اجاد جدید برضد اینترنت ماهواره‌ای استارلینک!

[ad_1]

-رارو- ژهروژه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک استارلینک توانایی‌های می‌توان اطلاعاتی قابل توجه در و گردش یجن ایجاد کند، اما از همان ابتدا با برخی مخالفت‌ها همراه شدند. برخی از ستاره شناسان معتقد بودند که این پروژه می تواند شلوغی فضایی ایجاد کند و حتی برای فضانوردان گروه خطر آفرین باشد، اما اکنون دیگری از ستارهان در حال تدارک اتحادیه های برضد این پروژه هستند که هدف دیگری را دنبال می کند.

به گزارش فرارو ، مداد ماهواره‌های فعال در آسمان شب از سال ۲۰۱۹ بیش از دو برابر شده و از حدود ۲۲۰۰ عدد به ۵۰۰۰ عدد رسیده است. این افزایش قابل توجه بیشتر به دلیل برنامه استارلینک است که یک پروژه متعلق به شرکت است اسپیس ایکس هدف ارائه اینترنت در هر نقطه از زان از طریق «مگا صورت فلکی» ماهواره‌ها می‌باشد. ز انمان شروع این پروژه، استارلینک بیش از ۲۰۰۰ ماهواره را به فضا پرتاب کرده است و هزاران ماهواره دیگر یزیز شا یا د بها سا ارسا؟ اما ایجاد چنین پوشش اینترنتی فوق العاده ای با یک نقطه ضعف فوق العاده همراه است و آن این است که رگه های نور بازتابنده توسط این ماهواره ها می تواند به معنای واقعی کلمه، ستاره شناسی از زمین را نابود کند.

هفته گذشته ، اتحادیه بین‌المللی نجومIAU)مشاهده . . . . گلیس گورمن ، باستان اطلاعات دانشگاه فلیندرز در این خصوص به وبسایت ScienceAlert گفت: «من فکر می کنم این هزار مورد واقعاً مهم است، زیرا پیش بینی می‌شود که پایان این دهه صد ماهواره جدید به آسمان آسمان نوند برسد. IAU مهم است، را می‌توان اطلاعات و پاسخ‌های بین‌المللی بسیار را هماهنگ کرد و صدای واحد قوی برای جامعه جهانی

اجاد جدید برضد اینترنت ماهواره‌ای استارلینک!

نجوم نوری و رادیویی زمین پایه، برای کاوش در کیهان به نند شرط نیاز دارد. یراهای تلسکوپهای نوری، انمان تاریک، دور از نوری مصنوعی یا ماهواره‌های درخشانی پترتوهای خورشید را من می‌کند. ز سوی دیگر تلسکوپ‌های رادیویی نیاز به سکوت دارند. Square ونوان مثال ، رصدخانه The Square Kilometer Array (SKA). . . . . .

آلن دافی، ستاره شناس دانشگاه سوئینبرن، زمانی که اولین ماهواره استارلینک در سال 2019 پرتاب شد، به ScienceAlert گفت: «یک صورت فلکی کامل از ماهواره های استارلینک احتمالاً به معنای پایان کار تلسکوپی رادیویی مایکروویو زمینی است که می تواند آسمان ها را برای اجسام رادیویی ضعیف اسکن کند. نند. IDAU دو اینیاد ملی علوم NOIRLab است که یک ر کزمریکایی برای نوری زمینی می‌شود. گرد هم آمدن گروههای رصد نوری و رادیویی برای این هدف، تمرینهای امیدوارکننده است که گورمن آن را به جامعه نجومی تشبیه می کند که علیه یک پروژه نظامی به نام پروژه وست فورد در دهه 1960 متحد شدند. »

گورمن به ScienceAlert گفت: . . . . . خب، این به درستی درست نیست و مردم باید به لفاظی‌های مربوط به این موضوع اشاره کنند.» ه هرحال، IAU زنوز کارهای زیادی در پیش دارد. این مرکزهای تمرکز خود را بر توجه به صورت فلکی ماهوارهای، بررسی نحوه حذف آنها از تصاویر، با، و پیشنهاد تغییرات ماهوارهای که ممکن است مسائل صنعتی را محدود کند، برجسته کرده است.

اجاد جدید برضد اینترنت ماهواره‌ای استارلینک!

آخر می‌تواند بسیار مهم باشد، زیرا پروژه استارلینک بخواهم و چه نخواهیم در حال جاضر وجود دارد و پری از پرو. علاوه بر این که به گیادگی نمی‌توانم جلوی این پیشرفت‌های جدید را بگیرم، برای ستاره شناسان نیز مهم است جسیکا وست، محقق ارشد امنیت فضایی در پروژه Ploughshares، گفت: «مسئله ماهواره ها در مقابل نجوم نیست، بلکه مسائل نیازها، علایق و ارزش های متفاوتی است که به بیرونی و از جمله آنهایی که قدرت کمتری دارند، ربط پیدا می کند. استن مستلزم گفت‌وگوی باز و اقدام و هماهنگی است. جامعه بین‌المللی نجوم به ما نشان می‌دهد که چگونه این کار را انجام دهد و جهان نیز اعتماد می‌کند. یی لحظه حیاتی برای اداره فعالیتهای فضایی است.

. . . . . . . . . . . . . . . ارتباط چشمی ما با ستاره و سیارات درخشان در آسمان، بخشی از هویتی انسانی و جایگاهی است که به عنوان یک موجود می‌شناسیم. ی چیزی نچیزی که نمی تواند ساده تلقی کند، چیزی است که نیاز به تفکر دارد، به خصوص اگر غیرقابل برگشت باشد.»

از: Sciencealert

هرجمه: مصطفی جرفی فرارو

[ad_2]

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تماس با ما