کاهش وزن سریع 4 مورد از این خطرات جدی را برای شما آشکار می کند


حتی اگر شاخص توده بدنی شما طبق الگوریتم bmi بالای 40 باشد باز هم کاهش وزن سریع به شما توصیه نمی شود و باید به آرامی و پیوسته وزن کم کنید و سالم بمانید. در این مقاله شما را با اثرات کاهش وزن سریع آشنا می کنیم.

برای کاهش غلاف های سالم هر ماه چند غلاف کم کنیم؟

اغلب ادعا می شود که رژیم هایی که سریع، فوری یا کوتاه نامیده می شوند به شما کمک می کنند بیش از 5 پوند در ماه کم کنید. اما این میزان کاهش وزن برای بدن کاملا مضر است زیرا تغییرات سریع بدن در عملکرد طبیعی بدن اختلال ایجاد می کند و باعث اختلال می شود.

بدن نمی تواند به سرعت خود را با تغییرات بزرگ وفق دهد و به همین دلیل دچار مشکلاتی خواهد شد. راه حل این است که 4 تا 5 کیلوگرم غلاف در ماه از دست بدهید تا بدن بتواند سازگار شود. (در نظر داشته باشید که حتی پس از جراحی های تهاجمی مانند بای پس معده، ماهیانه بیش از 5 کیلوگرم وزن کم نمی کنیم، بنابراین سایر روش ها نباید بیشتر وزن کم کنیم).

خطر کاهش وزن بیش از حد در کوتاه مدت چیست؟

  1. مواد مغذی مورد نیاز بدن تامین نمی شود

سریع ترین راه برای کاهش وزن این است که مواد مغذی را از رژیم غذایی خود حذف کنید. یعنی طراحان و تولیدکنندگان مواد غذایی عمداً غذاهای خاصی را برای کاهش وزن سریع ممنوع می کنند.

این بدان معنی است که شما ممکن است برخی از مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را در حین پیروی از این غذاها دریافت نکنید. این بدان معناست که شما ممکن است مواد مغذی ضروری، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سالم ماندن را از دست بدهید.

به عنوان مثال، رژیم غذایی بدون شیر می تواند منجر به کمبود کلسیم شود. یا، برای مثال، رژیم کم کربوهیدرات ممکن است به این معنی باشد که شما فیبر کافی دریافت نمی کنید.

عواقب احتمالی خلاص شدن از شر مواد مغذی در رژیم کاهش وزن سریع

  • کاهش انرژی
  • مو و ناخن شکننده
  • ریزش مو
  • خسته
  • سیستم ایمنی ضعیف
  • پوکی استخوان
  • کم خونی
  • و ….
  1. متابولیسم بدن می تواند کند شود

فرض کنید کالری دریافتی روزانه شما 3000 کالری است و بر اساس رژیم کاهش وزن سریع، اکنون فقط 1200 کالری دریافت می کنید. در چنین مواقعی بدن شما را گرسنه می پندارد و در موقعیت هایی مانند غذای کافی ندارید.

این امر متابولیسم بدن را کند می کند، تصور بر این است که چون به اندازه قبل کالری دریافت نمی کند، از کالری ذخیره شده برای مصرف انرژی از بدن و بافت ها استفاده می کند. دراز مدت. برای ارائه. در واقع، با کاهش وزن سریع، ممکن است چربی های ذخیره شده و ذخیره شده خود را نسوزند.

  1. به جای چربی سوزی، ماهیچه ها را بسوزانید

در روش های اصلی کاهش وزن یا رژیم، تمرکز بر حذف و ذوب توده چربی است. و این در میان مدت یا بلند مدت اتفاق خواهد افتاد. اما اگر می خواهیم سریع وزن کم کنیم، به جای تلاش برای کاهش چربی، باید روی از دست دادن عضلات تمرکز کنیم. در چنین شرایطی، بدن اغلب به جای استفاده از چربی های ذخیره شده، از عضلات خود برای تامین انرژی استفاده می کند.

  1. ممکن است دچار کم آبی شوید

رژیم های غذایی مشتاق که بر تسریع کاهش وزن تمرکز دارند، بیشتر بر مصرف غذاهای دیگر متمرکز هستند تا تمرکز بر آب. برای مثال، رژیم کتوژنیک به این صورت است. به همین دلیل، مقدار آب از دست رفته در بدن ممکن است جایگزین نشود یا کمتر از حد انتظار باشد. این باعث ایجاد مشکلات جدی در سطح سلولی می شود که می تواند کل بدن را تحت تأثیر قرار دهد.

  1. گرسنه خواهی شد

لپتین هورمونی است که گرسنگی و سیری را در بدن ما کنترل می کند. زمانی که سطح لپتین طبیعی باشد، بدون توجه به میزان چربی دریافتی بدن، سیگنالی به مغز می فرستد که سیر شده اید.

اما وقتی غذاهای سریع و کم کالری می خورید، سطح هورمون شما کاهش می یابد. این باعث بی اشتهایی می شود و لپتین ممکن است در انتقال سیگنال های سیری و گرسنگی مشکل داشته باشد. به عنوان مثال، لپتین ممکن است باعث شود همیشه احساس گرسنگی کنید، زیرا هنوز مشخص نکرده است که آیا چربی کافی دریافت می کنید یا خیر.

  1. سلامت روان شما رو به وخامت است (یکی از بدترین اثرات کاهش وزن سریع).

اکثر افرادی که در مدت زمان کوتاهی وزن خود را کاهش داده اند از ظاهر خود راضی نیستند. آنها ممکن است مشکلات پوست و مو، مانند ریزش مو یا افتادگی پوست داشته باشند. اگر این مشکلات و عوارض مدیریت نشود، فرد از ظاهر جدید خود ناراضی خواهد بود و برداشت نادرست از چنین ظاهری باعث بروز مشکلاتی مانند اعتماد به نفس پایین و یا حتی افسردگی می شود.

با این حال، بهترین راه برای کاهش وزن چیست؟

کاهش وزن سالم و پایدار با انتخاب بهتر مواد غذایی، خواب بیشتر، افزایش فعالیت بدنی، کاهش استرس و تمرکز بر سلامت روان به دست می آید. همچنین می توانید با کمک موارد زیر به کاهش وزن بهتری برسید:

  • پروتئین بدون چربی بخورید
  • مصرف قند و کربوهیدرات ساده را کاهش دهید
  • روی چربی های سالم تمرکز کنید
  • استراحت کافی داشته باشید
  • سطوح استرس خود را مدیریت کنید
  • از تمرینات قدرتی با شدت بالا استفاده کنید

علاوه بر این، اگر BMI شما بر اساس فرمول شاخص توده بدنی بیش از 40 باشد، علاوه بر ورزش و رعایت رژیم غذایی سالم، می توانید در مورد جراحی لاغری نیز با پزشک خود صحبت کنید. اگر پزشکتان فکر می کند شما کاندیدای مناسبی برای این روش هستید، از او بخواهید که شما را به بهترین جراح لاغری که می شناسد معرفی کند.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم