بایدن پیر را نباید تغییر نام داد!

[ad_1]

آمریکاروآرو- برت استفنز – خبرنگار نیویورک تایمز؛ آیا نامزدی جو بایدن در انتخابات عمومی 2024 ایده خوبی است؟ اگر او دوباره انتخاب شود و در انتخابات پیروز شود، آیا داشتن یک رئیس جمهور 86 ساله برای آمریکا خبر خوبی است؟ سنی که بایدن در پایان دوره دوم ریاست جمهوری خود خواهد داشت.

من این سؤالات را به وضوح می پرسم زیرا باید به طور واضح در مورد آنها بحث شود نه اینکه دائماً زمزمه شود.

در دهه 1980، منصفانه بود که از یک روزنامه نگار معروف بپرسیم که آیا رونالد ریگان برای یک رئیس جمهور خیلی پیر است یا خیر. زمانی که سال ها از امروز کوچکتر بود. دشواری آشکار دونالد ترامپ در نگه داشتن لیوان و نحوه صحبت او اغلب منجر به گمانه زنی هایی در مورد سلامت جسمی و روانی ترامپ می شود. فراموشی مکرر جو بایدن از رقبای اولیه دموکرات خود، تا زمانی که به قدرت رسید، یک شوخی بود.

با این حال، اکنون نگرانی های جدی در مورد سن و سلامت رئیس جمهور وجود دارد. او وانمود می کرد که سلامتی رئیس جمهور مال اوست. به نظر می رسد مهم نیست که دستیاران او برای مهم ترین کار جهان صبر کافی داشته باشند تا زمانی که دستیاران او نتوانند خلأها را پر کنند. بایدن در برخی محافل عمومی خیلی هیجان زده به نظر نمی رسد و گاهی اوقات شوک ناسازگار چشم نواز به نظر می رسد. ظاهر او نشان می دهد که رئیس جمهور ظاهر خوبی ندارد.

به نظر می رسد خیلی ها این را می دانند. روز یکشنبه، جاناتان مارتین و الکساندر برنز از زمزمه های خاموش دموکرات ها در مورد اینکه اگر بایدن تصمیم نگیرد چه باید کرد، گزارش دادند. بهتر است دیگر اجرا نکنید. این برای شخص او، برای حزب دمکرات و کشور بهتر است. در سال 2019، ستاد انتخاباتی بایدن، با آگاهی از سن نامزد، او را به عنوان یک “شخصیت تبدیلی” به رای دهندگان فروخت. مردی که قصد داشت ترامپ را از ریاست جمهوری برکنار کند و سپس راه را برای رای دهندگان دموکرات باز کند.

بایدن هرگز به صراحت این قول را نداد، اما به نظر می رسد که این انتظار خیانت شده است. اگر بایدن یک استارتاپ محبوب داشت، ممکن بود اوضاع فرق کند. با این حال، اکنون اینطور نیست. شاید بخواهید جو منوچین، وزیر خزانه داری یا میچ مک کانل، رهبر اکثریت جمهوریخواه سنا یا یکی از رقیبان واکسن کرونا را مقصر بدانید، اما نظرسنجی ها نشان می دهد که نظر بایدن از اوت به شدت کاهش یافته است. مردی که روزی به حزب خود امیدوار بود، اکنون به بار سنگینی بر دوش حزبش تبدیل شده است.

واقعیت این است که پیش نویس قانون زیرساخت ها و اصلاحات آن به نفع دولت نیست. اکنون در بحبوحه افزایش قیمت ها، افزایش نرخ جرم و جنایت، بیماری های همه گیر، تخریب شهرها، بحران مرزی، بحران زنجیره تامین، خطر عبور ایران از مرزهای هسته ای و عبور روسیه از مرز اوکراین، موضوع هزینه های زیرساختی یک جناح است. تلاش ها، حزب دمکرات در حال پیشروی برای منحرف کردن افکار عمومی از این موضوع است.

برای کامالا هریس، انتخابات بدترین انتخابات بود و او امروز در مقایسه با معاونان دیگر رئیس جمهور از جمله مایک پنس، معاون ترامپ، نامحبوب ترین معاون رئیس جمهور در تاریخ آمریکا است. در صورت کاندیداتوری او برای دموکرات ها، این موضوع باید نگران کننده باشد.

پس رئیس جمهور چه باید بکند؟ او باید به زودی اعلام کند که برای دور دوم نامزد نخواهد شد. بحث بر سر این ایده این است که بایدن به یک رئیس جمهور ناکارآمد و بلافاصله معلق تبدیل شود.

این استدلال قطعاً مسلم است. با این حال، حقیقت این است که او اکنون بهتر از یک رئیس جمهور ناکارآمد عمل نمی کند، زیرا جانشینان بالقوه او در حزب دمکرات از تماس، یافتن خطوط و جلب توجه عمومی منع شده اند. این امر به ویژه برای افرادی در دولت که می‌خواهند رقبای قدرتمندی باشند، صادق است، از جمله وزیر بازرگانی جینا رایموندو، وزیر حمل‌ونقل پیت بوجج و مشاور ارشد دولت در برنامه‌ریزی زیرساخت میچ لندریو.

با این حال، عدم نامزدی بایدن در انتخابات بعدی برای باقی مانده ریاست جمهوری بایدن به چه معناست؟ هر چقدر هم ضعیف بود، از او یک سیاستمدار و متفکری رهایی بخش می ساخت. این منجر به گمانه زنی های بی پایان رسانه ای در مورد نامزد خود شد و کار حزب دموکرات را مشخص کرد و به بایدن اجازه داد بدون نگرانی در مورد انتخاب مجدد خود را وقف حل مشکلات فوری کشور کند.

این لزوماً دوره ریاست جمهوری او را کوتاه نمی کند. جرج دبلیو بوش پدر در طول چهار سال مسئولیت خود. بیش از 8 سال است که به عنوان جانشین فعالیت می کند. بایدن باید در مورد آن فکر کند و به زودی اقدام کند.

[ad_2]

Jamiya Calhoun

دوستدار فرهنگ پاپ به طرز خشمگینانه ای فروتن. نینجاهای شبکه های اجتماعی بی عذرخواهی طرفدار الکل دردسر ساز.

تماس با ما