themicbanner

هر آنچه باید در مورد دنا پلاس توربو اتوماتیک بدانید

[ad_1]

روآرو- حدود هفت سال پیش بود که ایرانیان خودرو نسخه پایه دنا را معرفی کرد. اما در نهایت آبی ها خط ویژه ای را برای خودروها ایجاد کردند و سال گذشته نسخه اتوماتیک توربو را روانه بازار کردند. اگرچه انتظار می رفت این محصول در سال 1998 عرضه شود، اما عرضه گیربکس آن به دلیل تحریم ها با چالش مواجه شد.

به قول آقای فرارو. دنا پلاس توربو اتوماتیک در حال حاضر گران ترین خودروی تولید داخل بازار است. بررسی ها نشان می دهد ایران خودرو این محصول را 393 میلیون و 956 هزار تومان فروخته است. اما اختلاف قیمت آن در بازار آزاد حدود 29 درصد است.

نسخه صفر این خودرو که در سال جاری تولید شد، 505 میلیون دستگاه فروخته شد. اما مدل سال گذشته با کارکرد صفر بین 480 تا 494 میلیون تومان قیمت داشت.

لازم به ذکر است که نسخه اتوماتیک توربو از نظر طراحی با نسخه معمولی دنا تفاوت دارد. تنها تغییر در بخش فنی است که تفاوت بین این دو مدل را مشخص می کند.

هر آنچه که باید در مورد دنا پلاس توربو اتوماتیک بدانید

مشخصات دنا پلاس اتوماتیک توربو

بررسی منتشر شده در سایت ایران خودرو نشان می دهد دنا پلاس توربو اتوماتیک از یک موتور 1645 سی سی با قدرت 150 اسب بخار با 215 نیوتن متر گشتاور بهره می برد. نیرو نیز از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل می شود.

به گزارش ایران خودرو، دنا پلاس توربو اتوماتیک 63 قطعه با نسخه معمولی تفاوت دارد. علاوه بر این وزن نسخه اتوماتیک نیز 50 کیلوگرم افزایش یافت و به 1400 کیلوگرم رسید.

مصرف سوخت این خودرو در شهر 8.1 لیتر در هر 100 کیلومتر است. مصرف سوخت خارج از شهر همچنان تا 6.9 لیتر در 100 کیلومتر است. در مجموع مصرف کل دنا پلاس توربو اتوماتیک 7.9 لیتر است.

همچنین ظرفیت مخزن دنا پلاس اتوماتیک توربو 60 لیتر و دارای 500 لیتر فضای بار می باشد.

علاوه بر این، شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت این خودرو در 11 ثانیه است.

از امکانات این خودرو می توان به سنسورهای عقب، رینگ های آلیاژی 16 اینچی، صندلی های برقی جلو هشت جهته، چهار ایربگ راننده و سرنشین جلو، ایربگ جانبی، سانروف برقی و کروز کنترل، ترمزهای دیسکی ABS و EBD چهار چرخ، فرمان برقی اشاره کرد. سوئیچ های کنترلی، چرم، تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم چند رسانه ای، سنسور نور، دوربین دید عقب، ناوبری ماهواره ای، چراغ های تنظیم شونده جلو و عقب، چراغ های روشنایی روز، راهنماهای معکوس، آینه ها و آینه ها، کنترل پایداری الکتریکی و استارت شیب. سیستم ذکر شده است.

هر آنچه باید در مورد دنا پلاس توربو اتوماتیک بدانید

مزایا و معایب دنا پلاس توربو اتوماتیک

کارشناسان خودرو معتقدند دنا پلاس توربو اتوماتیک مزایا و معایب زیادی دارد. به گفته آنها، دسترسی ناکافی به تنظیم صندلی جلو، عدم تنظیم فرمان برقی در حالت بسته، وضعیت نادرست دنده در هنگام پارک، کاهش فضای سر داخل کابین، مصرف و مصرف سوخت بالا از مهمترین ایرادات این خودرو است. عملکرد ضعیف پمپ ترمز گنجانده شده است.

اما جدای از معایب، مزایای این محصول نیز قابل مشاهده و پذیرفته شده است.

بررسی های کارشناسان نشان می دهد که ابعاد داخلی کابین مناسب است و سرنشینان می توانند احساس راحتی کنند. همچنین تغییرات رام و سیستم تعلیق جلو باعث بهبود پایداری توربو اتوماتیک دنا پلاس شده است.

علاوه بر این، عایق بندی خودرو بهبود یافته و دید راننده در داخل کابین بهتر شده است. آینه های جانبی نیز اندازه مناسبی دارند.

علاوه بر این، نصب فرمان برقی باعث راحتی بیشتر راننده می شود. این عامل باعث می شود که استهلاک و مازاد پمپ هیدرولیک فرمان روی قطار قرار نگیرد.

تصویر توربو اتوماتیک دنا پلاس

هر آنچه باید در مورد دنا پلاس توربو اتوماتیک بدانید

هر آنچه که باید در مورد دنا پلاس توربو اتوماتیک بدانید

هر آنچه باید در مورد دنا پلاس توربو اتوماتیک بدانید

هر آنچه که باید در مورد دنا پلاس توربو اتوماتیک بدانید

هر آنچه که باید در مورد دنا پلاس توربو اتوماتیک بدانید

[ad_2]

Gabriel Osborne

شیطان متعصب توییتر. حشره پرشور اینترنت. مبشر وب. ماون آبجو. پیشگام موسیقی.

تماس با ما