اروپا ارتباط احتمالی بین واکسن کرونا جانسون و جانسون و نوع وریدی را گزارش می دهد

[ad_1]

نهاد تنظیم کننده اتحادیه اروپا می گوید که این گروه با گروه های خونی نادر در ورید عمقی و واکسن Corona Johnson & Johnson (J&J) ارتباط دارد و پیشنهاد کرده است که این مشکل به عنوان یک عارضه جانبی واکسن شناخته شود.

آژانس داروهای اروپایی علاوه بر اشاره به مشکل سکته مغزی ، کم خونی (ITP) را از عوارض جانبی واکسن های جانسون ، جانسون و آسترازنکا می داند. این اختلال خونریزی در اثر حمله تصادفی پلاکت ها توسط سلول های بدن ایجاد می شود. اگرچه احتمال بروز چنین عوارضی بسیار کم است ، جانسون و جانسون می گوید که آنها به همکاری با سازمان هایی مانند فارماکوپه اروپا برای به روز رسانی داده های واکسن خود ادامه می دهند.

J&J می گوید: “ما از افزایش آگاهی در مورد علائم و نشانه های نادر حمایت می کنیم تا اطمینان حاصل شود که می توانیم این مشکلات را به سرعت شناسایی و درمان کنیم.” نادرترین عارضه “آرتریت ترومبوسیتوپنیک” (TTS) قبلاً با واکسن های J&J و Astrazenka گزارش شده است.

آژانس داروهای اروپایی ادعا می کند که این ورید واریسی ، که به عنوان “آترواسکلروز” یا VTE نیز شناخته می شود ، می تواند تهدید کننده زندگی باشد و باید برچسب واکسن جانسون و جانسون جدا از TTS برچسب گذاری شود. آترواسکلروز معمولاً در اثر سخت شدن شریان های پا ، بازو یا ساق ایجاد می شود.

به نظر می رسد شیوع بیماری در دوران بارداری و در بیماران دارای سیستم ایمنی معیوب تشدید می شود. پیشگیری از بارداری خوراکی و بیماریهای مزمن نیز از جمله عوامل م toثر در ایجاد VTE هستند.

مطالعات اخیر نشان داده است که عوارض جانبی واکسن ضد ویروس کمتر از اثرات خود کروناویروس است. عوارض جانبی مورد انتظار بسیاری از واکسن ها تا 42 روز پس از تزریق مشاهده نشد و دیگری نمونه قوطی داشت. به عنوان مثال ، میزان بروز سکته قلبی 2.7 در 100000 نفر واکسینه شده گزارش شده است ، در حالی که 11 مورد در هر 100.000 بیمار آلوده به chov-19 گزارش شده است.

[ad_2]

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما