اداره هوانوردی ایالات متحده دومین پرتاب مداری استارشیپ را تا تکمیل ارتقاء برنامه ریزی شده به تعویق انداخت.

[ad_1]

ایلان ماسک گفت که SpaceX منتظر تایید اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده (FAA) برای دومین آزمایش پرتاب مداری Starship است، اکنون که آژانس اعلام کرده است تا زمانی که اقدامات لازم انجام نشود مجوز پرتاب دیگری صادر نخواهد کرد. سیستم راه اندازی این شرکت باید تغییر کند.

اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده در بیانیه ای اعلام کرد که تحقیقات خود را در مورد مشکلات مربوط به اولین آزمایش مداری Starship به پایان رسانده است و در حال حاضر اجازه انجام آزمایش دوم را به این شرکت نمی دهد. FAA فهرستی از 63 اقدام اصلاحی ارائه کرد که اسپیس ایکس باید به آنها رسیدگی کند. البته مشخص نیست که آیا تمام این 63 مورد برای اخذ مجوز پرتاب دوم نیاز به حل و فصل دارد یا خیر.

چه تغییراتی باید در سفینه فضایی استارشیپ اسپیس ایکس ایجاد شود؟

اقدامات اصلاحی شامل طراحی مجدد سخت افزار برای جلوگیری از نشت سوخت و آتش سوزی، طراحی مجدد پلت فرم برای افزایش استقامت، استفاده از مکانیسم های بازرسی جدید در فرآیند طراحی و تجزیه و تحلیل و آزمایش های بیشتر در زمینه های سیستم های ایمنی حیاتی و قطعات مانند سیستم های ایمنی پرواز خودکار است. .

پس از اعلام این خبر، اسپیس ایکس در یک پست وبلاگی نوشت که اولین آزمایش پرتاب مداری استارشیپ چندین درس به این شرکت آموخت. در این مقاله آمده است که سیستم ایمنی پرواز خودکار (AFSS) که برای نابودی خودکار فضاپیما طراحی شده است، در اولین آزمایش با تاخیر غیرمنتظره ای مواجه شد. اگرچه این شرکت اطلاعات بیشتری در مورد علت این حادثه منتشر نکرده است، اما از بهبود و بهینه سازی سیستم خبر داده است.

SpaceX به تغییرات متعددی در سیستم پرتاب خود اشاره کرده است، اما ما هنوز نمی دانیم که این تغییرات تا چه حد ممکن است با 63 FAA همپوشانی داشته باشد.

در هر صورت، به نظر می رسد که راه اندازی بعدی Starship به این زودی ها انجام نخواهد شد و این شرکت باید اقدامات بیشتری را قبل از دریافت مجوزهای لازم انجام دهد.

[ad_2]

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما