هونه دندانهای سالم داشته باشید؟



داشتن لبخندی ،ا، یویدن مان مواد غذایی و دوری از درد و ناراحتی. اینها همه جا هستند که ما را متقاعد می کند تا جستجو کنیم دندانهای سالمی داشته باشیم. روش‌های ساده سالم نگهداشتن دندان‌ها از کودکی تا پیری‌ها آشنا شوند.

روزانه دو بار مسواک بزنید و بکشید

ش شارش webmd ، دو ار مسواک زدن در روز و همچنین استفاده بیماری های لثه و پوسیدگی یکی از مشکلات بزرگ همه افراد جامعه و نه تنها سالمندان است. سه چهارم از نوجوانان دچار مشکل در لثه هستند.

مداومت در زدن روزانه مسواک شما را در داشتن دندان‌های تالم‌تر یاری می‌کند. ستر است، هر سه چهار ماه یک مسواک نو تهیه کنید. . . . . .

ودکان را به مسواک زدن عادت دهید

علیرغم بسیار خوبی است که در جلوگیری از پوسیدگی دندان وجود دارد، نیمی از کودکان بین ۱۲ تا ۱۵ لال نیز از پوسیدگی دندان رنج می‌برند.

انجمن دکتر کرین سولی رئیس انجمن بهداشت دندانپزشکی آمریکا می‌گوید: دندان‌ها را می‌توانم با یک چهارچه تمیز کنم، یا یک برس خیلی نرم پاک کنم. در حدود ۲ سالگی، می‌توان اجازه داد که مسواک زدن را امتحان کنید، اما نظارت بر شما.

دندان‌ها را جرمگیری کنید

پوشش‌های نازک محافظ روی سطح دندان‌ها می‌توانند از ایجاد پوسیدگی در چاله‌ها و شکاف‌های دندان‌ها جلوگیری کنند. . . . . .

فلوراید استفاده کنید

بزرگ‌ترین پیشرفت در سلامت دهان و دندان، استفاده از فلوراید است که باعث تقویت دندان‌ها و مینای دندان می‌شود و از پوسیدگی آن جلو می‌رود. بسیاری از خمیردندان‌ها، نخ دندان‌ها و دهانشویه‌ها حاوی فلوراید هستند، می‌توان از این محصولات استفاده کرد. می‌توان از فلوراید به میزان کم برای کودکان خردسال استفاده کرد. . . . . .

دهانشویه بزنید و آدامس بجوید

علاوه بر مسواک زدن و کشیدن نخ دندان، و دهان با مواد ضد عفونی می‌توان به گیلوگیری آویدن آدامس بدون قند بعد از غذا نیز می‌تواند در محافظت از دندان‌ها نقش آفرینی کند.

ار نکشید

دخانیات دندان‌ها را لکه‌دار می‌کند و ر روز بیماری لثه و سرطان دهان را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. اگر سیگار بکشید یا از دخانیات جویدنی استفاده کنید، سعی کنید در ترک نداشته باشید.

هوشمند بخورید

در هر سنی، ژی رژیم غذایی سالم برای داشتن دندان‌ها و لثه‌های سالم است. . . . . . برخی از امگا‌های معتقدند که در ماهی‌ها نیز وجود دارد، می‌توان از آن عبور کرد و توانست به اماری بپردازد.

مصرف قند را انجام دهید

ینگامی که باکتری‌های موجود در دهان، هندهای ساده را تجزیه می‌کنند، اسیدهایی تولید می‌کنند که می‌توانند دندان‌های خود را از زا ببرند. نوشیدنی های قندی از جمله نوشابه و نوشیدنی های میوه های، خطری جدی برای سلامت دندان می شوند، باعث افزایش سطح می شود. نوشیدنی‌های گازدار ممکن است وضعیت را وخیم‌تر نند، را ایجاد کند، باعث افزایش اسیدیته می‌شود. آب نبات‌ها مقصر دیگر خرابی دندان هستند، را زمان زیادی روی سطح دندان می‌مانند.

پاپ دندان داشته باشید

متخصصان متخصصان توصیه می‌کنند هر ۶ ماه یکبار برای معاینه دندان، به مراکز درمانی مراجعه کنند. معاینه منظم دندانپزشکی علاوه بر مشکلات معمول دندان مانند پوسیدگی، می‌تواند علائم اولیه سرطان دهان، اماری لثه و احتمال خر.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم