آیا کلردیازپوکساید باعث اسهال می شود؟

قرص فلوکستین (Prozac) برای درمان افسردگی، وسواس فکری (افکار آزاردهندهای که برطرف نمیشوند و نیاز به انجام اقدامات خاص دارند)، برخی از اختلالات خوردن و حملات وحشت (حملات ناگهانی و غیرمنتظره از ترس شدید) استفاده میشود. موارد وحشت زدگی. اینها قسمتهای ناگهانی ترس و نگرانی شدید هستند حتی اگر تهدیدی وجود نداشته باشد. بسیار مهم است که مصرف دارو را تا زمانیکه پزشک تجویز کرده ادامه دهید، حتی اگر فکر می کنید که مشکل شما بهبود یافته است. ممکن است در چند هفته اول این دارو تاثیر چندانی نگذارد و حتی موجب تقویت افکار خودکشی شود.پس در هفته های اول با پزشکتان مرتب در ارتباط باشید. تحت نظارت پزشک، افرادی که باردار یا در دوران شیردهی هستند ممکن است آسپرین با دوز پایین مصرف کنند. مصرف در دوران بارداری باید با احتیاط کامل و زیر نظر پزشک باشد زیرا ممکن است به نوزاد آسیب برساند. از آنجایی که مشکلات روانی/خلقتی درمان نشده (مانند افسردگی، حملات پانیک، اختلال وسواس فکری جبری) می تواند یک بیماری جدی باشد، مصرف این دارو را متوقف نکنید مگر اینکه با دستور پزشکتان تجویز شود. SSRIها و داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای به نظر نمی رسد در رفع این رفتار های تکراری نقشی داشته باشد و عوارض دارویی این دسته دارویی به نسبت گروه کنترل بیشتر گزارش گردیده است(هاراتز و همکاران ،2012) این دارو ها در سالهای اخیر بحث های فراوانی میان محققین داشته اند چراکه این کلاس دارویی موسوم به مهار کننده های انتخابی بازجذب سروتونین (SSRI)تغییرات شدید و اساسی در شیمی مغز ایجاد نموده و منجر به عارضه ای به نام سندروم قطع می گردد که می تواند باعث عوارضی شدیدتر از قبل گردد(ویلیلمز و همکاران ،2013).والپروئیک اسید نتایج متفاوتی در ازمایشات دارویی بر روی اختلال وسواس اجبار در کودکان اتیستیک نشان داده است.در ازمایشی 8 هفته ای از 13 فرد مبتلا به اختلال طیف اتیسم که در سنین 5 تا 17سالگی قرار داشتند بهبودی قابل ملاحظه ای در اختلال وسواس اجبار در این کودکان مشاهده گردید.و البته در ازمایشی که پیش از در مورد والپروئیک اسید گفته شد در ازمودنی ها هیچ تفاوت نمره ای در بهبودی اختلال وسواس اجبار مشاهده نگردید(هالندر و همکاران،2006).

فلوکستین برای چیست

بنابراین بستری کردن این افراد و طی کردن مرحله ترک اغلب ضروری است و برای درمان باید دو اقدام مهم انجام شود؛ اول آنکه مصرف ماده قطع شود و دوم داروهایی برایشان تجویز شود که علایم روانی شدید را مهار کند. محققان کانادایی تاکید دارند که ایجاد نگاه عمومی ناامیدانه به افراد سیگاری در ترک سیگار و ترک این عادت ناسالم موثر است. سلکوکسیب همچنین می تواند باعث ایجاد خونریزی در معده یا روده شود که میتواند خطرناک و مرگبار باشد. این دارو همچنین می تواند عوارض جانبی بسیار جدی داشته باشد. می توانند عوارض جانبی ناخواسته ای داشته باشند. آسپرین برای کاهش تب و تسکین دردهای خفیف تا متوسط ناشی از سردرد، دوره های قاعدگی، آرتریت، دندان درد و دردهای عضلانی مصرف می شود. ۹- این دارو ممکن است باعث بروز خواب آلودگی، اختلال فکر و یا ضعف کنترل عضلانی گردد. حالت تهوع، سرگیجه، احساس خستگی و خواب آلودگی، کم اشتهایی، اضطراب و اختلال در خواب از جمله عوارض جانبی شایع در مصرفکنندگان پروزاک هستند.

رویاهای نامعمول، انزال غیر طبیعی و دیگر عوارض جنسی، اضطراب، خشکی دهان، علائم شبه سرماخوردگی، بی خوابی، لرزش، حالت تهوع، عصبانیت، تعریق، خواب آلودگی، عوارض پوستی و. فراموش نکنید که مصرف خودسرانه قرصهای ضد افسردگی به ایجاد عوارض نامناسبی منجر میشود که میتواند به شما آسیب برساند. این دارو را می توان صبح ها ناشتا (تا فراموش نشود) یا شب ها قبل از خواب مصرف کرد. اگر نزدیک به دوز بعدی است، دوز فراموش شده را نخورید. پزشکان معمولا اسپرین را برای افراد زیر ۱۸ سال توصیه نمی کنند. افراد مبتلا به شرایط زیر باید در مصرف اسپرین احتیاط کنند. ایبوپروفن ممکن است این دارو را در محافظت از قلب و عروق خونی شما کمتر کند. آسپرین با دوز پایین می تواند با جلوگیری از تشکیل لخته های خون، خطر سکته را کاهش دهد. با این حال، برای افرادی که این مشکلات را ندارند. تنفس، نبض بالا و فشار خون است که باید مدام کنترل شود، تمام موارد گفته شده اثرات مصرف بیش از حد دارو است که در موارد بسیار نادر اتفاق می افتد. این در حالی است که اگر این دارو در شب مصرف شود، ممکن است بیخوابی را تشدید کند. ترکیبی که در گیاهانی مانند درخت بید و مورت یافت می شود.

هرکسی که به اسپرین یا هر NSAID دیگری مانند ایبوپروفن آلرژی شناخته شده دارد، باید از این داروها اجتناب کند. این قرص که با نام پروزاک هم شناخته میشود، در گروه داروهای ضد افسردگی قرار میگیرد و با افزایش میزان ترشح سروتونین در مغز به مبارزه با افسردگی و اختلالات مرتبط با آن میپردازد. اگر از مشکلات کبدی، دیابت، کمبود سدیم در خون، کمآبی، زخم معده، گلوکوم و تشنج رنج میبرید، برای مصرف فلوکستین – صفحه نخست – حتما با پزشک مشورت کنید. ممکن است لازم باشد استفاده از آن را برای مدت کوتاهی متوقف کنید. پزشکان سعی میکنند در موارد اورژانسی این داروها را تجویز کنند. برای کودکان، پزشکان معمولا به جای آسپرین، استامینوفن (تیلنول) یا ایبوپروفن (ادویل) را در دوزهای مناسب توصیه می کنند. در زیر، این کاربردها را با جزئیات بیشتر شرح می دهیم. برای جزئیات بیشتر با دکتر خود مشورت کنید. استفاده روزانه از آسپرین با دوز پایین می تواند خطر بروز حوادث قلبی عروقی را در برخی افراد کاهش دهد.

مصرف روزانه آسپرین می تواند خطر حوادث قلبی عروقی مانند حمله قلبی یا سکته مغزی را در افراد با خطر بالا کاهش دهد. استروئیدها اغلب مزایای مشابهی با NSAID ها دارند. در معرض خطر ۱۰ ساله بیماری قلبی عروقی قرار دارند. تورم یا درد که بیش از ۱۰ روز طول بکشد. برای تسکین علائم آرتریت روماتوئید (آرتریت ناشی از تورم پوشش مفاصل)، استئوآرتریت (آرتریت ناشی از تجزیه پوشش داخلی مفاصل)، لوپوس اریتماتوز سیستمیک (شرایطی که در آن سیستم ایمنی بدن به مفاصل حمله میکند) و برخی بیماری های روماتولوژیک دیگر (شرایطی که در آن سیستم ایمنی به قسمت هایی از بدن حمله می کند) استفاده میشود. زیرا همه سکته ها ناشی از لخته شدن خون نیستند. آسپرین از سکته های هموراژیک (سکته های مغزی ناشی از خونریزی در مغز) جلوگیری نمی کند. از جمله عواملی که در ابتلا به بیماری دیابت تأثیر گذار هستند می توان به چاقی، بی تحرکی، استعداد ژنتیکی و …

قرص فلوکستین برای چیست

مهارکننده های انتخابی بازجذب سروتونین و سایر داروهای ضد افسردگی به عنوان مثال می توان به سیتالوپرام، فلوکستین، پاروکستین، ونلافاکسین و سرترالین اشاره کرد. داروهایی که مشکلات گوارشی و ادراری به وجود میآورند را باید در اول صبح مصرف کرد. از پزشک خود بپرسید که چه زمانی مصرف این دارو را شروع یا متوقف کنید. همچنین برای جلوگیری از سکته قلبی در افرادی که در گذشته دچار حمله قلبی شده اند یا آنژین دارند (درد قفسه سینه که زمانی رخ می دهد که قلب اکسیژن کافی دریافت نمی کند) تجویز می شود. کم کاری تیروئید زمانی اتفاق میافتد که بدن به اندازه کافی هورمون تیروئید تولید نکند. قرص سلنیوم برای کمبود این ماده در بدن مصرف میشود. سلول های مغزی که نورون نام دارند، چندین نوع ماده ی شیمیایی را به عنوان پیام رسان در فضای بین سلولی آزاد می کنند تا نورون ها تحریک شوند و پیام عصبی منتقل گردد.این روند برای کنترل بسیاری از عملکردهای مغزی صورت میگیرد. به هر حال، در صورتی که پزشک معالج پیشبینیهای لازم را انجام داده و دارو را تجویز کرده است، مصرف همزمان آنها قابل قبول است. جایگزینی هر یک از داروهای ذکر شده به جای کلردیازپوکساید باید طبق دستور پزشک معالج انجام گردد.

Julissa Lara

متفکر متواضعانه فروتن. گیمر. کارآفرین. طرفدار رسانه های اجتماعی آزاد.

تماس با ما