اگر می خواهید برنده شوید، اکنون فلسفه لمسه تایل خود را تغییر دهید!

برای زیبایی و جذابیت بیشتر دکوراسیون اتاق خواب علاوه بر چیدمان صحیح وسایل می توانید به تزیین دیوار اتاق خواب نیز بپردازید. طراحی دکوراسیون منزل یکی از انواع طراحی دکوراسیون است که جزو پرکاربردترین آن ها نیز می باشد. برای جواب به این سوال نیاز است که تصور کنید دفعهی اولی است که وارد خانهتان میشوید. در حال حاضر بیشتر افراد با توجه به بودجهای که دارند شروع به دیراین منزل خود میکنند. مخصوصا زمانی که با یک رنگ پر رنگی ترکیب شود. در این رابطه به شما هشدار می دهیم که رها کردن تخت در گوشه اتاق، فضای بیشتری را اشغال خواهد کرد. سعی کنید تا جایی که میتوانید از آینههای بیشتری در دکوراسیون سوئیت کوچک و چیدمان خانه کوچک بهره ببرید. مردم بیشتری توجهشان به طراحی درون خانه و اتاقها رفت و کم کم سبکهای امروزی شکل گرفت. این موضوع در چیدمان خانه نیز قابل تشخیص بود که بعد از به قدرت رسیدن حکومت پهلوی و تغییرات ساختاری که در زندگی مردم آن دوره به وجود آمد، تغییر به سوی مدرن شدن نیز روز به روز افزایش یافت.

در دکوراسیون داخلی لاکچری تصور اغلب مردم از بناهای لوکس و لاکچری، اغلب در زیبایی و نمای متفاوت و باکلاس آنها خلاصه میشود. سبک ویکتوریایی یک سبک اشرافی و لوکس و بسیار گران محسوب می شود. تمامی موارد ذکر شده در بالا از جمله سرفصل های مربوط به آموزش معماری هستند که توسط گروه مهندسی معماری ، در قالب دوره های آموزشی حضوری با کیفیت خدمت متقاضیان و علاقمندان ارائه می شوند. اتفاقی که در این اتاق میافتد استراحت چشم به هنگام رسیدن به رنگ سفید است. بهتر است تختخوابی سفارش بدهید که بتوانید از فضای زیر آن هم استفاده کنید. بهتر است از مبلمانی استفاده کنید که کمترین ارتفاع استاندارد را دارند.

نیستیم، بلکه به دنبال کشف، خلق و ایجاد فضایی از طریق تعاریف مختلف فضایی و طراحی مبلمان های ثابت آن فضاها هستیم ، تا بتوانند حوزه و عملکرد یک فضا را دقیق تر تعریف کند، به دنبال نورگیر ی ها، اختلاف ارتفاع ها، جلو و عقب رفتگی ها و شکل و فرم کلی فضاها هستیم ، تا بدون مبلمان متغیر نیز بتوانیم عملکرد و شخصیت فضایی آن را تشخیص دهیم. برای مثال به طور معمول طول میز جلو مبلی را دو سوم طول مبل انتخاب می کنند و با توجه به ارتفاع دسته مبل، میز کنار آن را هم اندازه و یا کمی کوتاه تر از آن می خرند. در دکوراسیون داخلی امروزی از وسایل و مصالح ساختمانی جدید تری برای تزیین و جداسازی محیط استفاده می شود. در مهندسی جدید ساختمان های مسکونی، اشراف بخش های مختلف منزل از قبیل هال و پذیرایی و آشپزخانه در دکوراسیون داخلی خانه به فضای نشیمن و در دسترس بودن همه آنها شکل چیدمان را تحت تاثیر قرار داده است. سبک طراحی داخلی مینیمال یکی از پرطرفدارترین سبکهای دکوراسیون است. در این مقاله با عنوان دکوراسیون منزل و اصولی که بهتر است بدانید توضیح کاملی در مورد چیدمان منزل و سبکهای مختلف این کار داده شده است.

فضا: همانطور که از نامش پیداست، فضا همه جایی است که در آن زندگی میکنیم و تجهیزات و لوازم ما در آن وجود دارد. یکی از بهترین قسمتهای سبک گلچین این است که اساساً میتوانید بارنگ و شکل بهطور نامحدود کارکنید و تمام ماجرا همین است! در این حالت دست شما برای تغییر دکوراسیون سوئیت کوچک باز است. این سبک اغلب در آپارتمانهایی که با طراحی فضای باز ساخته شدهاند، بهتر اجرا میشود. تایل چرمی و پارچه ای – تایل لمسه چرمی و پارچه ای در محیط های داخلی با رنگ های گرم مانند زرد روشن یا کرم و بژ و درمقادیر کمتری طلایی فضای داخلی اتاق یا سالن را پر از گرمی و نور و نشاط میسازد که از نظرروان پزشکی زرد شاد ترین رنگ طیف می باشد همراه با حس گرمی و شادی و خوش بینی ولی بایستی به این موضوع نیز توجه داشت که بیش از حد قرار گرفتن در معرض رنگ زرد روشن میتواند باعث اظطراب و بی قراری گردد.

4 – جابجایی چیدمان وسایل منزل، کمک زیادی می کند. دکوراسیون و چیدمان منزل در ایران دچار دست خوشهای بسیاری شده است. این قفسهها به شما فضای بسیاری میدهند. شما میتوانید بسیاری از وسایل تزئینی یا حتی ضروری را از سقف آویزان کنید. یعنی شما میتوانید آیتمهای اصلی منزل از قبیل دیوار پوش، کف پوش و مبلمان خود را به رنگ تیره انتخاب کنید. برای نمونه کم خرج ترین و اولین مرحله برای مدرن تر کردن دکوراسیون این است که اگر سرویس مبل شما زیاد آسیب ندیده باشند تنها به تعویض پارچه رویه مبل بپردازید. این در حالی است که تجربه دیگران ثابت کرده است تفکیک فضا به هرجومرج کمتر و آرامش بیشتر ختم میشود.

مبل های استیل بهتر است که در فضای بزرگ چیدمان شوند، تا جلوه بصری خود را بیشتر نمایان کنند. مساله ی نورپردازی فضای داخلی امری مهم است که طراح دکوراسیون می تواند با ایجاد بازشو ها و نصب لوستر ها و به کاربردن آباژور های متناسب با سبک فضای خانه آن را حل کند. شما می توانید مطابق با سلیقه خود و بودجه مالی که در اختیار دارید، زیباترین ویلا، آپارتمان یا منزل را داشته باشید. آینهها در هر فضایی که قرار بگیرند، آنجا را بزرگتر و دلبازتر نشان میدهند. از طرف دیگر استفاده از وسایل جمع و جور موجب می شود تا محیط خانه بزرگتر و دلبازتر به نظر برسد.

ساده ترین روش برای این کار استفاده از خطوط منحنی و بهم پیوسته در طراحی داخلی است که نمونه آن را در طراحی سقف خانه زیر مشاهده می کنید. برای بزرگ نشان دادن خانه بهتر است جنس دیوارهای جداکننده از شیشه باشد. پس شاید بهتر باشد برای فضای خواب از شیشه مات استفاده کنید. به طوری که یه قطعه شیشه به شکل مستطیل ، مربع ، دایره و غیره بر پایهای از چوب یا فلز قرار داره. با این روش به میز و استند جدا که جاگیر هم هستند نیاز نخواهید داشت.

البته این دو رنگ به راحتی با رنگهای دیگر ترکیب میشوند و به چیدمان منزل زیبایی خاصی میدهند. بخش کوچک اما مهمی از مواردی است که باید در هنگام طراحی چیدمان منزل به آنها توجه کنید. نور در بزرگ نشان دادن خانه بسیار تاثیرگزار است. در این طراحی از فضاهای باز، نور زیاد و شیشههای فراوانی استفاده میشود و گاهی این مواد را به صورت طرحهای غیرمعمول در طراحی استفاده میکنند. رنگهای مختلف، تزیینات فراوان و مبلمان زیاد از جمله ویژگیهای این سبک است که اگر به درستی چیده نشوند و در طراحی به کار نروند، ممکن است خانه شما را از زیبایی بیاندازند! در لوازم این سبک از مبلمان شلوغ و با تزیینات زیاد استفاده میشود و اصولاً پارچههای گلدار و کفپوشهای سفید بخش اصلی طراحی این سبک هستند.

رنگها اصولاً تیره هستند و در صورتی که قرار باشد از رنگ روشنی استفاده شود، قطعه هنری انتزاعی با این طیف رنگ، در خانه نصب میشود. در این سبک دکوراسیون داخلی از سطوح وسیع و گسترده استفاده میشود و اصولاً در خانههای امروزی و مدرن این طراحی انجام میشود. آیا دکوراسیون سنتی فقط مربوط به خانههای ایرانی است یا در سایر کشورها نیز وجود دارد؟ همان طور که از نام این سبک پیدا است، این طراحی از طراحیهای خانههای دهههای 1950- 1960 میلادی الهام گرفته شده است. درست است که در این رشته همانند باقی رشتههای دانشگاهی قواعد و مراحلی را باید بدانید، اما خلاقیت عامل بسیار مهمی است که موجب موفقیت شما میشود. هر زمان که بخواهید تخت را که تا و جمع شده است باز میکنید و سپس آن را به حالت قبل برمیگردانید.

مثلا ممکن است برای اجرای نقاشی ساختمان یک روز تا چند هفته طول بکشد. طراحی دکوراسیون داخلی هنر و علم درک رفتار انسان برای خلق فضای کارآمد در ساختمان است. در این سبک از دیوارهای آجری یا بلوکی استفاده میشود و لولههای ساختمان در معرض دید قرار دارند و از تزییناتی از جنس فلز و بتن استفاده میشود. اما در اینجا به سبک سنتی از دید جهانی نگاه میکنیم. تقارن و هارمونی پر جنب و جوش در طراحی سنتی منزل اهمیت زیادی دارد. مبلمان از اصلی ترین بخش های خانه است، که تاثیر بسزایی در دکوراسیون داخلی منزل شما دارد.

تمدنهایی که دموکراسی در آنها شکل گرفت و هنر جایگاه ویژهای داشت. به این ترتیب غیر از تخت، قفسه و کشوهای کاربردی هم خواهید داشت. این دو رنگ برای فضاسازی در سوئیتهای کوچک بسیار کاربردی هستند زیرا محیط را بازتر نشان میدهند. شما میتوانید در طراحی این سبک دکوراسیون از خطوط مینیمالیستی و منحنیهای عجیب و غریب استفاده کنید. میتوانید در آنها کتاب بچینید یا وسایل تزئینی، یادگاریهای سفر و گلدانها را بگذارید. اشیاء و وسایل رنگارنگ طرحدار به خوبی میتوانند با محیط تک رنگ و یکدست هماهنگ و ترکیب شوند. می خواهیم شما را به یک دکوراسیون خاص برسانیم کافی است این بار میز جلو مبلی خود را هم شکل با میز های عسلی تان خریداری کنید. در این سبک، مبلمان، لوازم و اکسسوارها همه به صورت متقارن و جفت شده به کار می روند و عموما رو به روی هم قرار می گیرند. یک طراح میتواند با ترکیب درست جنبههای متضاد به طرحی منسجم و جذاب برسد. 5 – استفاده از قاب عکس های زیبا با عکس های خود و فرزندان در تزیین دکوراسیون داخلی منزل.

Iranian Stained Glass شومینه، یک آیتم زیبا و خاص است که در دسته لوازم حرارتی قرار می گیرد. طراحی دکوراسیون داخلی خانه که مستقیما با آرامش و انرژی و حوصله شما سروکار دارد بسیار مهم است و هر گونه اشتباه می تواند باعث دلزدگی شما از فضایی که در آن زندگی می کنید شود. مورد قابل اشاره بعدی استفاده از رنگ یکدست با الگویی مشخص در طراحی است. پس حتما تا انتهای این مطلب را با دقت بخوانید و مطمئن باشید که بعد از خواندن این مقاله دیگر احتیاجی به خواندن و تحقیق کردن راجع به این رشته نخواهید داشت. رنگهایی وجود دارد که به طور خاص نمیتوان به عنوان رنگ خنثی در نظرشان گرفت اما کماکان به راحتی میتوانند در یکدیگر ترکیب شوند. گاهی ممکن است از مبلمانی با پارچهها و بافتی مدرن استفاده شود که در آنها خطوطی صاف و مشخص وجود دارد و سبک کوسنها و قالیچه نیز مطابق آن باشد. شلوغی و رنگ جزء اولین چیزهایی است که در چیدمان به سبک بوهمین به چشم میخورد.

Dale Mckee

سازمان دهنده Wannabe. معتاد اینترنت متعصب زامبی. علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. دانش پژوه مواد غذایی

تماس با ما