همیشه آنچه را که از آن خسته شده اید بخوانید. دلایلی که باعث می شود همیشه احساس خستگی می کنید


انتخاب های برتر همچنین ممکن است همیشه احساس خستگی کنید. سندرم خستگی مزمن یک بیماری شایع است که در آن فرد قادر به انجام فعالیت های فیزیکی یا ذهنی روزانه نیست و میزان خستگی بستگی به شدت بیماری دارد. گاهی اوقات انسان می داند که چرا احساس خستگی می کند. اما گاهی علت این احساس مداوم مشخص نیست. امروز در این مقاله به احساس خستگی مزمن، علل و درمان آن می پردازیم. با ما بمان.

دلایلی که باعث می شود همیشه احساس خستگی می کنید

اگرچه طیف گسترده ای از علل غیر طبیعی گزارش شده است، بسیاری از آنها موضوع بحث ما در مورد بیماری های بافت همبند و سیستم ایمنی یا روماتیسم، سرطان و غیره نیست. در بیشتر موارد، خستگی مزمن با موارد زیر همراه است. دلایل دیگر:

کم خونی

کم خونی یک بیماری است که در اثر کاهش میزان گلبول های قرمز در بدن ایجاد می شود.

علاوه بر خستگی، ممکن است بیمار علائمی مانند ضربان قلب بی قرار، ریزش مو و شکستگی ناخن را تجربه کند.

اختلالات تیروئید

کم کاری تیروئید کم کاری تیروئید یک بیماری غده تیروئید است که در آن غده تیروئید هورمون کافی برای کنترل متابولیسم بدن تولید نمی کند.

همیشه آنچه را که از آن خسته شده اید بخوانید.  دلایلی که باعث می شود همیشه احساس خستگی می کنید

کم کاری تیروئید یکی از شایع ترین علل خستگی است و می تواند حتی در حالت استراحت احساس ضعف و درماندگی در شما ایجاد کند. کم کاری تیروئید یکی از دلایل اصلی خستگی است و بیماران مبتلا به کم کاری تیروئید از سندرم خستگی مزمن نیز رنج می برند.

یک سبک زندگی آرام

وقتی مردم احساس خستگی می کنند، فکر می کنند تنها راه حل این مشکل، یک جا نشستن است. اما بلند شدن و حرکت کردن راهی عالی برای رفع خستگی و کسب قدرت است.

خستگی

دیابت

دیابت در اثر مصرف بیش از حد گلوکز خون ایجاد می شود و به دلیل کمبود انسولین یا توانایی بدن در جذب آن ایجاد می شود. علاوه بر خستگی مزمن، دیابتی ها علائم دیگری مانند تنگی نفس، کاهش وزن ناگهانی، تکرر ادرار و ضعف در پاها را نیز دارند.

مشکل قلبی

نارسایی قلبی زمانی اتفاق می‌افتد که قلب توانایی خود را برای کشیدن خون کافی به سایر قسمت‌های بدن از دست می‌دهد و در جریان خون اختلال ایجاد می‌کند که می‌تواند باعث تضعیف و تضعیف اکسیژن سلولی شود.

در مراحل اولیه، بیمار در طول فعالیت های متوسط ​​احساس خستگی می کند. با این حال، با گذشت زمان، فرد ممکن است با فعالیت شخصی کمی دچار خستگی مزمن و خستگی شود.

نارسایی قلبی معمولاً به دلیل تورم اندام ها، تنگی نفس در حین ورزش یا استراحت، افزایش فشار خون، مشکلات گردش خون، افزایش وزن در پاها و سفت شدن قفسه سینه ایجاد می شود.

اختلالات خواب

در افراد مبتلا به شرایطی مانند بی خوابی و بی خوابی، فرد ممکن است احساس خستگی فیزیکی کند و در حفظ تمرکز و فعالیت ذهنی دچار مشکل شود. برای افزایش وزن بدن باید حداقل 7 ساعت در روز بخوابید. علائمی مانند خواب آلودگی در طول روز، آپنه خواب و خواب صبحگاهی نیز ممکن است وجود داشته باشد.

خستگی

افسردگی

افسردگی یک بیماری روانی است و علائم اصلی آن نوسانات خلقی ناگهانی و افسردگی است.

نادیده گرفتن افسردگی می تواند عواقب جسمی، روانی و عاطفی داشته باشد. علاوه بر خستگی طولانی مدت، افراد مبتلا به افسردگی ممکن است احساس ناامیدی، عزت نفس پایین، غمگینی، استرس، اضطراب و انزوای اجتماعی را تجربه کنند.

کم آبی بدن

کم آبی زمانی رخ می دهد که مایع اضافی (به ویژه آب و الکترولیت ها) در بدن دفع یا جذب نشود. وقتی احساس تشنگی می کنید، بدنتان کم آب می شود. این باعث می شود فرد احساس خستگی کند.

فشار

عوامل زیادی باعث ایجاد استرس در فرد می شود. کار، پول و مشکلات خانوادگی تنها بخشی از این عوامل هستند و استرس بیش از حد می تواند باعث فرسودگی روحی و جسمی شود.

خستگی

رژیم غذایی نامناسب

ساده ترین راه برای رهایی از خستگی، تنظیم رژیم غذایی است. خوردن غذاهای سالم و مفید می تواند به خلق و خوی فرد آسیب برساند. متخصصان خوردن میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین و محصولات لبنی از هر پنج گروه رژیم غذایی را برای بهبود سلامت و تامین تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن توصیه می کنند.

علاوه بر موارد فوق، ممکن است دلایل دیگری نیز برای خستگی وجود داشته باشد، به عنوان مثال:

1. یبوست

. کمبود ریزمغذی ها در رژیم غذایی مانند کلسیم، ویتامین ها و غیره

3. افزایش فشار خون و …

4. عفونت های مزمن مانند سینوزیت، عفونت های زنان و

5. غذاهای سرد یا با رطوبت بالا

6. افزایش حجم مخاط در بدن

7. مسمومیت های مزمن به ویژه مسمومیت با سرب بسیار شایع است.

8. کمبود ویتامین D

تکنیک هایی برای کمک به تسکین احساس خستگی مزمن

برای رفع خستگی ابتدا باید علت را پیدا کنید و برای حل مشکل خود اقدام کنید. به عنوان مثال، ورزش، کنترل غده تیروئید، رژیم غذایی سالم، فعال ماندن، کاهش استرس و درمان افسردگی.

خستگی

علاوه بر راه حل های ذکر شده، خوشبختانه استفاده از غذاهای انرژی زا طبیعی می تواند روند خستگی را معکوس کند. خبرگزاری ایرنا مکمل های غذایی برای مقابله با خستگی را معرفی می کند. با این حال، اگر فکر می کنید که این یک احساس خستگی دائمی، مزمن و مفرط است، با پزشک خود مشورت کنید.

آب و لیمو را مخلوط کنید

این نوشیدنی برای تولید انرژی سلول ها ضروری است. در واقع نوشیدن آب یکی از بهترین راه ها برای داشتن یک روز خوب است. آگهی. یک مطالعه در سال 2012 نشان داد که زنانی که فعالیت بدنی کمتری دارند بیشتر از دیگران احساس خستگی می کنند.

آجیل

بادام، فندق و بادام زمینی سرشار از منیزیم هستند که نقش کلیدی در تبدیل قند به انرژی دارد. فیبر بالایی هم دارند. فیبر به حفظ سطح قند خون کمک می کند و باعث می شود دیرتر احساس گرسنگی کنید.

شکلات تلخ

خوردن شکلات تلخ بعد از ناهار می تواند جایگزین خوبی برای شیرینی ها باشد. شکلات حاوی ماده ای مشابه کافئین موجود در قهوه است و به بهبود سطح انرژی کمک می کند.

خستگی

ویتامین سی

تحقیقات جدید نشان می دهد که کمبود ویتامین C می تواند منجر به خستگی شود. این ویتامین برای سلامت غدد فوق کلیوی ضروری است. این غدد از خستگی ناشی از استرس جلوگیری می کنند. ویتامین C از عفونت ها محافظت می کند و باعث هضم بهتر آهن می شود.

مارچوبه

این سبزی رنگارنگ حاوی ویتامین B و فیبر بالا است که به حفظ سطح قند خون کمک می کند. ویتامین B کربوهیدرات ها را به انرژی تبدیل می کند.

شما اسپا

مصرف هل انرژی شما را افزایش می دهد و گردش خون را بهبود می بخشد.

نان آرد کامل نان سبوس دار نانی که با آرد سبوس نگرفته پخته باشند

کربوهیدرات ها 60 درصد انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کنند. غلات کامل حاوی کربوهیدرات های پیچیده و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. خوردن غلات کامل می تواند به جلوگیری از افزایش سطح قند خون کمک کند.

خستگی


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم