themicbanner

چرا به دنبال بهترین مشاور کنکور تجربی باشیم؟

دانش آموز یا داوطلب کنکوری که ساعت مطالعه بالایی در طول روز و هفته دارد اما از روش های صحیح مطالعه هر درس و روش های تست زنی آگاه نیست و یا فاقد برنامه ریزی صحیح برای کنکور است مانند راننده ای است که با قدرت و سرعت بالا در حال رانندگی است اما مسیر را اشتباهی رفته و هرگز به مقصد مورد نظر نخواهد رسید. روزنامه آسیا یا همان روزنامه نظریه پردازان و فعالان حوزه کسب و کار ، هفته گذشته ضمن معرفی شش مشاور تحصیلی و کنکور برتر کشور ، به بررسی نقاط قوت و ضعف آنها از نگاه نفرات برتر کنکورهای سراسری و کارشناسان آموزش و پرورش پرداخت.

برای این کار میتوانید با مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید و با کارشناسان بخش مشاوره کنکور انسانی ارتباط بگیرید. در صورت بروز هر گونه پرسش یا مشکل در زمینه مشاوره تحصیلی کنکور، می توانید با مرکز مشاوره تلفنی ایران مشاوره تماس برقرار کنید. این مشاور کنکور همواره در تماس های تلفنی خود با یاداوری اهداف شاگردان به انها کمک می کند تا با انرژی مناسب مسیر را در پیش بگیرند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه مشاوره تلفنی مرکز مشاوره آویژه میتوانید مطلب «مشاوره تلفنی کنکور» را مطالعه بفرمایید. اگر این اطلاعات را داشته باشید، بر اساس توانمندی های خودتان و زمان باقیمانده و و اهمیت دروس بهتر میتوانید بودجهبندی کنید. از سال ۱۴۰۲ کنکور دو مرحله برگزار می شود و تست های مطرح شده در آن نیز از دروس اختصاصی هستند؛ ریاضی درسی اختصاصی است، در نتیجه تغییری در منابع و اساتید آن به وجود نمی آید و در هر صورت دانش آموزان باید برای رسیدن به درصدهای بالا در آن، تلاش و ممارست زیادی را به خرج دهند. اگر زمان شما کم است و مطالبی که یاد نگرفتهاید زیاد است، اول درسها و مباحث درسی را اولویت بندی کنید. از میان ۳۰ نفر اول رشته های تجربی، ریاضی و انسانی در کنکور سراسری امسال، تعداد ۲۵ نفر پسر و ۵ نفر دختر هستند و برترین های کنکور هنر نیز در اختیار دختران و همچنین در گروه زبان نیز برتری با پسران است.

مثلاً اگر میخواهید در کنکور انسانی در رشتهی روانشناسی پذیرفته شوید، اول ببینید که کدام دروس ضریب بیشتری دارند یا میانگین درصد پذیرفته شدگان سال های گذشته چه قدر است. می خواهیم از بین این 12 درس، دروس مهم در کنکور انسانی را بشناسیم. بعد از این که وضعیت خود را به طور کامل سنجیدید و دید خوبی نسبت به دروس مهم، تواناییهای خود و سرفصل های مهم به دست آوردید باید منابع خوب را پیدا کنید. سپس شناخت مناسبی از دروس پر اهمیت و میانگین درصد دروس مهم و در مجموع عملکرد داوطلبان در سال های گذشته برسید و در نهایت متناسب با این اطلاعات و توانایی های خودتان، برنامهریزی و بودجه بندی کنید. دروس ریاضی و فیزیک و شیمی رو مقایسه کردم و متوجه شدم که نحوه تدریس استاد ریاضیشون ( استاد مسعودی) که فیزیکدان و ریاضی دان و اختر شناس هستش و عضو انجمن ملی نخبگان هستش خیلی بهتره چون مطمینی که دبیرت یک دانشمند هست و چون تا ته ریاضی فیزیک رفته روش هایی از خودش میگه که توی حل۹۹ درصد تست ها جواب میده و حالا که این سایت نوشته استاد مسعودی بدرد نمیخوره. مشاور باید شما را نسبت به وضعیت موجود و آن چه که هست مطلع کند و نه آن چه که باید می بود.

برای اینکه درک بهتری نسبت به بودجه بندیها پیدا کنید اجازه دهید نگاهی کلی به بودجه بندی دروس مختلف کنکور انسانی داشته باشیم. هر یک از این دروس تعداد سوالات مشخصی در طول سالیان اخیر داشته اند. و نکته آخر اینکه شما قطعا بدون داشتن مشاور نیز می توانید موفق باشید ولی اگر احساس می کنید نمی توانید به درستی برنامه ریزی کنید و نیاز دارید فردی مرتب وضعیت تحصیلی شما را پیگیری کند می توانید به تناسب شرایط تان مشاوره بگیرید.و هم چنین به شما داوطلبان عزیز کنکور پیشنهاد می کنیم که برای مشاوره به هیچ وجه از حد متعارف و مشخصی هزینه نکنید و هم چنین زیاد دنبال افراد برند و اسم دار نباشید و تنها فردی را به عنوان مشاور تحصیلی تان انتخاب کنید که تمام ویژگی های گفته شده را داشته باشد. به گفته افشار، صرف مطالعه دوران کنکور در ۹ ماه تحصیلی منتهی به موفقیت نمیشود بلکه مطالعات باید هر سال به صورت مدون و هدفمند باشد چراکه اگر مطالعه سالیان گذشته موثر نباشد، مطالعه سال آخر ثمربخش نخواهد بود.

بعد اینکه چون نشت پیدا کرد من فرصت این رو داشتم که تا زمان خالی شدن کاملش که چند ساعت بود خودم رو برسونم کارخونه و یک کپسول دیگه کرایه کردم ورسوندم تابعدازنشت کامل اون که شکسته بود؛استفاده کنه. پس صرف اینکه مشاور مهندس یا دکتر باشد کافی نیست؛ بلکه مشاور باید در حداکثر درسها تسلط کافی داشته باشد و این یعنی کاربلد بودن. چطور میتوان یک مشاور خوب را تشخیص داد. به همین دلیل رده بندی آن ها تا حدی غیرصحیح بوده چرا که همگی میتوانند بسیار خوب عمل کنند. انتخاب یک مشاور خوب تاثیر زیادی در آینده شغلی و تحصیلی دانش آموزان دارد. انتخاب رشته کنکور سراسری شیراز از شهریور ماه 1400 آغاز می گردد. حقیقت این است که منابع کنکور سراسری در رشته ریاضی بسیار به هم شبیه هستند که میتوان گفت تمام آنها فرمولی می باشند و همین مسئله باعث میشود به هنگام مطالعه داوطلبان برای آنان خسته کننده و نفسگیر باشند. میتوان گفت که بعد از زیست و شیمی که اصلیترین دروس رشته تجربی است، اگر داوطلب کنکوری در ریاضی و فیزیک نیز از پایه قوی باشد از سایر رقبیان خود پیشی میگیرد؛ لذا دانش آموزی که رشته تجربی را انتخاب میکند حتماً برای رسیدن به موفقیت، به تمام مباحث این رشته علاقه داشته باشد.

اگر در درس عربی سطح بالایی دارید، از کتاب عربی جامع کنکور نردبام خیلی سبز که از بهترین منابع کنکور 1401 ریاضی در درس عربی است، استفاده کنید. با این کار شما سطح خود را به تدریج اما به شکل موثری بالا میبرید. بنابراین بر اساس نیاز منابع مناسبی تهیه کرده و در برنامهی درسی و متناسب با بودجهبندی به کار بگیرید. برای دروس با اولویت زیاد زمان بیشتری بگذارید و برخی از درسهای کم اهمیت یا بدون ضریب را از برنامهی درسی حذف کنید و زمان باارزش منتهی به کنکور را صرف یادگیری مطالب جدید نکنید. ریاضی، عربی، علوم اجتماعی، روانشناسی و اصول عقاید و فقه هر کدام شامل ۲۰ سوال هستند و دروس اقتصاد ۱۵ سوال، زبان و ادبیات فارسی ۳۰ سوال، تاریخ و جغرافیا ۳۰ سوال و فلسفه و منطق ۲۵ سوال را در دفترچه اختصاصی به خود اختصاص دادهاند. ضرایب دروس عربی و زبان انگلیسی در گروه آزمایشی علوم انسانی یکسان است. ریاضی، اقتصاد، زبان و ادبیات فارسی (اختصاصی)، زبان عربی (اختصاصی)، تاریخ و جغرافیا، علوم اجتماعی، فلسفه و منطق، روانشناسی، اصول عقاید و فقه ( دفترچه سوم). در کنکور انسانی سه دفترچه دروس اختصاصی و عمومی و معارف و فقه به داوطلبان داده میشود که دفترچه سوم مخصوص آن دسته از داوطلبانی است که میخواهند در آزمون معارف اسلامی شرکت کنند.

زبان و ادبیات فارسی با ضریب ۴، زبان عربی با ضریب ۲، فرهنگ و معارف اسلامی با ضریب ۳، زبان انگلیسی با ضریب ۲، برای هر ۴ درس به تعداد مساوی هر کدام ۲۵ سوال در نظر گرفته شده است. به همراه این کتاب یک کتابچه رایگان واژگان هم ارائه می شود. در این نوع، ما قدم به قدم با داوطلب همراه می شویم و برای همین یکی از مشکلات او راه حل های مناسب را ارائه میدهیم. چون این نکات معمولاً بهتر در ذهنتان میماند و به یادآوری آنها نیز راحتتر است. با این حال تجربه و دانش برنامهریزی چیزی است که معمولاً داوطلبان کنکور فاقد آن هستند.

بر این اساس شما باید مطابق با چیزی که در چنته دارید هدفگذاری کنید. شما باید بر اساس موقعیتی که در آن قرار دارید و مدت زمانی که تا کنکور انسانی باقی مانده است هدفگذاری کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که چه مدت زمانی تا رسیدن به کنکور برای شما باقی مانده است. سعی کنید به یک ارزیابی مناسب از مدت زمان لازم برای یادگیری هر یک از مباحث درسی برسید. لازم به ذکر است که ظرفیت پذیرش دانش آموز برای هر مشاور محدود است تا مشاور بتواند وقت کافی برای هر داوطلب در نظر بگیرد. از دیگر وظایف بهترین مشاور کنکور تجربی این است که فنون و روشهایی که در مطالعه دروس مختلف، نحوه تست زدن، مدیریت زمان در آزمون، مدیریت استرس و روشهای رفع اضطراب، بودجه بندی دروس و مباحث مختلف و بطور کلی انواع روشها و عوامل مختلفی که خود مشاور امتحان کرده و به عنوان عوامل موفقیت وی بشمار می روند را به دانش آموز آموزش دهد. باید ببینید کدام دروس در گرایش یا رشته ی مورد نظر شما اهمیت بیشتری دارند. از طرف دیگر استاد حیدری تکالیفی را برای دانش آموزان در نظر می گیرد که پرداختن به آنها نیز مستلزم زمان زیادی است؛ این باعث می شود تا دانش آموزان زمان بیش از حدی را برای ریاضی کنکور صرف کنند و برای مطالعه دیگر دروس محدودیت زمانی داشته باشند، این در حالی است که دانش آموزان کنکوری رشته تجربی باید بیشتر زمانشان را صرف شیمی و زیست شناسی کنند.

سلام استاد خسته نباشید برای زیست و ریاضی بین منابع آی کیو و نشرالگو ازلحاظ سطح سوالات کدام بهتره؟ تابستون هم دارم با ماز میبندم پایه رو،برای سال دوازدهم برای زیست دهم و یازدهم چه کتابی بزنم؟ منابع درسی کنکور انسانی کتابهای پایه دهم، یازدهم و دوازدهم را شامل میشود. با کمک بودجه بندی شما میتوانید سهم هر درس را در برنامهریزیتان مشخص کنید و از این طریق مطالعاتتان را هدفمندتر کنید. با این کار سهم زمان اختصاص یافته به هر درس مشخص میشود. بعد از اینکه سهم هر درس و میزان زمان مورد نیاز برای یادگیری و تسلط بر محتوای درسی مشخص شد باید برنامهریزی کنید. یعنی اینکه شما در هنگام مواجهه با سوال، ابهامات کمتری دارید و به سرعت میتوانید پاسخ نهایی را پیشبینی کرده یا مسیر رسیدن به جواب را تشخیص دهید. قبل از اینکه شما در یک دبیرستان به عنوان بهترین آموزشگاه کنکور ثبت نام کنید باید سوابق این دبیرستان را در زمینه کنکور بررسی کنید. دانشآموز شیرازی رتبه هشتم کنکور تجربی رمز موفقیت خود را پیروزی اراده بر خواستهای آنی عنوان و بر نقش خانواده و معلمان و نیز واقعبینی در رسیدن به عملکرد برتر در این آزمون تاکید کرد. به عنوان مثال دانش آموزان دیجی کنکور با همراهی تیم مشاوران خود در کنکور تجربی سال ۹۶ و ۹۷ و ۹۸ بیش از ۱۰۰ رتبه زیر ۱۰۰۰ و بیش از ۷۳ مورد قبولی در رشته پزشکی را تجربه کردند.

برای مثال میتوانید منابع را به جزوات، کتاب های آموزشی، کتاب تست زنی، کتاب های جمع بندی و کتابهای آزمونهای جامع تقسیم کنید. با نزدیک شدن به کنکور سعی کنید حجم تست زنی را افزایش دهید و از کتابهای جمع بندی و آزمون های جامع استفاده کنید. شما برای کنکور زمان محدودی دارید و فرصت اشتباه و کسب تجربه را ندارید؛ پس بهتر است از تجربه مشاوران استفاده کنید. در هر کدام از موارد اگر نیاز به کمک داشته باشید میتوانید از تجربه مشاوران تحصیلی آویژه و بخش مشاوره کنکور انسانی بهرهمند شوید. در گام سوم مشاوره کنکور انسانی پس از بودجهبندی و تهیه منابع باید سراغ برنامه ریزی بروید. او بعد از مدتی با حضور در برنامه گزینه دو که آن سالها تنها برنامه کنکوری پخش شده از صدا و سیما بود خود را به جامعه کنکوری ها معرفی کرد. او معتقد است:« اگر تعریف و تمجیدهای کلیشه ای و جانبدارانه مجری قدیمی صداوسیما که اینروزها جایگاهش در حد شیپورچی تبلیغاتی و حقوق بگیر یکی از مؤسسات تولیدکننده بسته های آموزشی کنکور تنزل یافته است از سیّد امیر دیبازر نبود، اکنون این مشاور کنکور از محبوبیت بیشتری در میان دانش آموزان برخوردار بود و حداقل می توانست جایگاه بهتری در میان بهترین مشاورین تحصیلی کشور کسب کند، زیرا مردم بارها نشان داده اند که هرآنچه را که صداوسیما تبلیغ کند، آنها قبول ندارند و بالعکس.

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما