themicbanner

نحوه نگهداری از گیاهان در خانه در زمستان

[ad_1]

روآرو بسیاری از نقاط ایران فصل سرد و برفی دارند. همانطور که می دانید هوای شهرهای صنعتی و جمعیت های متراکم در زمستان های سرد به دلیل پدیده وارونگی دما آلوده می شود. بنابراین نگهداری و پرورش گیاهان در منزل به خصوص در این فصل فواید زیادی به همراه خواهد داشت. این گیاهان علاوه بر ایجاد زیبایی داخلی خانه، خاصیت تهویه هوا نیز دارند.

به گزارش فرارو، گیاهان آپارتمانی همچنین با افزایش رطوبت و افزایش سطح اکسیژن در خانه، دفعات و مدت ابتلا به بیماری هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا را کاهش می دهند. اما نحوه نگهداری از این گیاهان در فصل زمستان نسبت به فصول دیگر کمی متفاوت و دشوار است. پاییز و زمستان زندگی را برای گیاهان در پاییز دشوار می کند. روزهای کوتاه میزان نور خورشید را به گیاه کاهش می دهد. علاوه بر این، هوای خشک مداوم داخل خانه می تواند به گیاهان مرطوب آپارتمان آسیب برساند.

اگر می خواهید گیاهان خانگی خود را در زمستان زنده و سالم نگه دارید، در انتهای این مقاله با ما همراه باشید. در اینجا چند پیشنهاد در مورد نحوه ظاهر یا قرار گرفتن برای درختان عتیقه در زمستان وجود دارد.

تا جایی که امکان دارد درختان خانه را بسوزانید

برای کمک به جایگزینی فصل کوتاه و مرطوب، زیور آلات خانه را نزدیک به خورشید بیاورید. نگران سوختن برگ های گیاهان خود نباشید. در زمستان، مقدار متوسطی از نور خورشید؛ بنابراین نور خورشید برگ های گیاه را نمی سوزاند. در صورت امکان، آنها را به محیطی پر جنب و جوش تر منتقل کنید. قرار دادن یک گلدان درخت در کنار یک پنجره بزرگ به درخت نور بیشتری نسبت به یک پنجره کوچک می دهد. این بهتر است. در زمستان، پرده ها را در طول روز بردارید. هر ماه یکبار پنجره ها را از بیرون و داخل تمیز کنید، گردگیری شیشه باعث کاهش نور خورشید می شود. بهتر است برگ های گیاه را از گرد و غبار تمیز کنید تا نور بیشتری دریافت کنید.

تامین نور با لامپ های مخصوص رشد گیاه

می توانید از نور مصنوعی برای روشنایی گیاهان خانگی خود استفاده کنید. استفاده از لامپ های فلورسنت یک راه ارزان برای کسانی است که محیط ذخیره سازی غیر طبیعی یا کم نور دارند. یک لامپ فلورسنت دو لوله ای ساده با ترکیبی از لوله سفید سرد و لوله سفید گرم بهترین نوع لامپ برای افزایش نوردهی گیاهان داخلی است. این لامپ را به مدت 14 ساعت در روز روشن نگه دارید. لامپ را در فاصله 30 تا 50 سانتی متری از درخت آویزان کنید. در حال حاضر لامپ های ال ای دی درختی در بازار وجود دارد که همان نور را تامین می کند.

رطوبت را در خانه یا اطراف گیاهان افزایش دهید

گیاهان

آیا می دانستید رطوبت خانه های گازسوز در زمستان 15 درصد یا کمتر کاهش می یابد؟ این بدان معنی است که هوای خانه خشک تر از هوای کویر است. بیشتر گیاهان آپارتمانی بومی مناطق گرم و مرطوب جهان هستند. این گیاهان به هوای گرم و رطوبت بالای 50 درصد نیاز دارند. برای رفع مشکل خشکی هوای داخل خانه، دستگاه بخار سرد را در محیطی که گیاهان خود را در آن نگهداری می کنید قرار دهید. نگه داشتن بسیاری از گیاهان خانگی در کنار هم می تواند مشکل هوای خشک را نیز حل کند.

برخی از گیاهان آپارتمانی مانند برگ های باریک به خشکی حساس هستند. این گیاهان را به محیطی مرطوب منتقل کنید. همچنین می توانید از حوض یا آکواریوم پیش ساخته در کنار گلدان های خود استفاده کنید. این حوضچه های زیبا رطوبت مورد نیاز گیاهان آپارتمانی را تامین می کنند. همچنین سمپاشی روزانه درختان در فصل زمستان را رها نکنید.

یک راه آسان برای تامین رطوبت گیاهان خانگی

یک سیستم رطوبت زدایی طبیعی با گلدان ایجاد کنید. برای این کار یک سینی یا قابلمه آب را با سنگ یا ماسه پر کنید و گلدان را بدون گلدان دیگر روی آن قرار دهید. سینی را با آب پر کنید. توجه داشته باشید که سنگ داخل قابلمه نباید فرو برود. زیرا آب به ته گلدان برخورد می کند و ریشه گیاهان را می پوسد. در قابلمه به اندازه ای آب بریزید که پایه سنگ همیشه در آب باشد. خواص مویرگی باعث می شود که مایع به سنگ برخورد کند و به سرعت تبخیر شود. آبیاری برگ های گیاه فقط برای یک لحظه رطوبت را تامین می کند. اما این روش رطوبت دائمی را برای گیاهان شما فراهم می کند.

در زمستان خانه خود را کود ندهید

در زمستان، زمانی که هوا سرد و نور کم است، تشویق گیاهان به ادامه رشد با کود ایده خوبی نخواهد بود. این باعث می شود درخت به عنوان یک گیاه رشد کند. درخت با تنه های بلند و باریک و برگ های سبز کم رنگ رنگ آمیزی شده است. این رشد غیر طبیعی نشان دهنده سلامت و شادابی گیاه نیست. بنابراین کود دهی گیاهان خود را در فصل بهار (مخصوصاً اواخر بهار) و زمستان (تا اواسط اسفند) متوقف کنید.

نگهداری گیاه زمستانه

با طولانی شدن روزها دوباره کود دهی را شروع کنید. اگر محیط آپارتمان شما بیش از حد نور خورشید را دریافت می کند یا از نور مصنوعی برای گیاهان خود استفاده می کنید، گیاهان در زمستان به طور طبیعی رشد می کنند. در این شرایط لقاح مانعی ندارد.

درختان را در صورت نیاز آبیاری کنید

گاهی اوقات توصیه می شود در زمستان کمتر خانه را آبیاری کنید. آبیاری درختان در فصل خشک به دلیل رشد کم در این فصل نیست. نور کم یا هوای سرد می تواند دلیل این توصیه باشد. اما بیشتر آبی که به گیاهان می دهیم در اثر تبخیر هدر می رود و از نیشکر برای رشد و تغذیه گیاه استفاده می شود. اما در زمستان با روشن کردن دستگاه گرمایش هوا بسیار خشک‌تر می‌شود، به طوری که خاک سریعتر از قبل رطوبت خود را از دست می‌دهد. این بدان معناست که گیاهان شما در زمستان به آب بیشتری نیاز دارند. اما فراموش نکنید که زمان آبیاری به محیط بستگی دارد.

شدت نور، تهویه هوا، دما و رطوبت عواملی هستند که خشک شدن خاک را تحت تأثیر قرار می دهند. بهترین راه برای آبیاری گیاهان در خانه این است که هر 4 یا 5 روز یکبار تا دو گره از نوک انگشتان خود را بردارید. اگر خاک گلدان ها تا عمق خشک شد، گیاهان را آبیاری کنید. حتماً گیاهان را کاملاً آبیاری کنید. آبیاری کامل یعنی دادن آب کافی به گیاهان برای تخلیه آب اضافی ته گلدان. این امر از تجمع املاح در خاک جلوگیری می کند.

مراقب دمای داخل آپارتمان باشید

بیشتر گیاهان آپارتمانی بومی مناطق گرمسیری و مرطوب هستند. این گیاهان در طول سال دمای نسبتاً گرم را ترجیح می دهند. اما فراموش نکنید که درجه حرارت در تمام نقاط جهان، حتی در مناطق گرمسیری، در طول روز گرمتر از شب است. بنابراین، گیاهان باید دمای شب را کاهش دهند. کاهش دمای شبانه علاوه بر پوشش گیاهی برای انسان نیز مفید است. حالا با روشن کردن گرما و بستن پنجره ها در زمستان، هوای داخل خانه هم در روز و هم شب هماهنگ می شود. بنابراین توصیه می کنیم دمای وسایل را در شب کاهش دهید. البته می توانید پنجره را کمی باز بگذارید. گیاهان خانگی دیگری نیز وجود دارند که بومی مناطق قطبی جهان یا ترجیحاً شب های سرد هستند.

به عنوان مثال، زیستگاه کاکتوس ها و ساکولنت ها برخی روزها بسیار گرم و سوزان و شب ها سرد است. گیاهان دیگر مانند سیکلامن یا کاج نورفولک بومی مناطق استوایی هستند. بهتر است این گیاه را در زمستان به محیطی خنک و آفتابی در داخل خانه منتقل کنید. درخت خود را در زمستان به آستانه پنجره وصل نکنید. قرار دادن گیاهان آپارتمانی در کنار درهایی که به محیط خارجی متصل می شوند و به طور مداوم باز و بسته می شوند توصیه نمی شود.

تکثیر گیاهان خانگی را به یک فصل دیگر موکول کنید

گیاهان روستایی

بهترین زمان برای تکثیر گیاهان آپارتمانی معمولاً از اوایل بهار تا اوایل تابستان و اواخر تابستان تا اوایل پاییز است. یعنی زمانی که گیاهان بهترین هستند. در زمستان مانند پاییز و زمستان بهتر است از تکثیر گیاهان متنوع خودداری شود. رشد گیاهان سرپوشیده در زمستان کند یا متوقف می شود. در این صورت ممکن است گیاه ریشه خوبی نداشته باشد. در این صورت قلمه ها به سرعت پوسیده می شوند. این عارضه می‌تواند بر دانه‌ها، غده‌ها، غده‌ها و غده‌های گیاهان خانگی نیز تأثیر بگذارد.

از تعویض گلدان گیاهان در زمستان خودداری کنید

بهترین زمان برای تعویض گلدان گیاهان آپارتمانی بهار است. اگر زمستان را برای تعویض گلدان انتخاب کنید، گیاهان با خاک حاصلخیز تازه و سطح ریشه بزرگ شروع به رشد کرده و جوانه می زنند. اما شرایط کم نور و هوای خشک داخل آپارتمان ممکن است پرده ها را نرم کند. علاوه بر این، تعویض گلدان ها نیز استرس زیادی به درختان به خصوص گیاهان حساسی مانند بنیامین وارد می کند. استرس و سوء ظن این گیاه با محیط زمستانی تشدید می شود.

درختان مقاوم در خانه را برای نگهداری انتخاب کنید

اگر در فصل زمستان فرصت یا شرایط نگهداری از گیاهان آپارتمانی را ندارید، از چوب های سخت برای پرورش درختان همیشه سبز استفاده کنید. سانسوریا، شافلرا، شامادورا، آلوئه ورا، یوکا، پیچک سوئدی، زامیفولیا، پوتوس، پاپیتال، آگلونما، فیکوس، سیکلامن، انجیر و برگ بید از جمله گیاهانی هستند که نسبت به سایر گیاهان خانگی نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

[ad_2]

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما