themicbanner

پاسخ سؤالات دریافت شده

پروزاک معمولا به تنهایی استفاده می شود؛ با این وجود، فلوکستین همراه با الانزاپین (OFC) می تواند برای درمان افسردگی دوره ای در افرادی با اختلال دو قطبی مورد استفاده قرار گیرد. علایم دوره مانیا در او ندیدهایم. از آنجایی که استفاده از این داروها به ندرت ضروری است، تقریباً همیشه باید از مصرف آنها در این دوره اجتناب شود و از داروهای جایگزین کم خطرتر استفاده نمود. سؤال ۴۲: به مدت یک ماه و نیم مادرم به دستور پزشک قرص دوکسپین، سیتالورامین و پرفنازین مصرف کرده و دچار تاری دید شده است. سؤال ۳۹: با سلام. سؤال ۴۴: سلام. من برای شب امتحان ریتالین مصرف میکنم (فقط شب امتحان). در مورد عوارضی که پیش از مصرف دوز دوم دارو در هر روز بروز میکند، راه حل بهتر استفاده از شکل طولانیاثر ریتالین است (که ممکن است در بازار دارویی ایران یافت نشود) و راه دیگر کم کردن فاصله مصرف دوزهای مختلف داروست؛ به عبارتی میتوان با تقسیم کردن دوز روزانه دارو در سه وعده (به شرطی که وعده سوم به شب نزدیک نباشد تا باعث بیخوابی نشود) عوارض بین وعدههای دارو را برطرف کرد. به عبارت دیگر، از اکنون نمیتوان برای روانپزشک شدن با اطمینان سخن گفت، بلکه بیشتر باید به پزشک شدن فکر کرد؛ هرچند به عنوان پزشک عمومی هم میتوان گرایش به درمان بیماران روانپزشکی را حفظ و تقویت کرد.

قرص فلوکستین ۲۰ برای چیست

اما اکنون که ۳۰ سال سن دارم، به رشته روانپزشکی علاقهمند شدهام. آیا با ۳۰ سال سن، کار عاقلانهای است که ۱۱ سال درس بخوانم و روانپزشک بشوم؟ سؤالی که داشتم این است که آیا عوارض این داروها با هم مشکلی خاصی ایجاد میکند؟ این توصیه که «با تشدید علایم وسواس در دوز خاصی از دارو، باید این دوز را کاهش داد» ممکن است در مواردی به نتیجه مطلوب برسد. هیئت منصفه نتیجه گرفته بود که کپسول پاروکستین ۲۰ ممکن است موجب بروز رفتار تهاجمی شود و شرکت داروساز علیرغم دانستن این موضوع از دادن هشدار به پزشکان و مصرفکنندگان خودداری کرده است. علیرغم ورود داروهای جدیدتر این گروه فلوکستین همچنان یک داروی پرطرفدار است و در سال ۲۰۰۷ در بیش از ۲۲ میلیون نسخه برای آن در ایالات متحده تجویز شدهاست. در بارداری، داروی فلوکستین توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده یک داروی طبقة C در نظر گرفته می شود. با این حال در مواردی همکاری بیمار بسیار اندک است و ممکن است تجویز داروهای آنتیسایکوتیک تزریقی طولانیاثر توسط پزشک معالج در نظر گرفته شود؛ مانند فلوفنازین دکانوات (مودکیت)، فلوپنتیکسول دکانوات (فلوانکسول) و هالوپریدول دکانوات (هالدول دکانوات). طی درمان، پزشک معالج باید به کمک معاینات و آزمایشات لازم به ارزیابی وضعیت ارگانهای بدن که ممکن است تحت تأثیر داروها باشند بپردازد؛ در این صورت با ملاحظه نرمال بودن نتیجه بررسیها و از سویی مؤثر بودن داروها در درمان، پزشک و بیمار از درستی مسیری که میپیمایند تا حدود زیادی مطمئن میشوند.

داروهای مهار کننده منو آمین اکسیداز (فورازولیدون، پروکاربازین و سلجبلين) – مصرف همزمان فلوکستین با داروهای مهار کننده منو آمین اکسیداز و یا در طی ۱۴ روز از قطع مصرف یک داروی منوآمین اکسیداز به دلیل احتمال تداخل دارویی ممنوع است. شواهد پشتیبان افزایش احتمال بیماری های مادرزادی یا به اصطلاح مالفورماسیون های ماژور جنین به دلیل مواجهه با فلوکستین محدود هستند، اگرچه سازمان نظارت بر داروها و محصولات مراقبت سلامت (MHRA) انگلستان به پزشکان و بیماران درباره خطر مواجهه با فلوکستین در سه ماهه اول در افزایش اندک احتمال مشکلات مادرزادی قلب در نوزاد هشدار داده است. علاوه بر این، عوارضی چون تپش قلب را برای من به همراه داشته است. ولی گاهی اوقات باعث تپش قلب زیاد میشود. قرص فلوکستین گاهی اوقات همراه با داروی دیگری به نام اولانزاپین (Zyprexa) برای درمان افسردگی شیدایی ناشی از اختلال دوقطبی استفاده میشود. به هر حال، از آنجا که روانپزشکی یکی از رشتههای تخصصی پزشکی است، ابتدا باید به پزشکی علاقهمند باشید، چرا که ممکن است با توجه به محدویت در ظرفیتها و سیاستهای سالهای آینده که هنوز تعیین نشده، به ناچار یا به هر دلیل در رشته دیگری از پزشکی ادامه تحصیل دهید یا به عنوان پزشک عمومی خدمت کنید.

قرص ریتالین (متیلفنیدیت، استیمدیت) جزو داروهای دسته محرک و برای درمان اختلالاتی از قبیل اختلال بیشفعالی- نقص توجه (ADHD) است. برای درمان افسردگی از جمله اختلال افسردگی بزرگ استفاده می شود. دوز بزرگسالان بالغ از فلوکستین برای افسردگی ، 20 میلی گرم خوراکی یک بار در روز ، پس از چند هفته افزایش می یابد. ممکن است بعد از 1 تا 2 هفته بهبودی در علائم خود مشاهده کنید، اگرچه گاهی نیز ممکن است بین 4 تا 6 هفته طول بکشد تا مزایای کامل آن را احساس کنید. به هر حال ادامه دادن دوز کافی داروها در مدت طولانی شانس رسیدن به بهبودی را افزایش میدهد. هر از گاهی استرس شدید میگیرم و در این حالت مغزم درست کار نمیکند. لطفاً راهنمائیم کنید، چون دخترم با وجود آمادگی درسی بدلیل استرس و اضطراب شدید بازدهی لازم رو نداره. به گفته کارشناس اجتماعی استان مرکزی شادی یک مفهوم انتزاعی و کیفی است و یک مفهوم عینی و آشکار و ملموس ندارد و نمی توان آن را توضیح داد بلکه باید آنرا با مفاهیم مترادف چون خوشایندی، رضایت، لذت بردن، خوشحال بودن، و.. در حدی که توضیح دادهاید، این شرح با تشخیص اختلال وسواس مطابق است.

قرص فلوکستین 20

رژیم غذایی خاصی برای درمان اختلال دوقطبی وجود ندارد. برخی از داروها دارای عوارض جانبی خاصی هستند که به آنها اصطلاحاً عوارض «آنتیکولینرژیک» گفته میشود. به این ترتیب ممکن است در موارد خاصی پزشک معالج حتی در دوران بارداری نیز ادامه مصرف فلوکستین را لازم بداند؛ هرچند این دارو در دستهبندی داروها از نظر عوارض حین بارداری در دسته C قرار میگیرد. در مورد فراموشی هم، هرچند داروهایی مانند کلونازپام یا بسیاری از داروهای دیگر ممکن است گاهی اختلالی در تمرکز یا سطح هوشیاری و یا وضعیت حافظه ایجاد کنند، همین داروها عموماً به بهبود این شاخصها کمک میکنند و اگر مشکلی در حافظه دارید باید با پزشک معالج خود مشورت کنید. در مجموع، تنها پزشک معالج است که با در نظر داشتن عوامل مختلف و البته پس از درمیان گذاشتن آنها با بیمار، قادر به بهترین تصمیمگیری خواهد شد. پزشک شما را از نزدیک تحت نظر دارد. انتخاب داروهای مناسب نیاز به ارزیابی مفصل و دقیق داروهای مصرفی و دوز و اثربخشی هر یک از آنها در گذشته دارد و اطلاعاتی از قبیل نوع دورههای خلقی پیشین و چگونگی کنترل آنها، همچنین سابقه خانوادگی مصرف داروهای اعصاب و پاسخ درمانی بستگان نزدیک بیمار به این داروها مهم و کمک کننده است.

قرص فلوکستین ۱۰

در ابتدای درمان با این دارو، ممکن است افکار ناراحت کنندۀ شما از گذشته بیشتر شوند اما نگران نباشید، این افکار ناشی از مصرف داروی فلوکستین و شروع اثربخشی آن میباشد و به مرور زمان برطرف خواهد شد. الف- در درمان بیماری اسکیزوفرنیا، داروی اصلی یک داروی آنتیسایکوتیک است و در حالت معمول تنها از یکی از این داروها با دوز کافی استفاده میشود (مانند ریسپریدون، هالوپریدول و فلوانکسول). ت- در طول درمان بیمار، به ویژه هنگام تجویز همزمان چند دارو، لازم است به شکل دورهای لزوم ادامه هر یک از داروها و دوز آنها مورد بازبینی قرار گیرد. هر یک از این علائم در صورت خفیف بودن ایجاد نگرانی نخواهند کرد اما در صورت شدت گرفتن یک یا چند مورد از این علایم باید با پزشک خود مشورت کنید. قرار گرفتن دارو در دسته C به آن معناست که مطالعات و اطلاعات فعلی برای نتیجهگیری قطعی کافی نیست و پزشک ممکن است این دارو را با توجه به چربش احتمالی فواید آن به مضراتش برای بیمار باردار تجویز کند. البته توجه به این نکته اهمیت دارد که با در نظر گرفتن فراوانی چاقی در افراد دچار اختلال دوقطبی و عارضه افزایش وزن که با مصرف برخی از داروهای درمان کننده این اختلال بروز میکند، توجه به کنترل وزن و میزان قند و چربی خون اهمیتی بسیار دارد.

ساعات مصرف قرص فلوکستین

البته کاهش وزن از عوارض معمول کلومیپرامین نیست و بیش از آن، ممکن است منجر به افزایش وزن شود. از طرفی، خیلی کمحرف و گوشهگیر شده و به مسایل مذهبی بسیار بسیار علاقهمند شده بود. بنده از کودکی درخودمانده بودم و در ارتباط با دیگران و بازی کردن با همسالان در مدرسه مشکل داشتم و بسیار گوشهگیر بودم. با این حال، اگر اختلال مزمن در توجه و تمرکز که از دوران کودکی شروع شده باشد وجود دارد و مشکل در مطالعه و یادگیری به این دلیل بروز میکند، بهتر است با مراجعه به پزشک، وجود اختلال نقص توجه ارزیابی شود. این داروها در درمان اختلال افسردگی (معمولاً غیر دوقطبی) نیز به کار می­روند ولی دوز یا مقدار معمول آنها در درمان وسواس بیش از دوز آنها در درمان اختلال افسردگی است. دوز جایگزین: شما ممکن است یک بار در هفته کاندیدای مصرف این دارو شوید. اثراتش تا یک هفته بعد باقی بود ولی بعد رفع شد (۴ روز بیخوابی و سه چهار روز ضربان قلب شدید).

قرص فلوکستین ۲۰

اول افسردگی شدید داشت اما کمکم صداهایی شنید و هذیان میگفت. ب- گاهی در سیر بیماری اسکیزوفرنیا، دورههای افسردگی شدید و/یا مانیا (شیدایی) به مدت قابل توجهی تظاهر میکند که اگر دلیل مشخصی برای آنها یافت نشود، تشخیص از اسکیزوفرنیا به اختلال اسکیزوافکتیو تبدیل میشود. اگر در بررسی و معاینه ایشان دلیل دیگری برای تاری دید یافت نشود، درمیان سه داروی نامبرده، ابتدا دوکسپین و پرفنازین و با احتمال خیلی کمتر سیتالوپرام (که یکی از نامهای تجاری آن را نوشتهاید) ممکن است عامل این عارضه باشد. همچنین در مواردی، بروز عوارض روانی دیگری ناشی از مصرف ریتالین در کسانی که برای دوران امتحان آن را مصرف میکنند محتمل است. با تجویز پزشک به دلیل ADHD بزرگسالی به مدت دو هفته است که روزی ٢ عدد قرص ریتالین مصرف میکنم. هرچند ممکن است برخی از افرادی که از ریتالین در این مورد استفاده میکنند از این کار خود راضی باشند و در واقع سود برده باشند، این احتمال نیز وجود دارد که مصرف این دارو را در موارد مشابه ادامه دهند و به تدریج سوءمصرف یا وابستگی به دارو رخ دهد. احتمال سوءمصرف این دارو در آینده، در افرادی که بدون دلیل پزشکی و صرفاً برای روزهای امتحان از آن استفاده میکنند وجود دارد.

۲- الکتروشوک جلسه به جلسه باعث کم شدن احتمال بروز تشنج در فرد میشود. او اصلاً دارو نمیخورد و به هیچ وجه دکتر نمیآید. میگفت من هیچ مشکلی ندارم. سعادت زاده در ادامه بیان داشت: این ناکامی ها منجر به پیدایش حس ناشادی یا غم در فرد می شود و چنانچه افراد در پیدا کردن راهها و اهداف خود با مشکلی مواجه نباشند و جامعه زمینه ها و فرصت های لازم را جهت آسایش و آرامش و دستیابی افراد به اهداف را فراهم کند، فرد احساس ناکامی نکرده و از حس خوشایندی برخوردار شده و شاد می گردد. اما تأثیر این دارو برای من نزدیک به ۴ تا ۵ ساعت است و من بین زمان از بین رفتن اثر قرص اول تا مصرف قرص دوم که زمانی نزدیک به ۵ ساعت است دچار سردرد و احساس غم و ناراحتی و خستگی بسیار زیاد میشوم. آیا ربطی به افسردگی و خستگی ذهنی دارد؟

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما