اطاعیه مهم برای دارندگان «تخارتخوان»، مردم نگران نباشند

[ad_1]

به رهای رئیس مرکز تنظیم مقررات پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان مالیاتی، از نظر دسترسی سازمان به اطلاعات مودیان، فرقی قین قیرقی قین . . . . .

به گزارش اقتصادآنلاین، چند روز پیش داود منظور، سازمان بودجه، خبر داده است که با اجرای طرح ساماندهی کارتخوان ها، بیش از سه میلیون دستگاه ساماندهی شده است که از این تعداد، صاحبان 2 میلیون دستگاه کارتخوان درخواست غیرفعال سازی داده اند.

در این خصوص محمد برزگری، رئیس مرکز تنظیم مقررات پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان مالیاتی در پاسخ به این پرسش که تفاقی چهاقی چه اقیقی است. . . . . .

وی افزود: یاری از افرادی که کارتخوانشان را غیر فعال می‌کنند، هیچ فعالیت اقتصادی ندارند. . . . . .

مرکز تنظیم مقررات پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان مالیاتی عنوان کرد: برخی از سیستم های بانکی هم با ارائه یک دستگاه کارتخوان آن را در چند سوییچ تعریف متفاوتی کرده اند تا خدمات بهتری ارائه دهند; مواردی پیش همده که رر مراجعه کند و در حالی که یک تخارخوان بیشتر ندارد، مثلاً سه تخارخوان به نامش ر. موارد دیگر هم ممکن است مثلا برای کارکوچکی مثل شارژ ساختمان یا صندوق وام خانگی و … کارتخوان دریافت کنند، پس طبیعتا میل به تشکیل پرونده مالیاتی روی آن دستگاه نمی شود، پس می توانند دستگاه را غیرفعال کنند. بسیاری از موارد اینگونه است. مسلما تمام دو هزار و د ستگاه قصد مالیاتی ندارند.

برزگری در پاسخ به این پرسش که وضعیت صاحبان کارتخوان های غیرفعال چگونه خواهد شد؟ یحریح کرد: دستگاه کارتخوان یک درگاه پرداخت است، کلیه مبالغی که توسط آن جابجا می‌شود در نهایت حس به‌هاب‌های بانکی افراد می‌رسد. بنابراین هیچ فرقی نن دستگاههای فعال و غیرفعال نیست. اطلاعات اصلی کارتخوان در حساب سانکی رسوب می‌کند و سازمان مالیاتی هم بر اساس اولویت مبالغ بزرگ به بانکی دسترسی پیدا م.

در پاسخ به این پرسش که مبالغ بزرگ برای سازمان مالیاتی یعنی چقدر؟ گفت: فقط به رقم نیست. . . . . . ممکن است اطلاعاتی به دست سازمان برسد که خبر از فرارمالیاتی می دهد. نظر به مجموع این موارد، درخواست اطلاعات به بانک می‌کند. اما این مشکل ایجاد شده است که غیا غیرفعال کارتخوان‌ها را می‌توان نمی‌داند. حتی غیا غیر فعال کردن کارتخوان ها هم باز به اطلاعات پولی دسترسی افراد دارد. . . .. . مون ممکن است به راحتی معاف شود.

برزگر در پاسخ به این پرسش که صاحبان کارتخوان ها در چه شرایطی مشمول معافیت هستند؟ برنامه شد: . . . . . دقت کنید که درباره بل مبالغ ورودی به حساب حرف نمی زنم، مقصود فقط سود است. اما متاسفانه، چون خوب اطلاع رسانی نشده مردم نگران هستند. برای مثال در سال ۱۴۰۰ اگر فردی ۳۶ میلیون تومان سود بکند، سود خالص نه فروش کالا، معاف از مالیات است. . . . . .

ی متذکر شد: اکنون بسیاری از این کارتخوان‌ها برای افراد با توان مالی کم است، این افراد می‌ترسند، اطلاعات ندارند. مثلا دستفروشی که تخارتخوان دارد و سود کمی دارد، نباید بترسد، گون اگر سودش ۳۶ا ۳۶ میلیون تومان باشد هیچ نیازی به پرداخت مالیات نیست. به شرط اعلام نظر. ولی به فرض اگر فردی با 36 میلیون تومان سود، اظهارنامه ندهد و کارتخوانش را ثبت کند همین 36 میلیون است که قانون معاف است، به واسطه عدم ارائه اظهارنامه مشمول پنج میلیون تومان 400 هزار تومان می شود. یمن که باید یک میلیون ۶۲۰ هزار تومان هم جریمه غیرقابل بخشش بدهد. . . . . .

برزگری ارزیابیان کرد: یاری از کسب غم بانک دارند و پرونده مالیاتی قدیمی دارند. این افراد دارای مالیات سالانه می‌شوند، اما با جوی که گمان می‌کنند راه‌اندازی می‌شوند برای تراکنش‌هایشان از طریق راه‌اندازی می‌شوند. در صورتی که اینطور نیست. عکس این کارتخوانش را ثبت می‌کند که ما را به شخص دیگری نمی‌دهد، زیرا سازمان‌هایی که کارتخوان متعلق به آن هستند.

[ad_2]

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما