آیا قابلیت انتقال ویروس کرونا از طریق هوا افزایش یافته است؟ -⁇

[ad_1]

سویه های کروناویروس مانند سویه های آلفا و دلتا نسبت به ویروس اصلی مسری تر و مسری تر هستند. دو مطالعه نشان می دهد که ویروس به گونه ای در حال تکامل است که می تواند از طریق هوا به طور م transmittedثرتری منتقل شود.

سال گذشته ، تشخیص اینکه کرونا از طریق هوا در روستا منتقل می شود ، تلاش ها برای مهار جهانی شدن را متحول کرد و بحث داغی را بر سر انزوای راکد و اجتماعی و تهویه فضاهای عمومی برانگیخت.

اکنون اکثر محققان موافقند که اکثر ویروس های کرونا به سرعت از طریق ذرات بزرگی که به سطح می افتند و همچنین از طریق ذرات کوچکتر به نام راه های هوایی منتقل می شوند که می توانند در داخل خانه و مستقیماً به ریه ها حرکت کنند.

مطالعات اخیر این دیدگاه را بطور اساسی تغییر نداده است. اما یافته ها نشان دهنده نیاز به ماسک بهتر در برخی شرایط است و نشان می دهد که ویروس به گونه ای در حال تغییر است که آن را نگران کننده تر می کند. وینسنت مانستر، یک آسیب شناس در موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی و رهبری مطالعه جدید ، اشاره می کند که این تغییر تعجب آور نیست. او می گوید:

این مانند تغییر ویروس برای ارجاع کارآمدتر و چیزی است که ما پیش بینی می کردیم و اکنون می بینیم چه اتفاقی می افتد.

تیم دکتر مونستر نشان داده است که کولرهای کوچک مسافت بیشتری نسبت به ذرات بزرگ موجود در هوا طی می کنند و گونه های معلق در هوا بیشتر از طریق انتقال هوا باعث عفونت می شوند.

در مطالعه دوم مشخص شد افرادی که آلفا آلوده داشتند 43 برابر بیشتر از افرادی که فشار قبلی داشتند از راه تنفس خارج می شدند.

این مطالعات سویه های آلفا را با سایر ویروس ها یا سایر سویه های قدیمی مقایسه می کند. اما نتایج ممکن است توضیح دهد که چرا گونه های دلتا بسیار شایع هستند و جایگزین ویروس های دیگر شده اند. لنس مارویرجینیا تک ، متخصص ویروس هوانوردی ، می گوید:

این نتایج نشان می دهد که ویروس به طور کارآمدتری در انتقال هوا منتقل می شود. اگر این ویژگی بیشتر از مورد دلتا باشد ، تعجب نمی کنم.

مقالات مرتبط:

انتقال زیاد این سویه ها ممکن است نتیجه عوامل متعددی باشد. این ممکن است به این دلیل باشد که عفونت به ویروس های کمتری نیاز دارد ، یا فشار سریعتر تکثیر می شود ، یا ذرات ویروس به هوا منتقل می شوند ، یا هر سه مورد.

شواهد نشان می دهد که ویروس آلفا دو برابر ویروس اصلی مسری است و سویه های مثلث جهش یافته و باعث مسری شدن آن می شود. به گفته کارشناسان ، با پیشرفت ویروس ، گونه های جدیدی نیز ظاهر می شوند که بیشتر مسری هستند.

ابزارهای موجود نیز می توانند شیوع ویروس را متوقف کنند. بر اساس مطالعه ای که این ماه در مجله Medical Infectious Diseases منتشر شد ، حتی ماسک های بافتی و ماسک های جراحی که تاول ها را در بر نمی گیرد ، حتی اگر حاوی ویروس باشند ، نیمی از راه هوایی را مسدود می کنند. با این حال، دان میلتونیک کارشناس هوانوردی در دانشگاه مریلند ، سرپرست این مطالعه گفت: “در برخی مکان های شلوغ ، بهتر است مردم از ماسکی استفاده کنند که محافظت بیشتری را ارائه می دهد.” او می گوید:

از آنجا که به نظر می رسد ویروس به گونه ای در حال تکامل است که گردش هوا را بهبود می بخشد ، ما نیاز به کنترل بهتر و محافظت شخصی بیشتری داریم. توصیه ما استفاده از ماسک چسبناک تر است.

برای مقایسه نحوه انتشار گونه های مختلف در هوا ، تیم میلتون از شرکت کنندگان پرسید که آیا عفونت خفیفی دارند یا هیچ علائمی برای خواندن یک متن یا شعر ساده ندارند. افراد مبتلا به عفونت آلفا سطوح بالاتری از ویروس را در بینی و حلق خود نسبت به بینی و حلق افرادی که دارای عفونت اولیه هستند دارند. با این حال ، حتی پس از در نظر گرفتن تأثیر این تفاوت ، افراد آلوده به ویروس آلفا ویروس را حدود 18 بار در کوچکترین فضای هوایی پخش کردند.

با این حال ، محققان فقط چهار مورد آلفا و 45 مورد دیگر از همان سویه را مورد مطالعه قرار دادند. سیما لکدوالاویروس شناسان تنفسی در دانشگاه پیتسبورگ می گویند این می تواند تفاوت های قابل توجه بین گونه ها را مخدوش کند.

یک فرد آلوده می تواند ویروس را به تعداد زیادی از افراد منتقل کند یا اصلاً نتواند. میزان دفع ویروس ها توسط آنها ممکن است به این بستگی داشته باشد که کدام قسمت از ویروس تولید مثل می کند ، ماهیت غشا در محیط آن و سایر میکروارگانیسم های کروناویروس می تواند حمل کند.

دکتر لکدوالا می گوید: “ما هنوز نمی دانیم که چرا برخی ابررساناها هستند و برخی دیگر اینطور نیستند.” “تفاوت های زیادی بین مردم وجود دارد.” وی افزود که داده های مطالعات بزرگتر قابل باورتر خواهد بود. اما این مطالعات ترکیبی نشان می دهد که افزایش انتقال هوا تا حدی به ویژگی های باروری گونه کمک می کند.

ویروس کرونا از طریق هوا پخش می شود

بررسی ها نشان می دهد افرادی که در مثلث آلوده شده اند 43 برابر بیشتر از افرادی که دارای ویروس سابق هستند از طریق هوا تنفس می کنند.

انسان در مطالعه دکتر مونستر شرکت نکرد و این مطالعه بر روی همسترهای سوریه انجام شد. استفاده از این حیوانات به محققان این امکان را داده است که محیط را بهتر کنترل کرده و تنها بر حرکت هواپیماها تمرکز کنند. محققان یک جفت همستر را با کانال هایی با طول های مختلف جدا کردند که اجازه می داد هوا بدون تماس فیزیکی جریان یابد. آنها نحوه انتقال ویروس های مختلف از همسترهای آلوده به همسترهای غیر آلوده را مورد بررسی قرار دادند.

وقتی سبدها بیش از دو متر از هم فاصله دارند ، تنها کوچکترین دریچه ها (ذرات کوچکتر از پنج میکرون) همسترهای آلوده را آلوده می کنند. همانطور که انتظار می رفت ، سویه های آلفا در عفونت همسترهای غیر آلوده عملکرد بهتری داشتند. نتایج این مطالعه در سایت مقالات مقاله منتشر شده قبل از bioRxiv منتشر شد. اکنون محققان در حال آزمایش گونه دلتا هستند و انتظار می رود که از نظر انتقال ، کارآمدتر باشد.

به گفته کارشناسان ، این یافته ها بر اهمیت استفاده از ماسک برای افرادی که واکسینه شده اند ، به ویژه در مکان های شلوغ تأکید می کند. اگرچه احتمال آلودگی افراد بعد از واکسیناسیون کمتر از افرادی است که واکسینه نشده اند ، اما عفونی بودن این گونه ها خطر را افزایش می دهد. دکتر مونستر می گوید:

در حالی که میلیاردها نفر در سراسر جهان واکسینه شده اند و میلیاردها نفر نیز واکسینه نشده اند ، ممکن است ویروس به روش های غیر منتظره ای تغییر کند. به عنوان مثال ، ممکن است فشارهای تکاملی دیگری وجود داشته باشد که بر تکامل ویروس تأثیر می گذارد.

[ad_2]

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما