بلیط چارتر هواپیما خرید ارزانترین پرواز چارتر فلای تودی

کدام بلیط هواپیما برای ما بهتر است و از چه نوعی بخریم این سوال مناسبی است که جواب آن ما را به خرید بلیط ارزان قیمت هواپیما نزدیک تر می کند.هرکدام از انواع بلیط های سیستمی و چارتری مزایا و معایبی  دارند. مثلا بلیط های سیستمی در 90 درصد مواقع اگر مسافر به پرواز نرسد یا از خرید خود منصرف شود قابلیت کنسل کردن با جریمه را دارد. اما بلیط های چارتری مشروط به قبول از طرف چارترکننده ها می باشد و در بیش از 90 درصد موارد اگر مسافر به پرواز نرسد پولی استرداد نمی شود .

چارتر

در پروازهای چارتر ۷۲۴ی مسیرهای پر رفت و آمدی وجود دارند که بلیط هواپیمای آن‌ها نسبت به سایرین محبوب‌تر بوده و همیشه با استقبال مسافران مواجه هستند. به همین ترتیب بلیط این شهرها معمولا در تمام طول سال در اجاره چارتر کننده ها هستند و همه بلیط های آن ها چارتری است. اغلب در مسیرهای پرتردد، بلیط های چارتری برای شرکت های هواپیمایی نیز مناسب است به این ترتیب ایرلاین ها می توانند حداکثر ظرفیت خود را با قیمت مناسب به چارتر کننده کرایه دهند تا دیگر دغدغه ای در مورد فروش جزئی آن نداشته باشند. به واسطه قرار گرفتن حرم مطهر امام رضا (ع) در این شهر، مشهد سالانه پذیرای بیش از 27 میلیون زائر از داخل و خارج از کشور است. به همین خاطر افراد زیادی در همه فصول سال به دنبال خرید بلیط چارتر مشهد و یا بلیط سیستمی از آژانس های مسافرتی هستند.

چه وقت بلیط چارتر ارزان و جذاب می‌شود؟

استرداد بلیط چارتر معمولا به سختی امکان پذیر است بنابراین زمانی که از سفر خود اطمینان دارید نسبت به رزرو این نوع بلیط اقدام کنید. همچنین از پر طرفدارترین پروازهای چارتری می‌توان به بلیط هواپیما تهران استانبول، بلیط هواپیما تهران مشهد و بلیط هواپیما تبریز تهران اشاره کرد. شرکت‌های چارترکننده تمام بلیط‌های هواپیما را خریداری می‌کنند و به مرور می‌فروشند، هرچه زمان پرواز نزدیک‌تر باشد و بلیط‌ها به فروش نرفته باشد. اگر چه می‌توان بلیط چارتر را به صورت انفرادی نیز خریداری کرد، اما معمولا این بلیط‌ ها در اختیار آژانس‌های مسافرتی قرار گرفته و در قالب تورهای مسافرتی به فروش می‌رسند. در پرواز های چارتری نرخ بلیط بر اساس عرضه و تقاضای مسافران از جانب تامین کننده تعیین میگردد و در هر لحظه قابل افزایش و یا کاهش است. از آنجا که جاذبه های طبیعی و تاریخی فراوانی در این شهر قرار دارد، بلیط چارتر تبریز آن نیز در زمان های اوج سفر توسط آژانس های مسافرتی به فروش می‌رسد.

  • با جستجوی راحت بلیط هواپیما، نه تنها همه بلیط های مختلف را مونیتور می نمایید، بلکه با یک کلیک می‌توانید قیمت هایی که در آن مسیر وجود دارد را با هم ببینید و خرید بلیط هواپیمای تان را انجام دهید.
  • حال که با مفهوم پروازهای چارتری آشنا شدیم، خوب است بدانید هواپیمای چارتر با پرواز یا بلیت چارتری اندکی متفاوت است و نباید با آن اشتباه گرفته شود.
  • اول از همه اینکه بلیط های چارتری را نمی‌توان کنسل کرد و در صورت از دست دادن پرواز هم پولی به شما بازگردانده نمی‌شود.
  • باری خرید بلیط چارتر شما می‌توانید به ابتدا همین صفحه مراجعه کرده و مبدا و مقصد و تاریخ پرواز خود را مشخص کنید.
  • در دنیای امروز و با در نظر گرفتن مباحث مربوط به اتلاف انرژی و زمان و سلامت جامعه بهترین روش دریافت بلیط هواپیما، خرید آنلاین بلیط است و پیشنهاد ما هم به شما خرید اینترنتی بلیط از سامانه تریپ است.

برای کسانی که بخواهند بلیط هواپیمایی امارات را با قیمت ارزانتری خریداری کنند، بلیط‌های چارتری قابل خریداری است. هواپیمایی قطر از مدرن‌ترین ناوگان‌های هوایی است که پروازهای خارجی با انواع کلاس پروازی را ارائه می‌دهد. در صفحه هواپیمایی قطر در فلای تودی می‌توانید از مقاصد پروازی و بلیط چارتری پروازهای این هواپیمایی اطلاعات کسب کنید. برای کنسل کردن بلیط پرواز خود، به طور معمول باید یک روز قبل یا حداکثر پیش از ساعت 12 روز قبل از پرواز، اقدام کرده و مراتب کنسلی را به پشتیبانی شرکت هواپیمایی یا آژانس مسافرتی اطلاع دهید.

تفاوت پرواز چارتر و سیستمی

در مورد پرواز چارتری نیز باید به این نکته توجه داشته باشید که هر چه به تایم پرواز نزدیکتر باشید می‌توانید بلیط را با قیمت کمتری رزرو کنید. اما جز بحث قیمتی، این دو بلیط در مواردی دیگر نیز دارای تفاوت‌هایی هستند که باید حتماً هنگام خرید بلیط هواپیما، بدان ها دقت کرد زیرا در برنامه سفری مسافران ممکن است تأثیرگذار باشد. زمانی که یک آژانس هواپیمایی اقدام به اجاره برخی از صندلی‌های پرواز سیستمی از یک شرکت هواپیمایی کند؛ گفته می‌شود سیت چارتر انجام داده است. در این وضعیت، چارتر کننده فقط می‌تواند روی صندلی‌های اجاره شده قیمت‌گذاری کند و اجازه‌ای مبنی بر تعیین و تاریخ پرواز ندارد. متاسفانه برای بلیط‌های چارتر هواپیما امکان تغییر تاریخ و تغییر ساعت وجود ندارد و چنانچه مسافر قصد داشته باشد تاریخ و یا ساعت پرواز خود را به زمان دیگری موکول کند، ناگزیر است بلیط خود را کنسل نموده و بلیط جدیدی خریداری کند.

بلیط‌های سیستمی چون به صورت مستقیم از ایرلاین خریداری می‌شوند، نرخ‌های مصوب و ثابتی دارند که قابل تغییر نیست. از سوی دیگر بلیط‌های سیستمی برنامه و مسیرهای پروازهای مشخصی دارند که از چند ماه قبل می‌توانید نسبت به خرید آن‌ها اقدام کنید و در صورت تغییر تاریخ پرواز و یا کنسل شدن سفر، قادر به استرداد بلیط‌های سیستمی خواهید بود. اما باید به این نکته توجه کنید که بیشتر بودن قیمت پرواز سیستمی نسبت به بلیط پرواز چارتری، دلیل بر کیفیت برتر این پروازها نیست. در حقیقت پرواز های چارتری و سیستمی از لحاظ کیفیت پرواز هیچ تفاوتی با هم ندارند و حتی خرید بليط چارتري بیزینس کلاس نیز برای مسافران مقدور است.

آژانس ها،همکاران و یا مشتریانی که بالای 300 بار خرید دارند:

ضمن اینکه هم در بلیط سیستمی و هم در بلیط چارتر امکان تغییر تاریخ و تغییر نام مسافر وجود ندارد؛ در صورت اشتباه یا نیاز به تغییر، باید بلیط قبلی استرداد و بلیط جدیدی صادر شود. وقتی بلیط هواپیما از هفت روز تا چند ساعت قبل از پرواز خارجی و دو روز تا چند ساعت قبل از پرواز داخلی به فروش نرسیده با قیمتی پایین تر برای فروش قرار میگیرد که به آن بلیط لحظه آخری هواپیما میگویند. تریپ بلیط لحظه آخری را با قیمتی پایین تر(تا نصف قیمت) جهت سفرهای ناگهانی و یا خرید بلیط ارزان هواپیما، عرضه می کند.. ارزانی نسبی خرید بلیط چارتر باعث شده تا مسافران برای خرید بلیط هواپیما خارجی به‌سمت بلیط چارتری خارجی جذب شوند. برخی از مسیرهای پرواز به‌علت حجم بالای مسافر در زمان‌های گوناگون دارای بالاترین حجم بلیط چارتر خارجی هستند. به‌طور کل چارترکنندگان در مسیرهای پرطرفدار داخلی و خارجی بیشتر فعالیت دارند.

  • در کنار پروازهایی که به صورت چارتر ارائه می‌شوند، می‌توانید برچسب چارتر را مشاهده کنید.
  • اگر تاکنون برای خرید بلیط هواپیما اقدام کرده باشید حتما به واژه بلیط چارتر برخورد کرده‌اید.
  • به همین ترتیب بلیط این شهرها معمولا در تمام طول سال در اجاره چارتر کننده ها هستند و همه بلیط های آن ها چارتری است.
  • در حقیقت برخی از شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی تمام یا بخشی از صندلی‌های یک پرواز را به صورت یکجا خریداری می‌کنند و بلیط این پروازها را به مسافران می‌فروشند و در اصطلاح اقدام به چارتر بلیط هواپیما می‌نمایند.
  • بلیط لحظه آخری هواپیما، نوع دیگری از بلیط چارتر هواپیما است؛ این بلیط در زمان بسیار نزدیک به پرواز، ارزان‌تر از وقت معمول فروخته می‌شود.

بنابر اعداد و ارقام، پرترددترین فرودگاه کشور در زمینه پروازهای داخلی پس از فرودگاه مهرآباد، فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد است. بنابراین در میان پروازهای داخلی، بلیط چارتر تهران مشهد در مسیر رفت و بلیط چارتر مشهد تهران برای بازگشت جز پرطرفدارترین مسیرها برای پروازهای چارتر داخلی هستند. پرواز چارتری به معنای اجاره دربست تمام یا بخشی از صندلی‌ها (بلیط‌ های) هواپیما است. در این شرایط یک ایرلاین، بخشی یا تمام صندلی‌های یک هواپیما را برای مدتی در اجاره خود قرار داده و سپس نسبت به فروش بلیط به مسافران (غالبا در فرمت تورهای مسافرتی)، اقدام می‌کند. البته همیشه امکان فروش تکی پرواز چارتر به مسافرانی که خارج از الگوی خرید تور، اقدام به مسافرت می‌کنند، نیز وجود خواهد داشت.

اما سفر به همراه کودکان همیشه هزینه‌های پیش‌بینی نشده‌ای به‌دنبال دارد که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد، اما راه‌حل چیست؟ یکی از روش‌هایی که می‌تواند هزینه سفرهای خانوادگی و به خصوص سفر با کودکان را کاهش دهد، خرید بلیط چارتری هواپیما در زمان‌های غیر پیک است. چراکه با وجود یکسان‌بودن قیمت بلیط چارتری برای کودکان و بزرگسالان، امکان استفاده از تخفیف‌های موجود در زمان‌های غیرپیک به نفع شماست. پس اگر زمان‌های غیرپیک را برای سفرتان انتخاب کرده‌اید، قبل از خرید بلیط هواپیما، مقایسه‌ای بین قیمت بلیط چارتری و سیستمی در یوتراوز داشته باشید. چون به احتمال زیاد خرید بلیط چارتری برای کودکان، این‌بار به نفع جیب‌ شماست.

چارتر

میزان مجاز بار مسافر به کلاس پرواز و کلاس قیمتی بلیط هواپیما وابسته است. باید بدانید که اگر میزان بار مسافر، بالاتر از حد مجاز باشد، باید جریمه پرداخت کند. شما می توانید جهت کسب جزئیات دقیق تر مقدار بار مجاز مسافر با پشتیبانی ایرلاین ارتباط برقرار کنید.

در این شرایط شما بلیط هواپیما را نه به صورت مستقیم از شرکت هواپیمایی، بلکه از چارترکننده می‌خرید. طبیعی است که ایرلاین چارتر دهنده دخالتی در سیاست قیمت گذاری بلیط‌ های چارتر نداشته و بهای بلیط هواپیما چارتر توسط شرکت چارتر کننده تعیین می‌شود، به همین دلیل قیمت بلیط چارتر پرواز با نوساناتی همراه خواهد بود. دلیل این امر آن است که چارتر کننده چه موفق به فروش تمامی بلیط‌ها بشود و چه نتواند تمام صندلی‌های چارتر شده را به فروش برساند، ملزم به پرداخت کل مبلغ اجاره به شرکت هواپیمایی خواهد بود. در این شرایط شرکت چارتر کننده در شرایط و زمان‌های مختلف نرخ بلیط چارتری را تغییر می‌دهد تا موفق به فروش تمام صندلی‌ها شود و از لحاظ اقتصادی سود کند. برای خرید بلیط چارتر هواپیما و پروازهای چارتری می توانید از فرم بالای همین صفحه استفاده نمایید.

Cassie Wells

حل کننده مشکل به طرز خشمگینانه ای فروتن. ماون فرهنگ پاپ استاد عمومی موسیقی. متعصب وب هیپستر پسند. ارتباط دهنده.

تماس با ما