الزام ساخت در لابراتوار، حدود یک هفته زمان خواهد برد.

بافت اضافی، بزرگی پروستات یا تومورهای سرطانی به صورت مناطق سفید رنگ روی بافتی متراکم در عکس سونوگرافی مشخص می شوند. ید رادیواکتیو. این یک قرص است که به صورت خوراکی مصرف میشود، که برای از بین بردن قسمتی و یا کل تیروئید طراحی شده است. پیش از پاسخ دادن به این سوال باید یاداوری کنیم که فلسفه و اساس این دو روش درمانی بسیار بهم شبیه هست، در واقع این هر دو زیر مجموعه ای از یک روش درمانی هستند و آن “ونیر” یا “لمینیت” دندان است.

در واقع درست است که ما از اصطلاح لمینت نازک استفاده می کنیم اما نوع استحکام آنها به صورتی هست که اگر به درستی روی دندان کار گذاشته شود که نیرو به آنها وارد نشود، از لحاظ استحکام مشکلی برای آنها ایجاد نمی شود. دانستن ریشه نامگذاری ( ترمینولوژی ) این درمانها از اینجهت مهم هست که توجه کنیم هر دو این درمانها در واقع بسیار بهم شبیه هستند و تفاوتی اگر وجود دارد ناشی از تفاوت بین خصوصیات سرامیک دندانی و کامپوزیت گزارش ماموگرافی دندانی است. یکی از شرایط مهمی که هست نبودن عادت های دهانی بیمار است که دندان قروچه می تواند باعث شکستگی های دندانی که لمینت شده شود و به مرور زمان به آن آسیب وارد کند. برای اینکه طول عمر دندان درمان شده بالا رود باید فرد از ابتدا شرایط درمان را داشته باشد و به درستی انتخاب گردد و به بیماری های دهانی دچار نباشد تا از شکستگی دندان کاهش یابد و یکی از عواملی که طول عمر دندان را بالا می برد نخوردن غذاهای سفت و گاز زدن های سخت بوده.

اگر دندانی که درمان شده است و به علت های متفاوت با پریدگی و شکستگی همراه شود می توان در ترمیم کردن آن با لمینت های سرامیکی و یا کامپوزیتی آن را اصلاح کرد. باید بدانید که لمینت دندان مشکلات دندان های قدامی را رفع کرده و کاربرد داشته و اگر دندانی با ضایعات زیادی همراه نباشد پس فقط درمان در حیطه ی مینای دندان بوده. برخی از افراد بعد از انجام روش لمینت دندان، دچار حساسیت دندانی می شوند. روش بررسی : در این مطالعه 255 نفر زن مبتلا به توده پستان که در فاصله سال های 1384 تا 1388 به کلینیک بیماری های پستان مراجعه کردند، تحت بررسی قرار گرفتند .

برعکس اگر دلیل مراجعه فرد دیگری سفید کردن دندانها باشد و شرایط برای برجسته تر شدن دندانها مناسب نباشد در هر دو حالت لمینیت سرامیکی یا کامپوزیتی مجبور به تراشیدن سطح بیرونی دندانها حداقل باندازه 0.3 تا 0.7 میلیمتر هستیم.یا پیشنهاد بلیچینگ دندان داده میشود. در صورت آسیب رسیدن به لمینیت یا شکسته شدن قابلیت تعویض آن وجود دارد و به هر دلیلی بر روی لمینیت ها تغییر رنگ به وجود آید می توان با یک پالیش به شکل اولیه خود باز گردد و شفاف و براق گردد.

در درمان لمینیت سرامیکی دندان ها حتما تراش خواهند خورد با این حال در لمینیت کامپوزیتی، یا اصلا دندانها تراشیده نمیشوند و یابسیار ناچیز و با هدف برداشتن پوسیدگیها این اقدام صورت میپذیرد. اگر نیاز به جرم گیری دندان پیدا شد باید به دندانپزشک خود اطلاع دهید که دندان لیمنت شده است و اگر جرم گیری را با استفاده از دستگاه انجام می دهد باید احتیاط کامل را انجام دهد. ونیری که از جنس کامپوزیت است در مطب به صورت مستقیم ساخته میشودکه به آن کامپوزیتی گفته شده.

کامپونیر ونیرهای پیش ساخته کامپوزیتی هستند که به صورت پلی مریزه شده و پیش ساخته در اختیار دندانپزشکان قرار می گیرند. لمینت سرامیکی : مقاومت بیشتری نسبت به لمینت های کامپوزیتی دارند و ثبات رنگ بیشتری در مقایسه با کامپوزیت ها دارند و دارای ظاهر زیباتری هستند. بعد از اینکه درمان لمینت دندان انجام شد فرد باید مراقبت های دهانی لازم را به عمل آورده و با رعایت کردن بهداشت دندان ها از آسیب رسیدن به آن پیشگیری گردد. لمینت دندان یک پوسته بسیار نازک از جنس سرامیک می باشد که همان جنس دندان طبیعی است و بسیار مقاوم که کاملا شبیه دندان طبیعی است و تک به تک ساخته می شود که بعد از ساخته شدن دندان ها توسط لابراتوار با مواد مخصوص به دندان های اصلی چسبانده می شود که چسب بسیار مقاوم و توسط اشعه U۷ انجام می شود.

جایگزین شدن لمینت دندان به جای ارتودنسی؟ در دندانپزشکی نیز میتوانیم روی سطح بیرونی دندانها لایه ای برای برطرف کردن عیوب و زیباتر شدن دندانها قرار دهیم و طبیعتا نام این درمان “لمینیت دندان” خواهد بود، لمینیت دندان میتواند از جنس سرامیک در لابراتوار ساخته و سپس روی دندان نصب شود، که به آن لمینیت سرامیکی میگوییم،یا در مطب بصورت مستقیم توسط دندانپزشک روی دندانها فرم داده شود که به آن ونیر یا لمینیت کامپوزیتی گفته میشود. یک مرد قوی ممکن است قادر به شکستن یک تکه کاشی با دستان خود باشد، اما هنگامی که آن را به کف، لمینت می کنند، نمی تواند آن را بشکند، زیرا به سطح زمین چسبیده است.امروزه با توجه به تغییر سلیقه های بیماران، سرامیک های بسیار نازک وجود دارند.

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما