آغاز دنیای مد: شواهدی از صدها بیست هزار سال تولید پوشاک

[ad_1]

در فرهنگ عامه ، ما معمولاً افرادی را می بینیم که لباس خز حیوانات پوشیده اند ، اما شواهد باستان شناسی زیادی در مورد اینکه نیاکان ما در عصر حجر در واقع چه می پوشیدند وجود ندارد.

اما به تازگی ، محققان توانسته اند اولین شواهدی مبنی بر استفاده از لباس انسان در غارهای مراکش را بیابند. (البته هیچ لباس ماقبل تاریخ در این غار یافت نشد ، فقط شواهد و ابزارهایی یافت شد که نشان می داد انسان از آن برای تهیه لباس استفاده می کرده است.)

خز ، دفن و سایر مواد ارگانیک عموماً در تمام مدت زنده نمی مانند – حتی بیش از صد هزار سال پیش. محققان غاری در مراکش شصت و دو ابزار را کشف کردند که توسط انسان ها برای تهیه لباس استفاده می شد. قدمت این سازه ها از نود هزار تا صد و بیست هزار سال پیش است.

این مطالعه که در مجله i Science منتشر شد ، ابزارهای موجود در غارهای Contrebandiers در مراکش را بررسی می کند. قدمت این ابزارهای استخوانی به عصر حجر برمی گردد و برای اهداف مختلفی از جمله دامداری و خز و دفن مورد استفاده قرار گرفته است.

کاوش های باستان شناسی در غارهای کانتراباندیر در سال 2009

امیلی هولت ، یکی از نویسندگان این مطالعه در موسسه ماکس پلانک برای تاریخ بشر ، می گوید که او برای اولین بار در سال 2012 مطالعه استخوان حیوانات را آغاز کرد و به دنبال ایجاد غذای اولیه انسانی بود تا ببیند آیا ابزارها می توانند با تغییر تکنولوژی تغییر کنند ، یا نه. آنها تغییر کردند. تغییر در رژیم غذایی یا نه.

هولت گفت: “منتظر باشید تا این را پیدا کنید.” [ابزارهای استخوانی] من ندارم. “من این مجموعه را برای اولین بار مطالعه کردم تا بتوانم با بررسی استخوان حیوانات غذای انسان را بازسازی کنم.”

وی افزود که هنگام بررسی استخوان های این حیوانات – حدود 12000 – متوجه شد که برخی از آنها از نظر شکل متفاوت هستند و از نظر شکل طبیعی نیستند. بر روی آنها براق است و روی آنها شیار یا خراش دارد.

بر خلاف استخوان هایی که پس از تغذیه از حیوانات دور انداخته می شود ، استخوان هایی که انسان از آنها استفاده می کند مرتباً صیقل داده می شود. حتی امروزه ، برخی از صنعتگران و شرکت ها از ابزارهای استخوانی استفاده می کنند که تقریباً مشابه آنچه پیدا شده است.

استخوان های موجود در گاو گاو ، افسوس و گربه های وحشی نشانه هایی از بریدگی را نشان می دهند که نشان می دهد پوست دفن برای استفاده از خز این حیوانات برداشته شده است. اما استخوان حیوانات مانند گاو نشان می دهد که این حیوانات گوشت خود را می خورند.

هولت گفت: “من در مورد علائم بسیار نگران هستم.” [موجود بر روی استخوان‌های] “من از گوشتخواران هیجان زده هستم ، زیرا قبلاً چنین الگویی را ندیده بودم و امیدوارم باستان شناسانی که در محل کار می کنند به دنبال این الگوها نیز باشند.”

هولت گفت ، اگرچه ممکن است انسان از این ابزار استخوانی برای اهداف دیگر استفاده کند ، اما شواهدی وجود دارد که نشان می دهد انسان های اولیه از این لباس ها استفاده می کردند.

اما تشخیص اینکه مردم شروع به پوشیدن لباس می کنند یک چالش است. مطالعات ژنتیکی بر روی شپش لباس نشان می دهد که لباس و پوشاک حدود 170،000 سال پیش در آفریقا ظاهر شد.

ممکن است انسان های اولیه مانند نئاندرتال ها که در آب و هوای سرد زندگی می کردند از لباس برای محافظت از خود در برابر سرما استفاده می کردند ، اما شواهد کمی در این مورد وجود دارد.

هولت می گوید آب و هوای این منطقه به اندازه امروز ، حدود 20000 سال پیش ، شدید نیست و این احتمال را اضافه می کند که لباس هایی که در دستگاه بافندگی استفاده می شوند می توانند برای اهداف تزئینی یا به عنوان نمادی علاوه بر حفاظت استفاده شوند.

النور اسکری ، باستان شناس تکاملی در موسسه تاریخ بشر ماکس پلانک و یکی دیگر از نویسندگان مطالعه ، می گوید: “لباس یک نوآوری منحصر به فرد بشر است.”

“ما از لباس برای حفظ یا محافظت از پوست دفن خود استفاده می کنیم.” ما همچنین از لباس به عنوان نمادی برای نشان دادن خودمان استفاده می کنیم. “

آثار باستانی موجود در این غارها به زمانی برمی گردد که شواهدی از زیور آلات شخصی و سایر نمادهای نمادین در محوطه های باستان شناسی ظاهر شد.

تا به امروز ، برخی از اولین شواهدی که نشان می دهد انسان های هومو ساپینس لباس می پوشند ، سوزن های استخوانی است که قدمت آنها به حدود چهل و پنج تا چهل هزار سال قبل بر می گردد و در سیبری پیدا شده است.

دکتر مت پوپ ، متخصص نئاندرتال ها در موسسه باستان شناسی UCL ، می گوید که منشاء پوشاک تقریباً 120 هزار سال پیش برمی گردد.

وی افزود ، البته ، مطالعات نشان می دهد که انسان های غارنشین در غارهای Cantabrandier ، مانند نئاندرتال ها ، این ابزارهای ویژه را در ناحیه فرانسه ساخته اند تا پوست چرا را به لانه های نرم و لطیف تبدیل کنند – چیزی که آنها می توانند به عنوان سرپناه استفاده کنند.

وی گفت: “تاریخچه اولیه این ابزارها از غارهای کنترباندیر به ما کمک می کند تا ریشه های این فناوری و توزیع آن را در جمعیت های مختلف انسان در روزهای اولیه درک کنیم.”

[ad_2]

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما