اگر نفخ دارید این غذاها را نخورید!

[ad_1]

یبوست مشکلی است که گاهی اوقات می تواند آزاردهنده و افسرده کننده باشد.

رژیم غذایی سالم یکی از مهم ترین راه های رفع یبوست است. این غذاها یبوست را بدتر می کنند: اگر یبوست شدید دارید به رژیم غذایی خود نگاه کنید. پنیر و شیر زیاد یکی از غذاهایی است که یبوست شما را بدتر می کند. اما نیازی نیست شیر ​​را از رژیم غذایی خود حذف کنید – فقط باید شیر کمتری بخورید و در انتخاب خود دقت بیشتری داشته باشید. ماست پروبیوتیک بخورید، پروبیوتیک ها باکتری های زنده خوبی برای دستگاه گوارش هستند. این باکتری ها به رفع یبوست کمک می کنند.

فست فود یا غذاهای آماده

این غذاهای آماده ممکن است مناسب به نظر برسند، اما می توانند عواقبی داشته باشند. اکثر فست فودها فیبر کمی دارند. فیبر به حرکت غذا از طریق سیستم گوارش کمک می کند. با صرف زمان کمی برای تهیه غذا می توانید به حرکت و عملکرد دستگاه گوارش خود کمک زیادی کنید.

یبوست ناشی از خوردن غذاهای سرخ شده

غذاهای سرخ شده مطمئناً بسیار خوشمزه هستند، اما بهتر است فیبر بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا هضم آن آسان تر شود. غذاهای سرخ شده چربی بالایی دارند و هضم آنها دشوار است. وقتی غذا به آرامی در روده حرکت می کند، آب بیشتری جذب می شود. این باعث خشکی و سفت شدن مدفوع می شود.

تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از پروتئین است، اما فیبر کمی دارد. در عین حال، لازم نیست تخم مرغ را از لیست غذایی خود حذف کنید. فقط فیبر را با تخم مرغ بخورید. می توانید با اسفناج و گوجه فرنگی املت درست کنید و از پروتئین تخم مرغ و اسفناج و فیبر گوجه فرنگی استفاده کنید.

گوشت قرمز

گوشت نیز سرشار از پروتئین و چربی است، اما بدون فیبر. خوردن گوشت با کمی کلم بروکلی بسیار خوب است. خوردن بروکلی با گوشت به حرکت غذا در دستگاه گوارش کمک می کند.

کیک

یکی دیگر از دلایل یبوست خوردن شیرینی جات است. شیرینی ها، کلوچه ها و سایر غذاهای شیرین تصفیه شده دارای فیبر کم، چربی کم و پرچرب هستند. اگر یبوست دارید، خوردن غذاهای شیرین توصیه نمی شود.

نان سفید

خوردن مقدار زیادی نان سفید باعث سفت شدن مدفوع می شود. پودر سفید کم فیبر دلیل این مشکل است. مصرف نان سبوس دار برای کاهش یبوست توصیه می شود.

کافئین

نوشیدن قهوه در برخی افراد باعث می شود افراد زیاد به دستشویی بروند، اما گاهی اوقات نتیجه معکوس دارد. کافئین از احتباس آب جلوگیری می کند، بنابراین هنگام نوشیدن کافئین به آب بیشتری نیاز دارید. بنابراین توصیه می شود در صورت بروز یبوست، مصرف کافئین را کاهش دهید.

الکل

الکل مانند کافئین ذخیره آب را برای بدن سخت تر می کند. این باعث یبوست می شود تا زمانی که دوباره آب شود.

منبع: سلامت نیوز

[ad_2]

Kellen Odom

مدافع رسانه های اجتماعی گیک غذا. کاوشگر. علاقه مندان به تلویزیون پیشگام بیکن افراطی. کل نینجا اینترنت. تنظیم کننده.

تماس با ما