themicbanner

پمپ آب چیست و چه کاربردی دارد؟ چگونه پمپ آب مناسب انتخاب کنیم؟ قیمت پمپ آب

پمپ های یک اسب جتی نیز از پمپ های گریز از مرکز یا سانتریفیوژ هستند. این نوع پمپ ها به لوله کشی نیازی ندارند و با مکانیزم مکش آب با ایجاد خلا آب را منتقل مینمایند.

پمپ آب خانگی محیطی در دبی های پایین، فشار آب را افزایش می دهد و برای افزایش فشار بالا در دبی کم استفاده می شود. به همین دلیل از آن برای افزایش فشار آب سرد و گرم مصارف خانگی استفاده می شود.

پمپ آب

پمپ‌های سطحی کوچک و بدون نیاز به عمق زیاد معمولاً از چند صد هزار تومان شروع می‌شوند.

پمپ کف کش که یکی از کاربردی‌ترین انواع پمپ آب محسوب می‌شود، عملکردی مشابه پمپ های لجن کش داشته و اغلب به منظور خارج کردن آب استخرها، حوضچه ها و مخازن به کار گرفته می‌شود. این پمپ ها از یک الکتروموتور بهره می‌گیرند که انرژی مورد نیاز برای جا‌به‌جایی آب را فراهم ساخته و زمینه افزایش فشار را از طریق حرکت پروانه‌ها فرآهم می‌سازد. از جمله مهم‌ترین کاربردهای پمپ آب دو پروانه به عنوان یکی از پر‌استفاده‌ترین و پر‌فروش‌ترین انواع پمپ آب، می‌توان به آب رسانی داخل ساختمان، پرورش ماهی، تقویت فشار، مصارف صنعتی، آب و فاضلاب شهری و مواردی از این قبیل اشاره کرد.

قیمت پمپ آب برای ساختمان

برای بررسی اتصالات و سیم بندی های کلید اتومات باید آن را باز کنید و اگر خیلی دست به آچار نیستید بهتر است از یک تعمیرکار کمک بخواهید. نصب ست کنترل کلید دیجیتال برای کنترل دقیق تر پمپ و جلوگیری از نوسانات برقی به منظور افزایش ایمنی پمپ و کاهش مصرف برق بسیار مفید است.

پمپ آب یا پمپ مکش آب معمولاً شامل اجزای متعددی است که برای استخراج آب از یک منبع، و توزیع آن به مکان‌های مختلف کار می‌کند.

از ویژگی‌های بارز پمپ‌های ساخت رونیکس می‌توان به مصرف انرژی پایین، قدرت موتور و دبی بالا، صدای کم، خدمات پس از فروش منحصر به فرد و کیفیت ساخت بالا اشاره کرد. در چنین شرایطی از این دستگاه ها برای تقویت کردن فشار آب استفاده می‌شود.

این پمپ‌ های آب که با نام پمپ آب سانتریفیوژ نیز شناخته میشوند کاربرد بسیار زیادی در مصارف خانگی دارند. پمپ آب در ابعاد و اندازه‌های مختلف برای مصارف خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ممکن است هوا گیری بر اثر خالی شدن پمپ از آب و تمام شدن آب مخزن باشد، احتمال دیگر می تواند ایجاد ترک یا شکستکی درون پمپ و یا لوله پلی اتیلن آن باشد.

برای همین ممکن است آسیب های جدی و مهمی را به پمپ وارد کرده و هزینه های زیادی را بر روی دست شما بگذارد. این  نوع وسیله، یک پمپ سانتریفیوژی است که بیشتر کاربرد آن در مصارف خانگی می باشد. پمپ های آب جتی که از پرمصرف ترین پمپ‌ها در حوزه پمپاژ ، برای ساختمان‌ها شناخته می شود.

دو پروانه

3- گرفتگی در دیافراگم کلید اتومات
یکی دیگر از اجزای کلید اتومات که در صورت گرفتگی نمی تواند بهینه کار کند، دیافراگم آن است. گرفتگی دیافراگم باعث می شود که کلید اتومات فشار آب را به درستی تشخیص ندهد و در نتیجه دستور قطع کار را به پمپ ندهد. در این صورت باید دیافراگم را جدا کرده و با کمک فشار هوا داخل آن را تمیز کرد.

پالایه سازان به منظور اطلاعات بیشتر دز زمینه تجهیزات انواع پمپ و دستگاه تصفیه آب مقالات زیادی تولید کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید مقالات زیر را مطالعه کنید. اگر به دنبال بهترین پمپ آب برای آپارتمان هستید، پمپ آب محیطی Rh-4020 انتخاب درستی است. از دیگر ویژگی‌های این پمپ آب خانگی می‌توان موارد زیر را نام برد.

علت روشن نشدن پمپ آب هنگام استفاده در طبقات بالا می‌تواند مرتبط با افت فشار در ساختمان‌های بالاتر از سه طبقه و ناتوانی ست کنترل در تشخیص و مدیریت این افت فشار باشد.

پمپ‌های آب معمولا از قیمت بالایی برخوردار هستند و خرابی آن‌ها می‌تواند هزینه بالایی برای ما داشته باشد؛ به همین دلیل باید در هنگام خرید آن بسیار دقت داشته باشید. به طور مثال اگر پمپ انتخابی ما از قدرت کافی برای تامین آب ساختمان برخوردار نباشد، پس از مدت کمی، زیر فشار بیش از حد تعیین شده باید کار کند که این موضوع باعث خرابی دستگاه می‌شود. شما می‌توانید به راحتی، محصولات معتبرترین برندهای ایتالیایی را از فروشگاه ماناموتور خریداری کنید و از خدمات پس از فروش این مجموعه نیز بهره‌مند شوید. در ادامه این بخش بزرگ‌ترین برند‌های تولید کننده پمپ آب خانگی ایتالیایی را معرفی می‌کنیم.

که موجب می شود سرعت و فشار سیال افزایش یابد و به سمت خروجی پمپ هدایت گردد. به طور کلی می توان گفت که برای مکش آب از چاه، برکه، نهر، رودخانه و …. در پایان این مقاله، می‌توانیم به این نتیجه برسیم که با توجه به نیاز‌ها و شرایط مختلف مصرف کنندگان، برندهای مختلفی از پمپ‌های آب به عنوان بهترین برند برای خرید در نظر گرفته می‌شوند.

در پمپ‌های سانتریفیوژ یک پره در جلوی دستگاه نصب است تا آب را به داخل محفظه پمپ هدایت کند. پمپ‌های جتی با نام خودمکش نیز شناخته می‌شوند و دو نوع دارند؛ نوع اول دستگاه‌هایی هستند که برای انتقال مواد غیر اسیدی و غیر بازی مانند آب شرب مورد استفاده قرار می‌گیرند و بدنه‌ای از جنس چدن دارند. نوع دوم این دستگاه‌ها برای سیالات خورنده کاربرد دارد و از جنس استیل ساخته می‌شود. پمپ یک و نیم اسب بخار در ساختمان‌های ۵ طبقه‌ای که متراژ آن‌ها بیشتر از ۱۰۰ متر نباشد استفاده می‌شود.

پمپ‌های با ظرفیت بیشتر یا ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند، مثلا قیمت پمپ آب صنعتی خانگی قوی نسبت به پمپ با فشار معمولی متفاوت است.

تقریبا بیشتر پمپ هایی که کاربری خانگی و یا حتی صنعتی و کشاورزی اما در مقیاس کوچکتری را دارند از دسته پمپ های سانتریفیوژ می باشند. مزیت پمپ آب کارواش برقی نسبت به مدل گازی، مقرون به صرفه تر، سر و صدای کمتر، ابعاد کوچک تر و وزن کم آن است. همچنین مدل برقی دود تولید نکرده و برای استفاده در داخل ساختمان نیز مناسب می باشد.

پمپ آب

اگر پمپ آب شما نیز روشن نمی شود، مراحل زیر را دنبال کنید تا دلیل اصلی مشکل را به آسانی پیدا کنید.

که برای بالا بردن فشار آب میتوان از بهترین پمپ آب خانگی استفاده کرد. پمپ آب صنعتی کاربردهای بسیاری در صنایع مختلف مخصوصا صنعت ساختمان دارد.

پمپ‌ لجن کش نوید سهند در دسته پمپ‌های گریز از مرکز مستغرق قرار دارند. این پمپ‌ها شبیه پمپ کف‌کش کار می‌کنند با این فرق که می‌توانند سیالات حاوی ذرات جامد، فیبر، املاح و غیره را انتقال دهند. نوید سهند انواع پمپ لجن‌کش ساده، فلوتردار، بادی، برقی ضد انفجار اروپایی، خازن داخل و خازن بیرون را تولید و روانه بازار می‌کند. همچنین پمپ‌ لجن کش نوید سهند از نظر کاربرد به دو دسته شناور و ورتیکال تقسیم می‌شوند که به نسبت نیاز می‌توانید هر کدام را انتخاب کنید.

  • بنابراین شما می بایست یک پمپ با حداکثر ارتفاع یا مکس هد بیشتر از 30 متر خریداری کنید.
  • این امر با وجود محدودیت هایی مانند تحریم، نشان از توان کیفی شرکت های ایرانی سازنده پمپ آب خانگی دارد.
  • پمپ آب، پمپ آب خانگی و پمپ افزایش فشار نیز گفته می شود، یکی از تجهیزات فنی و تخصصی است که برای افزایش و تقویت فشار آب آپارتمان ها، ویلاها و ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.
  • این مدل از پمپ های آب خانگی در مقایسه با مدل های دیگر از توان بالاتری برخوردار هستند و موتور آنها با دو اسب بخار کار می کند.
  • نشتی لوله و شیر های آب در ساختمان پمپ را مجبور به کار کردن مداوم می کند.
  • این نوع پمپ آب، قدرت بالایی دارد و برای ساختمان های پنج طبقه به بالا و صنعت کشاورزی مناسب هستند.

الین پمپ با عرضه پمپ های مختلف و لوازم جانبی آن مربوط به برندها و شرکت های مختلف توانسته است. در فروش پمپ آب خانگی اصل و با کیفیت در جهت خدمت رسانی به مشتریان آنان را راهنمایی و خرید خود را انجام دهند. قیمت ها بر اساس کیفیت و جنس متریال هایی که در ساخت آن به کار برده شده متفاوت است.

بازده پمپ، نسبت به قدرت اسب بخار خروجی از پمپ، راندمان پمپ نامیده می شود. از دیگر مزایای بوستر پمپ در استفاده های خانگی و حتی صنعتی، وجود چند پمپ در یک مجموعه بوستر پمپ است. این تشکیلات توسط یک تابلو برق، علاوه بر برق رسانی، دستورات کاربردی را دریافت می کنند؛ به عنوان مثال در صورتی که فشار آب سیستم خانگی کمی پایین آید، نیازی به روشن شدن تمام پمپ های بوستر پمپ نیست.

لذا اکثر تولید کنندگان در تولید محصولات صنعتی بخصوص پمپ با تولید محصول با کیفیت و خدمات پس از فروش سعی در جلب رضایت مشتریان خود را دارند در ادامه چند مورد از پرفروش ترین پمپ آب برای اطلاع شما نامبرده میشود.

قبل از خرید توجه داشته باشید که برای ساختمان و آپارتمان خود به دنبال پمپ آبی بی‌ صدا بگردید. قیمت پمپ آب خانگی برای دو طبقه از تعدادی عوامل تاثیرگذار تشکیل می‌شود. پمپ‌های سطحی، شناور، زهکشی و… هر کدام ویژگی‌ها و کاربردهای مختلفی دارند و قیمت آن‌ها بسته به نوع و کارایی متفاوت است. برندهای معروف و با سابقه ممکن است قیمت‌های بالاتری داشته باشند، اما اغلب کیفیت ساخت بالاتری نیز دارند.

این پمپ ها دارای پروانه ای برنجی و باکالیتی هستند و با توان یک و نیم اسب بخار کار می کنند که از این نظر این مدل از پمپ ها در مقایسه با پمپ های یک اسب بخار دو پروانه قوی تر هستند. این پمپ های آب برای ساختمان ها پنج طبقه با ده واحد و حداکثر مساحت صد متر مناسب هستند.

پمپ آب

سلام بیکران خدمت شما می توان اینگونه بیان کرد که ‌ این ‌ ، ‌ وسیله ‌ با ‌ برق ‌ کار ‌ می‌کند ‌ که به ‌ همین ‌ همینطور ‌ دلیل ‌ زمانی ‌ که، ‌ برق ‌ قطع ‌ می‌شود ‌ پمپ ‌ ، ‌ آب ‌ نیز ‌ ‌ کار و با تشکر فراوان از شما . پمپ های آب انواع گوناگونی داشته و عملکرد هر کدام از آن ها متفاوت است. در زمستان پمپ های آب خود را در یه محفظه نگهداری کنید و لوله های خود را با عایق بپوشانید تا از یخ زدگی و ترکیدگی جلو گیری شود.

البته خالی از لطف نیست که بیان کنیم باز هم مانند تمامی صنوف پمپ های ایتالیایی هم دارای گارانتی معتبری نمی باشند . بر حسب تجربه چندین ساله ما می توان گفت که انواع پمپ ایتالیایی دارای کیفیت بالاتری می باشد .

از تازه‌های رونیکس باخبر می‌شویم و فرهنگ استفاده از ابزار را می‌آموزیم. تمام آنچه درباره پمپ آبرسانی، پمپ آب خانگی، کفکش، لجن کش، پمپ آب رونیکس و استفاده از آن را نیاز دارید، می‌توانید در مجله رونیکس مطالعه کنید. قبل از خرید پمپ، نیاز است که میزان دبی و فشار مورد نیاز شما را اندازه گیری کنید.

کیفیت موتور و همچنین موادی که پمپ از آن ساخته شده است بسیار مهم است.

پمپ آب هم جمع و جور است و راحت حمل و جا به جا می شود و هم مقرون به صرفه است و قیمت بسیار مناسبی دارد. به دلیل داشتن همین مزایا، به شدت مورد استقبال قرار گرفته و طرفدار پیدا کرده است. فشار آب کم و زیاد هر کدام خسارات متفاوتی را در طول زمان بر پمپ آب معمولی وارد می کنند. به طور مثال اگر فشار آب ورودی برای پمپ آب به حدی کم باشد که پمپ آب روشن شود اما جریان خنک کنندگی پمپ بر قرار نشود، پمپ آب در طول زمان کارایی خود را کاهش داده و ممکن است بسوزد.

بسیاری از افراد به دنبال پاسخ به این سوال هستند که چگونه پمپ آب زیر آبگرمکن را هوا گیری کنیم، در پاسخ به این سوال باید گفت انجام این فرایند نیاز به تخصص و تجربه دارد و بهتر است خودتان به تنهایی اقدام به انجام این کار نکنید. اما نکته مهمی که در فرایند هواگیر ی باید به آن توجه کنید این است که پس از پایان این فرایند به منظور اطمینان از برطرف شدن این مشکل بهتر است یکبار دیگر فرایند هواگیری تکرار شود. اگر برای چند بار هواگیری انجام شد و نتیجه ای نداشت بهتر است به دنبال دلایل دیگر به وجود آمدن این مشکل بگردید.

دوش صبحگاه فاقد هرگونه فشار است، شستن ظرف‌ها ممکن است ‌ساعت‌ها طول بکشد و پر کردن وان حمام، تقریباً غیرممکن است، زیرا با فشار کم تا وان پر آب شود، گرمای آب از دست خواهد رفت. ممکن است سیستم آب شهری فشار لازم برای گردش آب در لوله کشی منازل شما را ایجاد کند، اما اینکه در دنیای وب به دنبال پمپ آب می گردید، نشانه عدم داشتن فشار مناسب شهری است.

این پمپ ها در ظرفیت های پایین ساخته می‌شوند و برای مصارف خانگی و ویلاهای کوچک کاربرد دارند. پمپ های خانگی نیم اسب؛ به صورت تک فاز در قیمت و حجم پایین تولید می شوند. از مزیت اصلی این پمپ ها می توان به کم صدا بودن آن ها اشاره کرد. پمپ های محیطی به پمپ هایی می‌گویند که می‌توانند سیالات را با دبی کم اما تا ارتفاع زیادی پمپاژ کنند و برای پمپاژ سیالات مخلوط با هوا ایده‌آل هستند.

بنابراین در انتخاب پمپ آب خانگی باید مسائلی مانند مساحت، تعداد طبقات و مقدار مصرف آب خانوار را در نظر گرفت. بطور کلی توان موتور یکی از اصلی ترین موارد قیمت دستگاه بشمار می رود و این تجهیزات بر اساس توان در انواع نیم اسب، یک اسب، یک و نیم اسب، دو اسب، سه اسب و چهار اسب تولید می شوند. انتخاب صحیح پمپ آب از هزینه‌های اضافی و افزایش مصرف انرژی و در نتیجه هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌کند. از این رو کیفیت و کارایی پمپ انتخابی برای عملکرد صحیح و به دست آوردن نتایج مثبت از اهمیت بالایی برخوردار است.

آهنگ جدید

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما