themicbanner

هشدار روسیه به غربی ها

[ad_1]

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه گفت که مسکو برای هر شرایطی برای تشدید تنش با غرب آماده است.

به گزارش پرشیا، «ما به کسی حمله نکردیم. ما همیشه مورد حمله قرار گرفته ایم. کسانی که این کار را انجام دهند همیشه پاداش خواهند داشت.

وی افزود: تحریم ها علیه مقامات سیاسی روسیه منجر به قطع رابطه با مسکو شده است که تحت کنترل غرب است که به نفع هیچکس نیست.

به دنبال تهدید اخیر روسیه مبنی بر تعطیلی سیستم بین بانکی سوئیفت در پی تنش ها در اوکراین، یک قانونگذار ارشد روسی به اروپایی ها درباره عواقب چنین اقدام ضد روسی هشدار داد.

نیکلای زوراولف، رئیس ارشد روسیه هشدار داده است که کشورهای اروپایی واردکننده محصولات روسیه از جمله نفت و گاز، در صورتی که روسیه کنترل سوئیفت اینتربانک را از دست بدهد، ممکن است از این اقدام سود ببرند.

پس از تشدید تنش های اخیر در غرب به ویژه بین آمریکا و انگلیس و مسکو، روسیه بارها اعلام کرده است که روسیه شبکه بین بانکی سوئیفت در آمریکا را قطع خواهد کرد.

ایالات متحده، بریتانیا و برخی از متحدانش روسیه را متهم به توطئه برای حمله به اوکراین و تهدید مسکو به عواقب ناگوار اقتصادی کرده اند، اما مقامات ارشد روسیه بارها به واشنگتن و ناتو درباره عواقب آن هشدار داده اند. داده شده.

نایب رئیس شورای فدراسیون، سناتور نیکولای زوراولف، به این گمانه زنی که روسیه می تواند سیستم بین بانکی سوئیفت را در صورت تشدید تنش ها در اوکراین تعلیق کند، پاسخ داد.

سناتور سوئیفت تاکید کرد که اگرچه راحت و سریع است، اما تنها راه انتقال پول نیست. به گفته وی، تصمیم مشترک بریتانیا و آمریکا برای روسیه برای تعلیق دسترسی سوئیفت کافی نیست و این امر مستلزم تصمیم مشترک همه کشورهای مشارکت کننده در سیستم بانک جهانی است.

او گفت: “من مطمئن نیستم که کشورهای دیگر، به ویژه روسیه، از مسدود کردن تجارت بزرگ (دسترسی سوئیفت روسیه) حمایت کنند یا خیر.”

حدود دو ماه پیش رسانه های آمریکایی از استقرار 100 هزار نیروی روسی در مرز اوکراین خبر دادند. روسیه در بیانیه ای که روز جمعه منتشر کرد، این اتهامات را رد کرد و گفت: «ادعاهای مشابه و بی اساس درباره اطلاعات روسیه بیش از یک بار مطرح شده است.

برای کاهش تنش در اوکراین، مسکو به روسیه تدابیر امنیتی را به غرب پیشنهاد داده است، از جمله تمدید ائتلاف به رهبری ناتو و خروج نیروهای ناتو. هفته گذشته، هیئت روسی با ایالات متحده و همتایان خود در ناتو برای بحث در مورد این قطعنامه دیدار کرد، اما در نهایت از سوی غرب رد شد.

مارک جیل، سخنگوی ستاد کل نیروهای مسلح، شامگاه جمعه تکرار کرد که روسیه به اوکراین حمله خواهد کرد و پیامدهای جنگ برای اوکراین شدید و ویرانگر خواهد بود.

[ad_2]

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما