از خدمت در ارتش صدام تا «خلیفه قناری»!

[ad_1]

میوه – ابوابراهیم الهاشمی القریشی سرکرده داعش چهارشنبه شب بدون اینکه کسی بداند او کیست ترور شد.

به گزارش فرارو به نقل از خاورمیانه؛ نام واقعی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، امیر محمد سعید عبدالرحمن الموولی، یک مرد قریش است که در یک انفجار بمب در شمال شهر آتاما در شمال ادلب سوریه کشته شد. اعضای خانواده از جمله همسر و فرزندانش.

ایالات متحده این فرد را به عنوان یکی از افراد تحت تعقیب در لیست معرفی کرده و برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری وی شود تا 10 میلیون دلار جایزه تعیین کرده است. داعش درباره رهبران خود اطلاعاتی ارائه نکرد.

ابوبکر البغدادی رهبر سابق داعش در طول 9 سال قدرت خود تنها سه بار در رسانه های این گروه ظاهر شده است.

با این حال، در یک سال و نیم اولی که کوراچی هدایت تیم را بر عهده داشت، جزئیاتی از او منتشر شد.

از ارتش صدام حسین گرفته تا رهبری ایالات متحده و داعش، در اینجا چند مورد از قریش را می دانیم.

مرد تلعفر

قریش معروف به «عبدالله قارداش» یا «حاج عبدالله» در سال 1976 در تلعفر در شمال عراق به دنیا آمدند. بر اساس مطالعه عربی بی بی سی که سال گذشته منتشر شد، پدر او مؤذن بود و دو همسر داشت.

آنچه باید درباره سرکرده ترور شده داعش بدانیم؛  از ارتش صدام تا خلافت قناری / ترجمه اعتضاد

قرشی پس از تحصیل در رشته قرآن و معارف اسلامی در دانشگاه موصل، به عنوان افسر در ارتش صدام حسین در خارج از بغداد خدمت کرد. آگهی. در جریان حمله آمریکا به عراق در سال 2003، قریش به عنوان یک نیروی مسلح شروع به فعالیت کرد.

سپس به موصل رفت و در آنجا فوق لیسانس علوم اسلامی گرفت و در القاعده بزرگ شد و در آنجا قاضی شرعی شد. آگهی. در سال 2008، نیروهای آمریکایی به خانه قریش یورش بردند و ابوبکر البغدادی را در اردوگاه بوکا در ام قاصر در جنوب عراق دستگیر کردند.

او آموزش دیده و به طور غریزی از این اردو به عنوان “دانشگاه جهادی” توسط بسیاری از مسئولان یاد می شود. قریشی ماه ها قبل از آزادی در سال 2009 مکررا تحت نظارت بوده است.

ستوان بغداد

به محض آزادی، به بغداد، رهبر یک دولت اسلامی وابسته به القاعده در عراق پیوست. نینوا رهبر مذهبی در شمال عراق را اعلام می کند

به نظر می رسد او نیز مانند بغداد خصمانه و آماده ایفای نقش رهبری است. سلف وی قبل از ترور در دولت داعش خدمت می کرد و به آموزش قضات و روحانیون می پرداخت و مناصب مختلفی شبیه به وزرای دولت داشت.

آگهی. زمانی که داعش در سال 2014 شنگال در شمال عراق را تصرف کرد، گزارش شد که به شدت از بردگی ایزدی حمایت می کند. بی‌بی‌سی می‌داند که وقتی رهبران ارشد داعش کنترل قلمرو خود را از دست می‌دهند، قریش دست راست بغداد است. بی بی سی تایید کرده است که او مسئول امور مالی داعش در جریان بازسازی این گروه بوده است.

داعش آخرین پایگاه خود را در مارس 2019 پس از ماه ها خونریزی در شهر بغداد سوریه از دست داد. پنج ماه بعد، بغدادی زمانی که توسط سگ های نظامی در غاری در روستای باریشا در نزدیکی مرز ترکیه مشاهده شد، کمربند انفجاری خود را منفجر کرد و خود و سه فرزندش را کشت. . پنج روز پس از مرگ بغداد در اکتبر 2019، کوریشی جانشین وی معرفی شد.

با این حال، این انتصاب در سطح بین المللی محبوبیت نداشت. برخی از حامیان داعش از او به عنوان «خلیفه کاغذی مستقل» و «بیگانه» انتقاد کرده اند. برخی دیگر از پیشینه مذهبی او و اینکه آیا خانواده او عرب یا ترکمن بودند سؤال می کردند.

استفاده از نام «قریش» او را با نوادگان قبایل پیشرو قریش در مکه که محمد یکی از آنها بود آشنا می کند. زمانی که قریش به قدرت رسید، داعش زمانی که در سال 2015 به اوج خود رسید، تنها سایه این گروه بود.

هزاران افسر و سرباز در جریان این عملیات کشته شدند، در حالی که سایرین در زندان های شلوغ سوریه و عراق نگهداری می شدند. برخی از جنگجویان فرار کردند، اما هزاران نفر به ایدئولوژی داعش وفادار ماندند و خوابگاه هایی تشکیل دادند که برخی از آنها اخیراً قصد داشتند عملیات شجاعانه ای را برای فرار از زندان در سوریه انجام دهند.

خلیفه قناری

آگهی. در سپتامبر 2020، سه سؤال از 66 سؤال در کمپ بوکا در مرکز ضد تروریسم وست پوینت در سال 2008 منتشر شد. رهبری او ضعیف شد.

اگرچه اطلاعات کمی در مورد بازداشت قریش در ایالات متحده وجود دارد، اما گزارش ها حاکی از آن است که وی اطلاعاتی را در اختیار 68 نفر از عوامل القاعده در موصل و این سازمان قرار داده است. بر اساس یک گزارش تحقیقاتی، آنها عناصر کلیدی در تولید مین های مورد استفاده در ترور، آدم ربایی و ترور را شناسایی کرده اند.

ابو جاسم ابوقسوره، یکی از برجسته ترین شخصیت های قریش، در آن زمان، نفر دوم القاعده در عراق به شمار می رفت. هشت ماه پس از اینکه کورشی به عنوان یکی از اعضای این گروه شناسایی شد، توسط نیروهای آمریکایی کشته شد.

هاروو اینگرام، محققی در دانشگاه واشنگتن در آن زمان، گفت که این اسناد “ایمان” داعش را “تزلزل” می کند.

اسناد نشان می دهد که داعش مشکل موش (وجود جاسوس یا نگهبان) دارد و موش بر سر رهبر آن سازمان است. شما یک خلیفه قناری دارید بستگی به بالاترین مقام در سازمان دارد.

جینا لیگون، یک روانشناس سازمانی، خاطرنشان می کند که این اسناد یک “زبان تنبیهی” قابل توجهی را نشان می دهد و کریشنا به راحتی توهین می شود. او گفت: «رهبر داعش ممکن است آن را منبع بالقوه ثروتی بداند که می‌تواند مردم را به داخل خودروی بزرگ بیاندازد.

آنها کلید آزادی او بودند، بنابراین او آنها را ترک کرد.

احیای داعش.

ممکن است داعش هنوز بی تابعیت باشد، اما فرار هفته گذشته نشانه دیگری از مسلح بودن و وفاداری این گروه بود.

این گروه در اردوگاه الحول زندانیان را کشت و ده ها نفر را سر برید و مقامات کرد زنان و کودکان مظنون به عضویت در داعش را دستگیر کردند.

در ژانویه، 11 سرباز عراقی در حمله شبانه نیروهای داعش در استان دیلا در شرق این کشور کشته شدند. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که در حال مبارزه با داعش به رهبری آمریکا است، در ماه ژوئیه هشدار داد که وخامت اوضاع اقتصادی در عراق و سوریه می تواند راه را برای بازسازی و بازیابی داعش هموار کند.

[ad_2]

Reece Bryant

ایجاد کننده. شیطون عاشق تلویزیون حل کننده مشکلات مادام العمر نویسنده. تحلیلگر. نینجا فرهنگ پاپ. عاشق اینترنت معتبر. کاوشگر کل کارآفرین لاعلاج

تماس با ما