استولیچنایا ودکا به «استولی» تغییر نام می‌دهد و سعی می‌کند از پوتین فاصله بگیرد

[ad_1]


یوری شفلر میلیاردر روسی الاصل تبعیدی که صاحب شرکت تولید کننده ودکا است، دهه هاست که از منتقدان سرسخت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بوده است.

امی ساسمن / امی ساسمن / Invision / AP


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

امی ساسمن / امی ساسمن / Invision / AP


یوری شفلر میلیاردر روسی الاصل تبعیدی که صاحب شرکت تولید کننده ودکا است، دهه هاست که از منتقدان سرسخت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بوده است.

امی ساسمن / امی ساسمن / Invision / AP

از آنجایی که بسیاری از مردم در سراسر جهان به سمت تحریم محصولات روسی حرکت می کنند، یکی از نمادین ترین برندهای ودکا رسماً نام خود را تغییر خواهد داد.

شرکت مالک ودکای Stolichnaya اعلام کرد که رسماً نام مستعار غیر رسمی این نوشیدنی را انتخاب می کند و اکنون ودکا را با نام Stoli معرفی می کند.

گروه Stoli گفت که تلاش برای تغییر نام تجاری “پاسخ مستقیم به حمله روسیه به اوکراین” است.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: سه عامل محرک این تصمیم عبارتند از: موضع تند بنیانگذار در قبال رژیم پوتین؛ کارمندان استولی مصمم به اقدام و تمایل به نشان دادن دقیق ریشه های استولی در لتونی است.

Stolichnaya به عنوان یک برند روسی در اتحاد جماهیر شوروی سابق شروع به کار کرد. اگرچه حتی در مورد زمان شروع دقیقاً اختلاف نظر وجود دارد. اما در سالهای اخیر، ودکا توسط گروه Stoli مستقر در لوکزامبورگ در لتونی تولید شده است. اون شرکت توسط میلیاردر تبعیدی روسی، یوری شفلر، منتقد سرسخت رئیس جمهور ولادیمیر پوتین که در سال 2002 از روسیه گریخت، تأسیس شد.

در همین حال، دولت روسیه به ساخت نسخه دولتی این برند که در داخل کشور فروخته و به بازار عرضه می شود، ادامه داده است. به گفته گروه Stoli، تفاوت اصلی بین این دو این است که برچسب روی الکل دولتی به وضوح نشان می دهد که ساخت روسیه است.

مدیر عامل Stoli Group Global Damian McKinney توضیح داد که این شرکت در اوکراین نیز حضور دارد.

وی در بیانیه ای گفت: “ایمنی و امنیت تیم اوکراینی ما اولویت اصلی ما است.” ما وضعیت را از نزدیک زیر نظر داریم و در حال حاضر به سرعت و قاطعانه در حال حرکت هستیم تا در صورت نیاز، هم از مردم خود در زمین و هم به شرکای خود حمایت کنیم.»

این اولین بار نیست که گروه Stoli یا Shefler به دنبال فاصله گرفتن این برند از تصورات مربوط به ادامه روابط با دولت روسیه هستند. پس از آنکه پوتین در سال 2013 تعدادی از قوانین سختگیرانه را برای سرکوب جامعه همجنسگرایان کشور وضع کرد، سازندگان ودکا علنا ​​پوتین را محکوم کردند.

تعداد فزاینده ای از مشاغل روسی به دلیل تهاجم کشورشان به اوکراین با تحریم روبرو هستند. ودکای روسی به طور خاص در هفته های اخیر به هدفی برای رهبران ایالتی ایالات متحده تبدیل شده است. فرمانداران در یوتا و نیوهمپشایر به مشروب فروشی های دولتی دستور داد تا مشروبات الکلی ساخت روسیه را از قفسه ها بیرون بکشند، در حالی که فرماندار اوهایو، مایک دی واین، برای جلوگیری از خرید و فروش ودکا استاندارد روسی حرکت کرد.

هفته گذشته، مک‌کینی تاکید کرد که تغییر نام فقط برای کاهش ضررهای مالی نیست. او گفت: «این برای ما بسیار شخصی است. من به عنوان یک کماندوی سابق نیروی دریایی سلطنتی، وحشت‌های جنگ را به خوبی می‌دانم.»

وی افزود: “ما کارمندان، شرکا و توزیع کنندگان در منطقه داریم که به طور مستقیم تحت تاثیر قرار می گیرند. آنها از ما می خواهند که موضعی جسورانه داشته باشیم. این یک اقدام قابل اجرا و معنادار است که می توانیم انجام دهیم تا مشخص کنیم که از اوکراین حمایت می کنیم.”



[ad_2]

Felipe Holmes

گیک تلویزیون متخصص رسانه های اجتماعی ایجاد کننده. نویسنده پرشور. نینجا سفر افراطی. کل کارآفرین معتاد به اینترنت

تماس با ما